ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ضرورت فراگیری مهارتهای تخصصی در کنار دانش تئوری

ضرورت فراگیری مهارتهای تخصصی در کنار دانش تئوری

وزیر بهداشت گفت: در حوزه آموزش صرفا کسب دانش تئوری کافی نیست و دانشجویان و دانشگاه‌ها باید به فراگیری مهارت‌های تخصصی درکناردانش تئوری توجه داشته باشند.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر هاشمی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بدون شک سعادت همه ملت‌ها و دولت‌ها درگرو قرار گرفتن در سایه علم و پژوهش است. امروز قدرتمندترین کشورها، کشورهایی هستند که علاوه بر توجه به علم و پژوهش، برروی نیروی انسانی جوان سرمایه گذاری کرده‌اند و این نیروها را درمسیر ترقی رشد داده اند.

دکتر سید حسن هاشمی با تاکید براین که کشورها بدون داشتن انسان‌های عالم نمی توانند در دنیا خود را مطرح کرده و روی پای خود بایستند، ادامه داد: آرزو داریم سیاست گذاران و دولتمردان در مرحله اول و جوانان به عنوان آینده سازان، در مرحله دوم به این مهم که جزو تاکیدات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بوده است، توجه ویژه داشته باشند.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: قدر روزهای جوانی را بدانید و از فرصت‌ها حداکثر استفاده را بکنید چون یکی از گرفتاریهای مهم بشر، ماندن در حسرت روزهای از دست رفته است.

دکتر هاشمی ادامه داد: زندگی به سرعت در حال گذراست و کسانی پیروزوسربلند هستند که فراتراز درنظر گرفتن استعدادها، از فرصت ها حداکثر استفاده را می کنند.

وی با بیان این که با دقت در زندگی تمام خدمتگزاران و عالمان متوجه می شویم، تمامی آنها از تنبلی و رخوت به دور بوده‌اند، اضافه کرد: مسلما ثروت ماندگار نخواهد بود و تنها چیزی که باقی می ماند اخلاق وعلم اندوزی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام گرفتاری های بشرناشی از بی اخلاقی است، بیان داشت: امیدواریم جامعه علمی در ایران از این بلا مصون بماند و همگی با توکل به خدا به خودباوری برسیم و به هیچ کس متکی نباشیم.

دکتر هاشمی در ادامه سخنانش با گرامیداشت یاد شهیدان همت، باکری، زین الدین و حسین علم الهدی ضمن بیان این که در دوران دفاع مقدس بسیاری از دانشجویان مسیر اخلاق را در پیش گرفتند و کشور را نجات دادند، گفت: باید به این افراد به عنوان الگوهای موفق در حفظ ارزش های کشور نگاه کنیم و پاسدار واقعی خون آنها باشیم. چون یکی از پایه های استقلال کشور دانشگاه‌ها هستند که می توانند با علم اندوزی هرچه بیشتر، افرادی را تربیت کنند که در روزهای سخت، خود را وقف کشور کنند.

وی با تاکید بر لزوم کسب مهارت های تخصصی در کنار دانش تئوری ادامه داد: در حوزه آموزش مسلما کسب دانش تئوری به تنهایی کافی نیست و دانشجویان و دانشگاه ها از این مهم نباید غافل شوند.

دکتر هاشمی در ادامه بر لزوم رشد پژوهش در دانشگاه ها نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه در وزارت بهداشت اقدامات خوبی در دست انجام است.

وزیر بهداشت در پایان افزود: فراموش نکنیم که یکی از باارزش ترین نعمت ها، خدمت در مناطق محروم است و من قطعا فرزندان خود را تشویق به خدمت در روستاها و مناطق محروم می کنم تا با سختی ها مواجه شوند. چون معتقدم تا با این سختی ها آشنا نشویم، نمی توانیم به باارزش ترین نعمتی که خدا به ما اعطا کرده یعنی خدمت به همنوع، دست یابیم.

آمار بازدید: 312 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image