ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تمایل شورای شهر برای عملیاتی شدن طرح جامع توسعه دانشگاه تهران

تمایل شورای شهر برای عملیاتی شدن طرح جامع توسعه دانشگاه تهران

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر علاقه‌مند است طرح جامع توسعه دانشگاه تهران بویژه در مرحله اول عملیاتی شود، گفت: معتقدم فضای دانشگاه تهران باید به گونه‌ای باشد تا شهروندان بتوانند در فضای دانشگاه تردد کنند و امیدوارم روزی برسد تا شاهد آن باشیم که دانشگاه تهران بدون دیوار و نرده باشد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی طلایی در حاشیه مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلات تکمیلی 93 موسسه آموزش عالی آزاد ماهان و در جمع خبرنگاران درباره طرح توسعه دانشگاه تهران، گفت: در طول 10 سال گذشته شورای شهر بیشترین همکاری را با مجموعه‌های آموزشی به ویژه دانشگاه‌های بزرگ تهران داشته و پشتیبانی‌های خوبی صورت گرفته است. گاها اعضای شورای شهر عضو هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و شورای شهر حتی بیشتر از وزارت علوم علاقمند است تا طرح جامع دانشگاه تهران به ویژه در مرحله اول عملیاتی شود؛ چرا که این دانشگاه نماد آموزش عالی کشور است.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاهی به لحاظ کالبدی باید تغییرکند، گفت: دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران باید به گونه‌ای باشد تا مردم به راحتی در فضای آن تردد کنند و بین محیط آموزش عالی، دانشجویان و بدنه مردم ارتباط برقرار شود.

عضو شورای شهر تهران با ابراز امیدواری از اینکه شاهد باشیم که دانشگاه‌ها بدون دیوار و نرده در اطراف ما باشند، گفت: دانشگاه تهران دارای فضایی است که می‌تواند شهروندان وارد این فضای علمی شوند و با دانشجویان ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه حمل و نقل و ترافیک وابسته به شهرداری تهران اظهار کرد: دکتر پورموسوی و جمعی دیگر از متخصصان مشغول بررسی این موضوع هستند، اما در حال حاضر اطلاعات دقیقی از پیشرفت آن ندارم ولی آنچه که مورد اهمیت است در مدیریت شهری تربیت نیروی کارآمد در عرصه حمل و نقل و ترافیک است.

مرتضی طلایی با تاکید بر اینکه حمل و نقل و ترافیک یک چالش چند وجهی است، گفت: این مسئله نیازمند این است که در رشته‌های گوناگونی از جمله جامعه شناسی، روانشناسی و مهندسی کنار هم قرار گیرد تا این موضوع حل شود. موضوع تاسیس این دانشگاه مورد حمایت است؛ اما تا یک مجموعه به بلوغ و کارآمدی برسد زمان می برد.

به گزارش ایسنا، عضو شورای شهر تهران همچنین در جشن بزرگ «تجلیل از برترین‌های کارشناسی ارشد و دکترای سال 93 موسسه آموزش عالی آزاد ماهان» که در تالار کشور برگزار شد، گفت:‌ نابودی یک تمدن در گرو از کار افتادن نظام آموزشی است. دشمن برای از بین بردن تمدن یک ملت سه سنگر نظام آموزشی، نظام خانواده و الگوهای جامعه را هدف قرار می‌دهند تا به آن تمدن لطمه وارد کنند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: همه مردم نسبت به کسانی که برای آنها فداکاری می‌کنند احترام قائلند و قدر آنها را می‌دانند. فرهیختگان یک جامعه نیز همین مقام و منزلت را در پیشگاه مردم دارند.

وی اظهارکرد: کسانی که قصد تجاوز به کشور را داشتند می‌دانستند که اگر ملت از بند اسارت رها شود در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند و ظرفیت‌های آنها شکوفا می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگرچه جنگ نظامی بر حسب ظاهر به پایان رسیده است گفت:‌ امروز به فضل الهی و همت جوانان دانشمند این کشور، به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم که هیچ کس خیال جنگیدن با ایران را نمی‌تواند در سر بپروراند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه با مقوله جنگ نرم مواجهیم افزود: تاریخ گواه این است که کشورهایی که خواسته‌اند یک تمدن را از بین ببرند از سه طریق وارد عمل شده‌اند.

طلایی با اشاره به اینکه اولین مسیر لطمه به نظام آموزشی کشور است، افزود: اگر توانستند نظام آموزشی و تربیتی یک کشور بی خاصیت جلوه دهند علیه تمدن آن کشور اقدام کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دومین حوزه نظام خانواده است ادامه داد: امروزه 40 درصد میانگین طلاق در دوران سه تا پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد و این مسئله یک تهدید جدی است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم به سنگر خانواده پیشروی کرده است، گفت: امروزه تمام وقت خانواده‌ها صرف ماهواره،‌ موبایل و شبکه‌های مجازی می‌شود و فرصتی برای وقت گذاشتن برای خانواده نیست.

وی با بیان اینکه اتهاماتی که به جوانان وارد می‌شود، خلاف است وجوانان ما افرادی پاک و منزه هستند، تصریح کرد: این ما هستیم که هنر برقراری ارتباط با جوانان را نداریم. یکی دیگر از حوزه‌های جنگ نرم از بین بردن جایگاه الگوهای جامعه است. به گونه‌ای که المان‌ها و الگوهای جامعه ارزش و جایگاه خود را از دست بدهند.

به گزارش ایسنا در این مراسم از 500 نفر از رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکترای سال 93 با حضور اساتید برتر کشور تجلیل به عمل آمد.

آمار بازدید: 347 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image