ارتباط مستقیم با 30587 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی محمدیان: کلاس‌های فشرده، پایان سال برای دانش‌آموزان برگزار نشود

محمدیان: کلاس‌های فشرده، پایان سال برای دانش‌آموزان برگزار نشود

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت رعایت زمان تعلیم و تربیت در سال تحصیلی پیش رو گفت: نباید زمان آموزش در طول سال تحصیلی مخدوش شود.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی با بیان اینکه امسال علاوه بر تالیف پایه‌های چهارم و هشتم در حوزه تولید نرم‌افزارهای آموزشی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است افزود: امسال "مجلات رشد" برای دانش‌آموزان و نوآموزان، "مجلات روشن" برای کم‌بینایان و "مجلات صوتی" برای نابینایان منتشر می‌شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه در فرآیند تولید کتاب‌های درسی نیازسنجی، اعتبارسنجی، تصویب برنامه، سفارش محتوا، اعتباربخشی محتوا، تولید و آماده‌سازی محتوا، اجرای برنامه ارزش‌یابی، تثبیت اجرا، ارزشیابی نهایی و تصویب برنامه انجام می‌شود، گفت: با وجود آنکه موظف شدیم تولید محتوای دو پایه را در یک سال انجام دهیم، هیچ‌کدام یک از این عوامل را حذف نکرده و ماموریت خود را به سلامت به انجام رساندیم، البته نمره ما 20 نیست اما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

محمدیان با بیان اینکه از همان روز اول علاوه بر مولفان کتب از حضور منتقدان نیز استفاده کردیم تا کاستی‌ها را به ما متذکر شوند، گفت: کتب جدیدالتالیف را به نهادها و شخصیت‌هایی که احساس کردیم اظهارنظرهایشان می‌تواند کمک کننده باشد ارسال کردیم که پژوهشگاه آموزش و پرورش، حوزه علمیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها از این جمله‌اند.

وی افزود: بازتولید برنامه‌های درسی براساس راهکار سند تحقق بنیادین دنبال می‌شود. تلاش می‌کنیم حجم و محتوا متناسب بوده، از روش‌های خلاق استفاده و به هویت جنسی دانش‌آموزان توجه کنیم. مهارت‌های خویشتنداری را به آنها بیاموزیم. سبک زندگی ایرانی اسلامی را پیاده کنیم. به تحکیم فضای اخلاقی توجه و انسجام ملی و تقویت روحیه ایرانی اسلامی را در کتب درسی بگنجانیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با اشاره به اینکه امسال کتب دو پایه در مقطع ابتدایی و متوسطه را مورد بازنگری قرار دادیم و کتب آنها جدید شد، گفت: سال آینده باید کتب متوسطه دوم مورد بازتالیف قرار بگیرند که شاخه‌ها و رشته‌های متنوعی دارد. متجاوز از 800 عنوان کتاب آموزشی در این مقطع داریم و باید کار تالیف این کتب را از امروز آغاز کنیم. این کار بسیار سخت است و حمایت جدی وزیر آموزش و پرورش را می‌طلبد.

محمدیان در ادامه بر رعایت زمان تعلیم و تربیت در سال تحصیلی پیش رو تاکید کرد و گفت: نباید زمان آموزش در طول یک سال تحصیلی مخدوش شود. زمان آموزش در پایه اول متوسطه 925 ساعت با آزمون، در اول متوسطه 1910 ساعت و دوم متوسطه 1300 ساعت و در شاخه فنی و حرفه‌ای 1480 ساعت است. لازم است اجرای ساعت تک زنگ 45 دقیقه برای اول، دوم و سوم ابتدایی و 50 دقیقه برای سایر پایه‌ها به طور دقیقی اجرا شود و متاثر از حجم واحدهای عقب‌افتاده درسی نباشیم و کلاس‌های فشرده در پایان سال برای دانش‌آموزان برگزار نشود.

آمار بازدید: 331 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image