ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اخبار دانش آموزی و مدارس

اخبار دانش آموزی و مدارس

اقدام عجیب امارات برای جلوگیری از غیبت فرزندان در مدارس و دانشگاه‌ها


وزارت آموزش و پرورش امارات در اقدامی عجیب به منظور جلوگیری از غیبت دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها اقدام به کسر حقوق والدین آنها می‌کند.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در دوبی، غیبت بیش از حد دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگا‌های امارات باعث شد که مجلس و دولت امارات نسبت به اجرای قوانین جدیدی اقدام کند.

وزارت آموزش و پرورش امارات اعلام کرد که به منظور کاهش و جلوگیری از غیبت متوالی دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها اقدام به کسر حقوق والدین آنها خواهد کرد.

این اقدام آموزش و پرورش امارات با همکاری وزارت کشور صورت می‌گیرد.








هشدار در مورد رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه در میان دانش‌آموزان گفت: توجه خانواده‌ها را به رفتارهای پرخطر جلب می‌کنم. مختصات دوره نوجوانی و اقتضائاتش این هشدار را به ما می‌دهند که نوجوانی دوره خطرپذیری است و باید به رفتارهای پرخطر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

منصور کیایی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و مراقبت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر برنامه‌های مختلفی را در مدارس کشور اجرا می‌کند، اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل سه محور است. محور اول پیشگیری اولیه شامل کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌ها و آموزش‌های رشدمدار است.

وی افزود: محور دوم نهضت فرهنگی پیشگیری شامل برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، تولید نشریات و بسته‌های فرهنگی است. محور سوم مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان است که شامل فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای مقابله بموقع در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بخصوص کودکان و نوجوانان در معرض خطر است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم که یکی از آنها برگزاری جشنواره نوجوان سالم در شهریورماه بود. نهضت فرهنگی پیشگیری که مجموعه‌ای از برنامه‌ها در قالب جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و تولید محصولات فرهنگی است، به دنبال آن است که یک نهضت فرهنگی برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه خطر آسیب‌های اجتماعی ایجاد و توجه دانش‌آموزان و کارکنان مدارس و آحاد جامعه را جلب کند.

کیایی درباره عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه در این دوره گفت: توجه خانواده‌ها را به رفتارهای پرخطر جلب می‌کنم. مختصات دوره نوجوانی و اقتضائاتش این هشدار را به ما می‌دهند که نوجوانی دوره خطرپذیری است و باید به رفتارهای پرخطر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آمار بازدید: 286 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image