ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید از نمایشگاه کتاب تهران

اخبار جدید از نمایشگاه کتاب تهران

ارشاد به دنبال شناسایی روستاهای دوستدار کتاب/ نمایشگاه کتاب تهران در مصلی می‌ماند

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اعلام منتفی شدن برگزاری دوره بیست و هشتم این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران به دلیل عدم امکان تغییر زمان برگزاری نمایشگاه نفت و پتروشیمی، گفت: «در حال حاضر مصلی تنها گزینه باقیمانده برای برگزاری این نمایشگاه است». در هفته‌ای که گذشته جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با هدف معرفی 10 روستای برتر کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی، فراخوان داد.

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و ادب: رویدادهای ادبی، در هفته گذشته، اتفاقات متنوع و متعددی بودند. از برگزاری بزرگداشتی برای مولانا و احمد بیگدلی، داستان‌نویس گرفته تا رونمایی از پانزدهمین جلد فرهنگنامه کودک و نوجوان؛ و اما مهم‌ترین‌ها:

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از مذاکره با یورگن بوس، رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای انتخاب ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در یکی از دوره های آن بعد از سال 2018 خبر داد.

نمایشگاه کتاب تهران باز هم در مصلی

وی همچنین با اعلام منتفی شدن برگزاری دوره بیست و هشتم این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای تهران به دلیل عدم امکان جابجایی زمانی نمایشگاه نفت و پتروشیمی گفت: در حال حاضر مصلی تنها گزینه باقی مانده برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

عرضه 1297 کتاب ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از عرضه 1297 عنوان کتاب از ناشران ایرانی در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت خبر داد. وی همچنین دلیل منتفی شدن حضور ایران در نمایشگاه کتاب قاهره را دریافت نکردن پاسخ ایمیل های مکرر ایران از طرف مسئولان این نمایشگاه عنوان کرد.

رونمایی از جلد 15 فرهنگنامه کودک ونوجوان

مراسم رونمایی از پانزدهمین جلد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، هشتم مهرماه با حضورحجت الاسلام هادی خامنه‌ای، عضو مجمع روحانیون مبارز، مهدی محقق، رئیس انجمن مفاخر، توران میرهادی، دبیر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نوش آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک، ایران گرگین، سرویراستار این فرهنگنامه، هوشنگ مرادی کرمانی، محمدهادی محمدی و جمعی از نویسندگان، شاعران و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان، در محل تالار نگین هتل پارسیان آزادی برگزار شد. به گفته نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک ونوجوان، در جلد پانزدهم 223 مقاله و 660 تصویر آمده است.

آیا دبیرخانه دائمی هفته کودک راه‌اندازی می‌شود؟

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه‌اندازی مرکزی با محوریت کانون و با اهدافی مانند حمایت معنوی از همه کودکان دنیا و تقویت حس امید به آینده در آنها، خبر داد. وی هفته کودک را بهانه‌ای‌ برای عطف توجه بیشتر به بچه‌ها در طول سال دانست و افزود: قرار است با پرداختن به کودکان در طول یک هفته، زمینه توجه به این گروه ازجامعه و رفع مشکلات آنها را در طول یک سال فراهم آوریم. قص داریم تا به موضوعاتی چون سلامت جسمی کودکان، فرهنگ و ادبیات و هنر آنان، بازی و سرگرمی، مهارت‌های زندگی و... توجه شود.

به گفته حاجیان‌زاده، بیش از دو دهه است که در ایران، 16 مهرماه به عنوان روزجهانی کودک جشن گرفته می‌شود. اما تفاوت امسال با سال‌های گذشته این است که یک شورای سیاستگذاری به ریاست وزیر آموزش و پرورش شکل گرفته و تمام سازمان‌های دولتی مرتبط با کودک از وزارت کار، بهداشت و درمان، سازمان میراث فرهنگی، محیط زیست و تامکین اجتماعی همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد چون شورای کتاب کودک، انجمن نویسندگان و همچنین تصویرگران کودک در آن حضور دارند.

دهمین فهرست لاک‌پشت پرنده منتشر شد

مراسم رونمایی از دهمین فهرست کتاب‌های لاک‌پشت پرنده در موسسه فرهنگی شهر کتاب برگزار و قرار شد تا در دوره‌های بعدی، علاوه بر گروه داوران، والدین مخاطبان این فهرست نیز با اعطای لاک‌پشت، به کتاب‌های کودک و نوجوان، امتیاز بدهند

بخشی از لایحه حمایت از مالکیت فکری به تصویب دولت رسید

اعضای هیات وزیران در این جلسه صرفاً به بررسی کتاب اول این لایحه یعنی مالکیت ادبی و هنری پرداختند که شامل مسایل زیر بود:

- ارایه تعاریف قانونی مشخص از انواع آثار ادبی- هنری

- احصای آثار ادبی – هنری قابل حمایت

- تبیین انواع حقوق مورد حمایت اینگونه آثار و موارد استثناء

- تعیین مدت زمان حمایت از آثار متناسب با نوع آنها؛

- مقررات ناظر به نحوه واگذاری اینگونه حقوق؛

- پیش بینی انواع ضمانت اجراهای لازم برای نقض حقوق مورد حمایت؛

- نحوه ثبت آثار ادبی و هنری

این بخش از لایحه، پس از بحث و تبادل نظر از تصویب نهایی هیات وزیران گذشت.

بزرگداشتی برای مولانا

هشتم مهرماه، روز بزرگداشت مولانا بود. مراسم سالروز بزرگداشت مولانا به همت کمیسیون ملی یونسکو و با حضور و سخنرانی کریم زمانی شارح آثار مولانا و حسن امین پژوهشگر در حوزه ادبیات و فلسفه و حسین باهر کارشناس عرصه جامعه‌شناسی و رسانه، عصر روز سه‌شنبه 8 مهر و در روز بزرگداشت خالق مثنوی معنوی در سالن اجتماعات کمیسیون برگزار شد.

غلامحسین ابراهیمی‌دینانی چهره ماندگار فلسفه، افتخار حسین عارف رئیس موسسه فرهنگی اکو و محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، از دیگر مدعوین مراسم سالروز بزرگداشت مولانا بودند که البته در این برنامه حضور نداشتند.

کریم زمانی مولوی‌پژوه برجسته، داستان موسی و شبان مثنوی را نمونه‌ای از تجسم عشق ذکر کرد و گفت: مولانا در همین داستان، عشق را در میان آحاد جامعه جاری می‌داند. او عشق عمودی را که ارتباط افراد با حضرت حق است، به عشق افقی تبدیل می‌کند که همان ارتباط میان مردم است.

بایرامی: بیگدلی، روشنفکر پرمدعایی نبود

محمدرضا بایرامی در مراسم بزرگداشت مرحوم احمد بیگدلی که هشتممهرماه گفت: بیگدلی هیچ وقت مثل برخی روشنفکران پر مدعا نبود. من از سادگی او بسیار خوشم می آمد و همین مساله بود که من را به او بسیار نزدیک می کرد. در واقع او هیچ وقت ادای کسی را در نمی آورد و همین مساله است که او را جذاب می کرد.

ارشاد به دنبال شناسایی روستاهای دوستدار کتاب

طرح انتخاب «روستای دوستدار کتاب» که اجرای آن دو ماه پیش مورد موافقت کمیسیون ملی یونسکو و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار گرفته بود، در قالب «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» اجرا می‌شود. در همین راستا معاون فرهنگی وزیر ارشاد طی حکمی «مجید صیادی» را به عنوان دبیر این جشنواره منصوب کرد.

«قدیس» به انگلیسی ترجمه می‌شود

ترجمه انگلیسی رمان «قدیس» اثر ابراهیم حسن‌بیگی برای انتشار توسط موسسه انتشاراتی الهدی آماده می‌شود.

جایزه شعر فوروارد برنده اش را شناخت

کی میلر به عنوان برنده جایزه معتبر شعر فوروارد در سال 2014 انتخاب شد.

آمار بازدید: 410 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image