ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد طه هاشمی: در دانشگاه آزاد اسلامی، دین رحمانی ارائه خواهیم کرد

طه هاشمی: در دانشگاه آزاد اسلامی، دین رحمانی ارائه خواهیم کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه صادرشده از سوی حراست این دانشگاه پیرامون حجاب را یکی از بهترین بخشنامه ها در کل تاریخ حراست دانست و گفت: یکی از مشکلات ما این است که حجاب و عفاف را با همدیگر یکی می کنیم، چه کسی گفته کسی که بدحجاب است، عفیف نیست؟


به گزارش سرویس دانشگاهی خبر گزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، دکتر طه هاشمی دراختتامیه اولین اردوی تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی به دفاع از بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون حجاب پرداخت و گفت: انسان منهای هر تفکر و اعتقادی که دارد محترم است، چراکه اشرف مخلوقات است، حالا انسانی که خدا را می پرستند قطعا ارزش دیگری دارد، اما حق نداریم به انسان ها با عقاید مختلف توهین کنیم.

وی با بیان اینکه اگر با انسانیت با انسان ها رفتار کنیم ، قطعا به سمت ما می‌آیند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) با مخالفان خود هم با اخلاق برخورد می کرد، چراکه اسلام دین زیبایی و لبخند است، اما متاسفانه الان طوری شده که هرکه بیشتر خودش را مدافع دین می داند، بیشتر اخم می کند!

هاشمی با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد اسلامی، دین رحمانی ارائه خواهیم کرد، افزود: اداره کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه ای را صادر کرد که به نظرم بهترین بخشنامه در کل تاریخ حراست بود و در آن اعلام کرد که حجاب یک موضوع فرهنگی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این موضوع که دین را نمی توان با اجبار تحمیل کرد، ادامه داد: علاوه بر اینکه حجاب یک قانون در کشور ماست، توصیه دین اسلام نیز محسوب می شود، اما راه آن نیست که یک نیروی دیپلمه یا حتی زیر دیپلم بیاید و به دانشجوی دکتری، کارشناسی ارشد و حتی کارشناسی درباره حجابش تذکر دهد، در امر به معروف و نهی از منکر نیز چنین چیزی نیامده است.

وی ادامه داد: در این بخشنامه گفته شده که اگر حراست با مورد بدحجابی روبه رو شد، آن فرد را به دفاتر فرهنگی دانشگاه هدایت کند و ما در آنجا واحدهای مخصوص و کارشناسان و متخصصانی داریم که در حوزه‌های مختلف به صورت اقناعی مخاطبان را راهنمایی می کنند.

هاشمی با بیان اینکه من معتقدم با روش های تند نمی توان نتیجه گرفت، اظهار کرد: مطمئنم که اگر این بحث‌ها و حرکت‌های تند تغییر کند، قطعا جواب خواهیم گرفت.

وی گفت: برخی بخشنامه را حتی نخواندند و درباره آن موضع گیری کردند، حداقل دو هفته در خطبه های نماز جمعه به این بخشنامه و حراست دانشگاه حمله کردند.

هاشمی با تاکید بر اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست، اظهارداشت: چه کسی گفته کسی که اگر کسی بدحجاب باشد، عفیف نیست؟ یکی از مشکلات ما این است که برخی حجاب و عفاف را با هم یکی می کنند و هرکس که حجابش را رعایت نکرد به کلی از دین دور می‌دانند. البته حجاب و عفاف جزء مقررات کشور و توصیه و از دستورات دین ماست و باید همه رعایت کنند و تفاوتی بین زن و مرد نیست چرا که مردان هم باید چارچوبی را رعایت کنند، البته اگر در محیط دانشگاه، دانشجویی سوالی داشته باشد باید به آن پاسخ داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: افرادی هستند که بی حجابند اما علاقه‌مند به دین هستند، البته ما هم موافق حجابیم اما نباید اینطور برخورد کرد.

وی با بیان اینکه ممکن است حالا که این حرف‌ها را می گویم دوباره حملات آغاز شود، اضافه کرد: برای ما مهم نیست من عقیده ام را می گویم، چرا که به گونه ای رفتار می شود که هرکسی حجابش را رعایت نکرد یعنی به کلی از دین دور است، در حالی که مقام معظم رهبری هم علنا در سفر بجنورد وقتی مطلع شدند از ورود برخی بانون باحجابی متفاوت تر برای دیدار با ایشان جلوگیری شده، موضع گیری کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، طه‌ هاشمی مشکل اسلام و جمهوری اسلامی را آقایانی دانست که دکمه را تا بالا بسته اند و بدون آشنایی به مبانی دین حکم صادر می کنند، در اتاقی نشسته اند و یک لپ تاپ هم مقابلشان است، هر تهمتی می زنند و هر دروغی می گویند، اما تا موی دختری بیرون می آید می گویند نمی توانیم این موضوع را تحمل کنیم.

دین ملعبه سیاسی کاری نیست
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دین ملعبه سیاسی کاری نیست، گفت: ما اجازه نمی دهیم این کار در دانشگاه رخ بدهد، شیوه ها باید اصلاح شود، اگرچه ممکن است 20 سال پیش این شیوه ها جواب می داد اما امروز دیگر پاسخگو نیست.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخناننش به مباحثی چون اهمیت تشکل های دانشجویی، کرسی های آزاد اندیشی و .. اشاره و تصریح کرد: مگر می شود با تکصدایی بهترین صدا را انتخاب کرد، همه صداها باید در چارچوب قوانین و مقررات شنیده شود. هرکس هر حرفی دارد باید با امنیت در دانشگاه آن را بیان کند، البته شان دانشگاه نیز ایجاب می کند که سخنان دانشجویان منطقی و مستدل باشد در این صورت حتی فرد مخالف هم مورد حمایت ما خواهد بود.

برپایی بازارچه هنر برای دانشجویان
وی از راه اندازی اداره کل فعالیت های قرآنی و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی نیز خبر داد و افزود: در حال طراحی بازارچه هنر برای دانشجویان نیز هستیم تا دانشجویان هنرمند آنچه را که خودشان طراحی کرده اند در این بازارچه ها عرضه کنند.

دکتر هاشمی همچنین درباره ضرورت وجود تشکل‌های دانشجویی و توجه به آنها به منظور ساخت مدیران توانمند آینده صحبت کرد.

آمار بازدید: 318 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image