ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور زیر و بمی از دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری

زیر و بمی از دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری به بیان ویژگی‌ها، مزایا و عملکرد دانشگاه پیام نور در استان پرداخت.


حسینعلی قجری در گفت‎وگو با خبرنگاردانشگاهی ایسنا- منطقه چهارمحال و بختیاری- با اشاره به مزیت‎های دانشگاه پیام‌نور، محتوای استاندار شده منابع درسی، بالا بودن سطح علمی و آموزشی دانشگاه، تلاش برای بازبینی و تدوین آئین نامه‎ها و دستورالعمل‌ها در راستای رفع موانع آموزشی، ارزیابی یکسان و متمرکز آموخته‌های دانشجویان در آزمون‌های استاندارد شده در پایان هر ترم و برگزاری بیش از 30 هزار آزمون ترم به صورت مکانیزه با صرفه جویی و سرعت و دقت بسیار بالا را بخشی از مزایای این دانشگاه عنوان کرد.

قجری شهریه به نسبت پایین دانشگاه پیام نور در میان سایر دانشگاه‎ها، بومی گزینی، نیاز نداشتن به خوابگاه دانشجویی و نبود مشکلات از این قبیل به دلیل بومی گزینی، کاهش هزینه‎های خانواده در تحصیل فرزندان، کاهش خطرات جاده‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تنوع شیوه‌های آموزشی برای سلایق متفاوت، اعتبار بالای مدرک علمی دانشگاه، کسب رتبه مطلوب در بین دانشگاه‌های باز جهان و موسسات علمی داخل و انتقال آسان دانشجویان بین مراکز واحدهای سراسر کشور به دلیل تعداد واحدهای فراوان را از دیگر مزایای این دانشگاه برشمرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه پیام نور دارای 500 مرکز واحد دانشگاهی در سراسر کشور است که یکی از واحدهای فعال این دانشگاه در سطح کشور دانشگاه جامع پیام نور چهارمحال و بختیاری است.

قجری افزود: این مرکز آموزشی متشکل از 11 مرکز و واحد دانشگاهی در سطح کشور بوده و عمده فعالیت خود را تمرکز بر توسعه آموزش و کیفیت آن قرار داده است که در همین راستا اقدامات و دستاوردهای مطلوبی در رشد و توسعه علم در کشور داشته است.

چهارمحال و بختیاری 17 هزار دانشجوی پیام نوری دارد
به گفته قجری، استان چهارمحال و بختیاری در بخش آموزشی در حال حاضر 17 هزار دانشجوی پیام نوری دارد و دانشگاه پیام‌نور در این استان 90 عضو هیئت علمی فعال دارد که از این تعداد 20 تن استاد یار و 70 تن دیگر مربی بوده که این مربیان نیز هم اکنون در حال گرفتن اخذ مدرک دکتری هستند و در واقع دانشجوی دوره دکتری به شمار می‌روند.

قجری گسترش رشته‌های تحصیلی متناسب با تقاضا و جغرافیای هر استان را از دغدغه‎های کنونی آموزش عالی کشور دانست و گفت: در سند آمایش سرزمین وزارت علوم، ایجاد رشته‌های متناسب با نیازهای استان‌های کشور لحاظ خواهد شد و دانشگاه پیام نور نیز در همین راستا به دنبال توسعه رشته‎های دانشگاهی بر حسب نیاز مراکز خود در سطح کشور است.

وی اظهارکرد: این استان هم اکنون دارای سه مرکز در شهرکرد، بروجن و فارسان و هشت واحد دانشگاه پیام نور است که در این مراکز 80 رشته دانشگاهی و 350 رشته محل وجود دارد و سالانه حدود 3 هزار دانشجو در آن پذیرفته می‌شوند و هر نیمسال تحصیلی نیز حدود 800 هزار نفر از آن ها فارغ التحصیل می‌شوند.

قجری خاطرنشان کرد: کشور ایران در شرایط فعلی در مرحله گذر از تحصیلات دوره کارشناسی به سمت دوره‌های تحصیلات تکمیلی است و بر اساس آمار وزارت علوم در حال حاضر تعداد 4 میلیون و 500 دانشجو در کشور مشغول به ادامه تحصیل هستند که بیش از یک سوم از این افراد را دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

وی سهم دانشگاه پیام نور از جمعیت دانشجویی کشور در دوره تحصیلی متفاوت و مختلف را بیش از یک میلیون دانشجو عنوان کرد.

قجری خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور استان حدود 800 دانشجوی کارشناسی ارشد در هشت رشته محل دارد که از این میان می‌توان به رشته محل‌هایی همچون ادبیات فارسی مرکز فارسان، ادبیات فارسی، جغرافی، ریاضی، شیمی و ادبیات کودک و نوجوان در شهرکرد و شیمی و جغرافیا در بروجن اشاره کرد.

سالانه بیش از 250 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان پذیرفته می‎شود
وی گفت: سالانه بیش از 250 تا 300 دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد در این استان پذیرقته می‌شوند.

قجری آموزش را از پایه‌های اصلی شکل دهنده هر دانشگاه دانست و تصریح کرد: حضور یک مرکز دانشگاهی فعال می‎تواند در رشد و پیشرفت علمی کشور تاثیر گذار باشد و به طور قطع عملکرد سالانه و حضور فعال دانشگاه در عرصه علمی سهم عمده‎ای در توسعه آموزش عالی خواهند داشت.

به گفته وی، عملکرد سالانه دانشگاه پیام نور استان در بخش آموزشی نمود بسیار مطلوبی داشته است به طوری که در بخش آموزش چهار رشته زمین شناسی، خاک شناسی، کشاورزی و جامعه شناسی در دوره کارشناسی ارشد تاسیس شده است که این اقدام در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی با توجه به نیازهای استان نقش آفرین خواهد شد.

قجری جذب اساتید و اعضای هیئت علمی را یکی از سیاست‌های بخش آموزش در دوره تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: طی دو سال گذشته جذب اعضای هیئت علمی به صورت چشمگیر در دانشگاه پیام نور محقق شده است به طوری که در این مدت بیش از 20 هیئت علمی جذب کرده‌ایم.

رییس دانشگاه پیام نور استان ارتقای کیفیت آموزشی به ویژه در بخش فنی و مهندسی را از مهم‌ترین بحث‌ها در آموزش عالی و به خصوص در دانشگاه پیام نور دانست و اظهارکرد: این مهم در میان محافل دانشگاهی همیشه مورد ارزیابی، بحث و تبادل نظر بوده است.

گسترش رشته های فنی و مهندسی؛ در دستور کار دانشگاه پیام نور
قجری گفت: در همین راستا تهیه و تنظیم سند چشم انداز دانشگاه در افق 1404 با محوریت گسترش رشته های فنی و مهندسی از برنامه های در دستور کار این دانشگاه است.

وی تلاش و پیگیری برای گسترش فضای آموزشی، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‎ها، به روز رسانی سایت‌ها و پورتال‌های مراکز و واحدهای پیام نور استان در راستای اطلاع رسانی سریع و به موقع با هدف تکریم ارباب رجوع و دانشجو و گسترش سایت‌های کامپیوتری دانشگاه برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر دانشجویان را از دیگر برنامه‌های حوزه آموزشی دانشگاه پیام نور استان برشمرد.

قجری افزود: هم اکنون دانشگاه پیام نور استان دارای 21 هزار و 700 متر مربع فضای عمرانی است که حدود 800 متر مربع آن برای فضای فرهنگی در نظر گرفته شده و تا کنون 400 متر مربع آن ساخته شده است.

فضای کارگاهی دانشگاه پیام نور نامطلوب است
وی فضای کارگاهی این دانشگاه را نامطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: می طلبد برای رفع این وضعیت چاره اندیشی و برنامه ریزی شود که در حال حاضر 300 متر مربع از فضای دانشگاه به این موضوع اختصاص یافته است و یک هزار و 600 متر مربع نیز در حال ساخت است.

قجری با اشاره به در حال ساخت بودن یک هزار و 650 متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه پیام نور، گفت: هم اکنون چهارهزار و 400 متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه پیام نور وجود دارد که به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی، از طرفی فضای اختصاصی آزمایشگاهی در دانشگاه وجود ندارد که در همین راستا 1800 متر مربع در دستور کار و ساخت و ساز قرار گرفته است.

قجری اظهارکرد: در بخش عمرانی در حوزه محوطه سازی اکثر واحدها و مراکز استان چهارمحال و بختیاری حدود 14 هزار متر مربع است که 9400 متر مربع از دیوارها حصار کشی شده و در نهایت تکمیل مسجد یک واحد دانشگاهی نیز در حال انجام است اما می‌توان گفت حدود 2300 متر مربع ساختمان آموزشی نیز به طور نیمه کاره در حال ساخت در بخش عمرانی در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای شاخص‎های آموزشی دانشگاه، اظهارکرد: گسترش دوره‎های کارشناسی ارشد، تقویت تحصیلات تکمیلی با جذب هیئت علمی، حفظ و ارتقای منزلت اعضای هیئت علمی، آمایش رشته‎ها و همکاری با شبکه‌های مختلف کشور از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه در راستای تحقق این مهم است.

پژوهش‌های دانشگاه پیام نور متناسب با نیازهای استان است
قجری تقویت بخش پژوهش دانشگاه برای کاربردی شدن پژوهش‎های دانشجویی متناسب با نیازهای دانشگاه و تقویت پایگاه داده‎ها، کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه آموزشی- پژوهشی را نیز از اولویت‌های کیفی سازی برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد.

وی با تاکیدبر لزوم تقویت برنامه‌های متناسب با نیاز استان چهارمحال و بختیاری، این مهم را از دیگر برنامه‎ها اولویت دار دانست و گفت: بر همین اساس راه اندازی پژوهشکده کودک و نوجوان با هدف انجام مطالعات تخصصی در این زمینه درراستای کمک به کودکان و نوجوانان استان در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه پیام نور استان خاطرنشان کرد: در این دانشگاه در زمینه کارآفرینی اقدمات مطلوبی همچون طراحی و ساخت سیلندر دو قلو، هواپیمای مدل، انواع ربات، بالگرد با قابلیت فرود مناسب، دستگاه میوه چین، شستشوی چشم، شیرآلات هوشمند با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال صورت گرفته است.

وی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور استان نیز اشاره کرد و گفت: چاپ 70 مقاله درISI ، 71 مقاله در ISC، 76 مقاله علمی پژوهشی، 109مقاله در مجلات و نشریات معتبر، 412 مقاله در همایش‌های ملی و بین‌المللی، تالیف 47کتاب و انجام 154طرح‌پژوهشی نشان از توان علمی دانشگاه پیام نور استان دارد.

دستاوردهای فعالیت‌های فرهنگی پیام نور استان چشمگیر است
وی همچنین فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را یادآور شد و افزود: فرهنگ‌سازی در بین دانشجویان در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه یکی از مهم‌ترین اولویت‎های کار فرهنگی است.

قجری اظهارکرد: همه ما معتقد هستیم که فرهنگ در شکل گیری یک جامعه آرمانی بسیار اهمیت دارد؛ بر همین اساس دانشگاه پیام نور در راستای تحقق این مهم با توجه به امکانات و وسعت فراوان می‎تواند نقش آفرین و تاثیر گذار باشد.

وی به دستاوردهای دانشگاه پیام نور در حوزه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: کسب عنوان استان برتر فرهنگی در سال 92 و کسب رتبه اول بخش کارآفرینی در ششمین جشنواره حرکت، کسب رتبه اول در محاسبه هشت شاخص فرهنگی که شامل کرسی آزاد اندیشی، حجاب و عفاف، فعالیت‎های قرآنی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی می‎شود که از دستاوردهای دانشگاه در حوزه فرهنگی محسوب می‏شوند.

رییس پیام نور استان کسب رتبه سوم کشوری در تشکیل کانون‎های فرهنگی، کسب رتبه اول در مسابقات هندبال واحدهای دانشگاهی پیام نور، کسب رتبه دوم کشوری در بخش انجمن‏های علمی و همچنین کسب جایگاه ششم نشریات دانشجویی کشور را از دیگر افتخارات دانشگاه پیام نور استان برشمرد.

فعالیت‌های دانشگاه پیام نور دانشجو محور است
قجری مشارکت دانشجویان و اساتید در فعالیت‎های دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: 18 انجمن و 20 کانون دانشجویی در سطح دانشگاه پیام نور استان در حوزه‌های مختلف فعال است به طوری که اکثر برنامه‌ها با محوریت دانشجویان و همکاری اساتید اجرا می‌شود.

وی همچنین از راه اندازی انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر آماری از وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور وجود ندارد که در همین راستا انجمنی با هدف شناسایی وضعیت دانشجویان دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی راه‎اندازی شده است.

آمار بازدید: 334 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image