ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی افزایش ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

افزایش ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: رویکرد فرهنگی این معاونت بر جذب حداکثر دانشجویان به فعالیت‌های فوق‌برنامه و رشد فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها استوار است.


دکتر ساسان موگهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه خوزستان، اظهارداشت: تمامی توان خود را به‌کار بستیم که خوابگاه نیمه‌تکمیل بوستان در سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد و با آغاز سال، وارد فاز اجرایی شود که این امر خوشبختانه صورت گرفت و خوابگاه بوستان با ظرفیت پذیرش 400 دانشجو به زنجیره خوابگاه‌های دانشگاه اضافه شد.

وی افزود: متاسفانه در سال تحصیلی گذشته به علت کمبود خوابگاه‌های دانشجویی از خوابگاه‌های خصوصی برای اسکان دانشجویان استفاده شد که البته باز هم دانشگاه نیمی از هزینه‌های دانشجویان را پرداخت کرد و نیمی دیگر نیز توسط دانشجویان پرداخت می‌شد.

بهره‌برداری از خوابگاه 52 واحدی دانشجویان متاهل
موگهی تصریح‌کرد: پیش از این 2 هزار و 800 نفر از دانشجویان در 2 خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اسکان داشتند که در ابتدای سال تحصیلی جدید، با بهره‌برداری از خوابگاه بوستان، ظرفیت کل خوابگاهی به 3 هزار و 200 نفر ارتقا پیدا کرد. همچنین در کنار تجهیز خوابگاه‌های دانشجویان مجرد، خوابگاه 52 واحدی برای دانشجویان متاهل نیز آماده بهره‌برداری است و حداکثر ظرف مدت یک‌ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نظارت دانشجویان بر روند تهیه غذای سلف
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان را در جهت بهبود خدمات رفاهی به دانشجویان بسیار مهم دانست و افزود: به علت افزایش سطح اطمینان دانشجویان و بالا بردن سطح کیفی خدمات ارائه شده به آن‌ها، به خصوص خدمات مربوط به سلف سرویس، اعضای انتخاب شده توسط شورای صنفی دانشجویان مجاز هستند که بر تمامی روند تهیه غذای دانشجویان نظارت داشته باشند.

موگهی همچنین درباره تعداد اعضای شورای صنفی دانشجویان، افزود: به ازای هر 100 دانشجو یک نفر عضو شورای صنفی انتخاب می‌شود که این افراد تمام مسائل آموزشی رفاهی مرتبط با دانشجویان را پیگیری می‌کنند و دانشجویان پس از انتخاب اعضای مورد اعتماد و مسئول خویش می‌توانند مشکلات موجود را از طریق این افراد به دانشگاه اعلام کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ نوع و میزان وام‌های پرداختی به دانشجویان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی گذشته تغییری نکرده‌است و دانشجویان می‌توانند از وام‌های دانشجویی، ودیعه مسکن و وام اضطراری استفاده کنند. بازپرداخت وام نیز طبق روند گذشته، پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان و به صورت اقساط خواهد بود.

رویکرد فرهنگ‌محور معاونت دانشجویی
موگهی رویکرد معاونت دانشجویی فرهنگی را رویکردی فرهنگ‌محور دانست و تاکید کرد: رویکرد فرهنگی معاونت بر جذب حداکثری دانشجویان به فعالیت‌های فوق برنامه و رشد فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان استوار است که در این جهت نیز سعی کردیم فعالیت‌های متنوعی مطابق با سلیقه‌های مختلف دانشجویان برنامه‌ریزی شود. این فعالیت‌ها طیف وسیعی از برنامه‌های ورزشی تا برنامه‌های افزایش دانش اجتماعی دانشجویان را شامل می شود.

تسهیل جستجوی مقالات برای دانشجویان
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه از تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار برای افزایش سرعت اینترنت دانشگاه خبر داد و گفت:‌ این مقدار هزینه صرف افزایش و بهبود سرعت و نوسازی تجهیزات اینترنت در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها شد. ضمن این که دانشجویان می‌توانند مقالات مورد نیاز خود را از سایت‌های طرف قرارداد به راحتی دریافت کنند.

فعالیت اتاق مشاوره در همه خوابگاه‌ها
موگهی از حضور کارشناسان ارشد در اتاق مشاوره خوابگاه‌ها به عنوان نقطه قوت خوابگاه‌ها یاد کرد و گفت : در تمامی خوابگاه‌ها کارشناسان ارشد مشاوره و مددکاری دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و دانشجویان در هر ساعتی می‌توانند با مراجعه به اتاق مشاوره خوابگاه، راه‌حل های منطقی را از مشاوران در جهت حل مشکلات خود دریافت کنند.

آمار بازدید: 438 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image