ارتباط مستقیم با 30566 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد افشاگری میرزاده درباره تحصیل دستوری شماری از دانشجویان ارشد و دکتری در دوره گذشته

افشاگری میرزاده درباره تحصیل دستوری شماری از دانشجویان ارشد و دکتری در دوره گذشته

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره پرونده برخی دانشجویان که در دوره گذشته بدون آزمون و خارج از روال قانونی وارد دوره‌های تحصیلات تکمیلی شده‌اند، گفت: قصد کنکاش در گذشته را نداریم اما در عمل گاهی به مشکلاتی بر می‌خوریم که باید به گذشته برگردیم. در بررسی پرونده برخی دانشجویان یا سوابق تحصیلی آنها متاسفانه مشخص شد که تعداد زیادی از افراد که در کلاس‌های ارشد و دکترا نشسته‌اند دارای سوابق شرکت در آزمون نیستند.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حمید میرزاده در نشست خبری که به همراه معاونین دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به بررسی عملکرد یکساله دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه کیفی حرکت می‌کند و راه خود را در تحصیلات تکمیلی پیدا کرده است که این مهم با اجرای طرح تجمیع و بومی‌گزینی صورت گرفت و طی آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانستند در شهرهای خود تحصیل کنند.

وی همچنین افزود: در راستای توسعه کیفی امسال استخدام 5000 عضو هیئت علمی دربرنامه قرار داردو هر ساله نیز 5000 نفر به اعضای هیئت علمی اضافه خواهد شد.

آغاز پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور از این هفته
میرزاده با بیان اینکه تا پایان سال 96 نسبت استاد به دانشجو "یک به 35" خواهد رسید، گفت: اکنون نسبت استاد به دانشجو در آزاد "یک به 49 " است و در دانشگاه‌های دولتی وضعیت "یک به 33" است. مطابق برنامه چشم‌انداز باید نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌ها یک به 18 برسد که این مسئله مستلزم هزینه‌های مختلفی است.

وی با بیان اینکه از این هفته پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور آغاز خواهد شد، گفت: در این دوره دانشجویان بر اساس معدل پذیرش خواهند شد و دانشجویان علوم انسانی با معدل بالای 18 و مهندسی بالای 17 باید باشند. دوره دکترای پژوهش محور سه الی چهار سال است و این دوره صرف کار پژوهشی در عرصه صنعت و خدمات می‌شود.

میرزاده با اشاره به اینکه این دانشجویان شهریه‌ای برای پروژه‌های پژوهشی خود نمی‌پردازند، گفت: اعتبار پروژه‌های پژوهشی نیمی از سوی دانشگاه و نیمی از سوی صنعت تامین خواهد شد.

تصویب طرح جامع آموزش در شورای راهبردی دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه اولویت اصلی دانشگاه توسعه کیفی است گفت: دهه چهارم دانشگاه آزاد با فعالیت با توسعه کیفی همراه خواهد بود و هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش تغییرات ماهوی صورت خواهد گرفت. در همین راستا طرح جامع آموزش را در شورای راهبردی دانشگاه تصویب کرده‌ایم و در بودجه 93 دانشگاه نیز اجرای این طرح دیده شده است.

وی با اشاره به افزایش کیفیت منابع درسی نیز اظهار کرد: در این راستا تیم‌های عملیاتی تشکیل شده تا در منابع درسی تجدیدنظر صورت دهند و کیفیت منابع افزایش پیدا کند.

میرزاده در خصوص فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشجویان و اساتید محورهای اصلی هر دانشگاه هستند و مبنای کار آنها بر اساس تبادل علم و دانش است اما از آنجا که محیط دانشگاه باید با طراوت سیاسی همراه باشد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز چارچوب مشخصی برای فعالیت تشکل‌ها تصویب کرده ما از هرگونه فعالیت تشکل‌ها در چارچوب قانون استقبال می‌کنیم و برای ایجاد تشکل‌های اساتید نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: اگر کسی بخواهد خارج از قوانین و چارچوب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت کند این دانشجویان هستند که مقابل آنها خواهند ایستاد. در سال گذشته آرامش نسبی در دانشگاه حاکم بود و برای سال جدید نیز نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

میرزاده با اشاره به ساز و کار قانونی برای بحث تمرکززدایی در امور مدیریتی گفت: مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت امناهای استانی تشکیل شده و اجرای امور استان از طریق آنها پیگیری می‌شود. همچین امور اداری و تشکیلاتی نیز از طریق نمایندگان روسای دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و این مسئله فشار کار را در مرکز کم می‌کند.

حق‌الزحمه اساتید دانشگاه آزادی معادل دانشگاه‌های دولتی شد
در ادامه این نشست دکتر واشقانی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه پژوهشی گفت: با توجه به برنامه‌های مصوب دانشگاه رویکردهای متفاوتی پیگیری شده است به طور مثال حق الزحمه اساتید حدود 107 درصد افزایش پیدا کرده و معادل دانشگاه‌های دولتی شده است. اما حقوق اساتید در دو بخش پرداخت خواهد شد به این معنا که بخش دوم بستگی به عملکرد اساتید و مقالات آنها دارد.

واشقانی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد در زمینه توسعه آزمایشگاه‌های پیشرفته نیز گفت:‌ یک آزمایشگاه پیشرفته در واحد تهران شمال در حال احداث است که در فاز اول آن مبلغ 500 میلیارد تومان هزینه شده و 90 درصد پیشرفت داشته است. همچنین در طرح دیگری تاسیس آزمایشگاه ملی در پارک علم و فناوری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش اعتبار طرح‌های پژوهشی پایان نامه‌ها نیز افزود: اعتبار طرح‌های پژوهشی پایان نامه‌ها در دوره ارشد 200 هزار تومان بود که به سه میلون تومان رسیده و در دوره دکترا این رقم یک میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که به شش میلیون تومان رسیده است.

کاهش 40 درصدی وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه تا سال 96
در ادامه این نشست رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به بحث تامین درآمدها و شهریه‌ گفت: در اغلب کشورهای پیشرفته میزان وابستگی به شهریه‌ها کمتر از 25 درصد است و بیشتر هزینه‌ها از طریق خدمات به صنعت و اعتبارات پژوهشی تامین می‌شود. دانشگاه آزاد برای این منظور ساز و کاری را فراهم کرده و شورای اقتصاد دانش بنیان برای این منظور تاسیس شده است و نیز 50 مرکز رشد و 400 مرکز دانش بنیان کار خود را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در استان تهران احداث سه پارک علم و فناوری در دست اقدام است گفت: در برنامه چهار ساله دیده شده تا وابستگی به شهریه‌ها 40 درصد کاهش پیدا کند و تا پایان سال 96 وابستگی شهریه به 60 درصد برسد. همچنین در بودجه 93 نیز واحدها موظفند 12 درصد بودجه خود را غیر از شهریه پیگیری کنند و ادامه همکاری با این واحدها منوط توجه به این شاخص‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش بودجه پژوهشی از پنج درصد به هشت درصد، گفت: افزایش سه درصدی بودجه پژوهشی ازمحل 12 درصد غیرازشهریه‌هاست.

اصلاح و ابلاغ آیین‌نامه کرسی‌ آزاد اندیشی در سال تحصیلی جدید
به گزارش ایسنا، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری برنامه‌های دانشگاه در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی اظهار کرد: متاسفانه در گذشته استفاده درستی از این مسئله نشده است. با هماهنگی‌های وزارت علوم با نهاد مقام معظم رهبری و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بناست آیین‌نامه کرسی‌ آزاد اندیشی اصلاح و در سال تحصیلی جدید آیین نامه جدید به واحدها ابلاغ شود. البته در سال گذشته در برخی واحدها این مسئله پیگیری شد اما در آیین نامه جدید محدودیت‌هایی که برای برخی تفکرات وجود داشت اصلاح و اکنون فضا برای فعالیت بیشتر در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی فراهم شده است.

افشاگری میرزاده از پرونده تحصیل شماری از دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه آزاد بدون سابقه آزمونی
در ادامه این نشست رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره پرونده برخی دانشجویان که در دوره گذشته بدون آزمون و خارج از روال قانونی وارد دوره‌های تحصیلات تکمیلی شده‌اند، گفت: قصد کنکاش در گذشته را نداریم اما در عمل گاهی به مشکلاتی بر می‌خوریم که باید به گذشته برگردیم. در بررسی پرونده برخی دانشجویان یا سوابق تحصیلی آنها متاسفانه مشخص شد که تعداد زیادی از افراد که در کلاس‌های ارشد و دکترا نشسته‌اند دارای سوابق شرکت در آزمون نیستند.

در ادامه دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در این باره گفت در بحث سنجش و پذیرش اصولی وجود دارد که باید افراد از طریق مسیر شفاف و طی فراخوان‌های عمومی و با شانس برابر در فرایندی عادلانه انتخاب شوند. اگر کسی بر این اساس وارد دانشگاه شده باشد سند پذیرش برای او صادر می‌شود اما اگر کسی خارج از این مسیر و به اصطلاح دستوری وارد دانشگاه شده باشد، هویت او در بخش احراز هویت ثبت نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه برخی مغایر با فرآیند سنجش دانشگاه وارد دانشگاه آزاد شده‌اند و به دلیل اینکه در بخش احراز هویت ثبت نشده‌اند تا زمانی که اسناد و مدارک خود را ارائه نکنند حق تحصیل در آن دوره را ندارند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به فراخوان پذیرش دانشجوی پژوهش محور از سه شنبه همین هفته گفت: ظرفیت دانشجویان پژوهش محور در همان سقف 12 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه گروه علوم پزشکی نیز جذب دانشجو مطابق با قانون وزارت بهداشت بوده گفت: متاسفانه حدود 40 هزار نفر متقاضی معدل بالای 17 امسال نتوانستند در رشته مورد علاقه خود وارد شوند و این به معنای هدر رفت سرمایه‌های کشور است. پیشنهاد می‌کنیم اجازه دهند مکانیزم‌های کیفی را تقویت کنیم و امتحان جامع دانشجویان دکترا را نیز متمرکز برگزار کنیم.

پرداخت نیمی از شهریه دانشجویان در قالب وام
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش 15 درصدی شهریه‌های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد از پول نفت بی نصیب است و این مایه خوشحالی است. اما متاسفانه وابسته به شهریه هستیم و امسال با وجود آنکه مجوز افزایش 25 درصدی شهریه را داشتیم 15 درصد شهریه‌ها را افزایش دادیم و در ما به التفاوت این رقم 436 میلیارد تومان در ورودی‌های سال 93 متضرر شدیم و به طور میانگین سالانه 100 میلیارد تومان برای این تصمیم ضرر می‌دهیم.

به گزارش ایسنا دکتر کاردان معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به تسهیلات دانشجویی در زمینه شهریه گفت: تا 50 درصد مبلغ شهریه‌های واحدهای دانشگاهی به صورت وام کوتاه مدت،‌میان مدت و بلند مدت ارائه خواهد شد. که در زمینه ارائه وام بلند مدت محدودیتی نداریم.

تسهیلات دانشگاه آزاد برای زوج‌های دانشجو
وی با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با پست بانک و بانک ملی در زمینه ارائه وام ازدواج دانشجویی افزود: دانشجویانی که از تاریخ ششم شهریور ماه مصادف با تولد حضرت معصومه ازدواج کرده‌اند، 10 میلیون تومان وام ازدواج دانشجویی ارائه خواهد شد و اگر زوجین هر دو دانشجوی دانشگاه آزاد باشند 20 میلیون تومان وام ازدواج داده می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با اعلام اینکه وام ازدواج دانشجویی با بهره 11 درصد پرداخت خواهد شد، گفت: سالن‌های دانشگاه آزاد به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت و همچنین برنامه‌هایی برای تامین جهیزیه دانشجویان به صورت اقساطی در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ازدواج در دانشگاه آزاد گفت: در قالب این ستاد، ستاد خیرین نیز تشکیل شده تا با جلب کمک‌های خیرین به ازدواج دانشجویان کمک شود. تا کنون 600 نفر در سامانه دانشگاه آزاد ثبت نام کرده‌اند و تا 22 هزار نفر منابع در نظر گرفته شده است.

برنامه های دانشگاه آزاد برای ترمیم حقوق اساتید و کارمندان
به گزارش ایسنا ابریشمی معاون مالی اداری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این نشست خبری در ارتباط با وام کارکنان، اعضای هیئت علمی، و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا کنون سه قرارداد با بانک ملی به امضا رسیده که سه نوع وام در نظر گرفته شده است. ابتدا وام ساخت و ساز برای واحدهای دانشگاهی با بهره 12 درصد در نظر گرفته شده است همچنین برای کارکنان دانشگاه آزاد تا سقف 40 میلیون تومان به اعضای هیئت علمی تا سقف 60 میلیون با کارمزد 14 درصد وام ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به وام دانشجویی نیز اظهار کرد: برای دوره‌ دکترا 10 میلیون تومان، دوره ارشد پنج میلیون تومان، کارشناسی 2.5 میلیون تومان به بهره 14 درصد در نظر گرفته شده است.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد درباره ترمیم حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه نیز افزود: حقوق کارکنان دانشگاه بسیار پایین است و حقوق اساتید نصف دانشگاه‌های دولتی پرداخت می‌شود. اقدام اول در این زمینه پرداخت اضافه کار از یکصد و پنجاهم به یک صد و بیستم است که بار مالی حدود 20 میلیارد تومان برای دانشگاه در پی خواهد داشت. همچنین در مورد حق جذب کارکنان نیز بار مالی حدود 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از محل ثبت نام‌های امسال تامین می‌شود.

وی با اشاره به جذب 6000 عضو هیئت علمی گفت: جذب 6000 عضو هیئت علمی در طول یک سال 3000 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ابریشمی با بیان اینکه کسری درآمد دانشگاه بالغ بر 1000 میلیارد تومان است، گفت: علیرغم افزایش 15 درصدی شهریه 1000 میلیارد تومان کسری درامد داریم که این مسئله حاصل افزایش سه درصدی شهریه‌ها در دولت گذشته با 40 درصد تورم بوده است.

راه اندازی واحدهای دانشگاه آزاد در تاجیکستان و عمان
در ادامه این نشست دکتر انگجی معاونت مور بین الملل دانشگاه آزاد به ارائه عملکرد این معاونت در طول یکسال اخیر پرداخت و اظهار کرد: در مدیریت گذشته حوزه بین الملل به حالت تعلیق درآمده بود و با آمدن دکتر میرزاده بر توسعه فعالیت‌های بین المللی تاکید شد.
وی با بیان اینکه هدف معرفی دانشگاه به عنوان یک دانشگاه بین المللی بود افزود: در تلاش هستیم با تصویب شاخص‌های بین المللی دانشگاه آزاد را به عنوان یک دانشگاه بین المللی معرفی کنیم.

انگجی با بیان اینکه در طول این یک سال جذب دانشجوی خارجی 10 برابر شده است، گفت: در جذب دانشجوی خارجی دچار ضعف بودیم که با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم سیستم شهریه دچار اشکال است. با برنامه ریزی‌های انجام شده شهریه دانشجویان خارجی در دوره کاردانی و کارشناسی به میزان شهریه دانشجویان ایرانی و در دوره ارشد و دکترا دو برابر دانشجویان ایرانی تعیین شد و با این تصمیم در طول این یکسال از 30 دانشجوی خارجی به 400 دانشجوی خارجی ارتقا پیدا کردیم.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان واحد افغانستان گفت: دانشجویان واحد افغانستان برای رفتن از هرات به کابل دچار مشکل بودند که ترتیبی داده شد تا دانشجویان هرات برای تحصیل به واحد مشهد بیایند.

معاونت بین الملل دانشگاه آزاد با اشاره به مذاکرات انجام شده برای راه اندازی واحدهای دانشگاه آزاد در تاجیکستان و عمان گفت: اولویت دانشگاه آزاد ابتدا کشورهای همسایه و اسلامی است و پس از آن به سراغ کشورهای اروپایی خواهیم رفت.

آمار بازدید: 276 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image