ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری شخص خاصی برای وزارت علوم مدنظر نیست

شخص خاصی برای وزارت علوم مدنظر نیست

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بررسی بورسیه‌های غیرقانونی در وزارت علوم اظهار کرد: تعیین تکلیف 480 تن از این افراد به هیات امنای دانشگاه‌ها واگذار شده است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته پنج نفره برای تکلیف وضعیت هر کدام از بورسیه‌ها با ضوابط تعیین شده در وزارت علوم تشکیل شده است گفت: امیدواریم هر چه زودتر تکلیف این افراد روشن شود.

وی ادامه داد: با این حال لیست 480 نفر از این بورسیه‌ها که به عنوان مربی پیمانی در برخی دانشگاه‌ها فعالیت داشتند، ابلاغ شده که باید در مورد آنها در هیات‌های امنای هر کدام از این دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری شود.

نجفی خاطرنشان کرد: سایر افراد نیز توسط هیات پنج نفره وزارت علوم در دست بررسی است که تدریجا با مشخص شدن نتایج، در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد کاملا قانونی است
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری در خصوص افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بیان کرد: این مساله با نظر وزارت علوم صورت گرفته و از نظر ما کاملا قانونی است.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص اظهار نظر ریاست دانشگاه آزاد که وعده داده تا بهمن‌ماه امسال نیم میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت چیست؟ گفت: در این خصوص من چیزی نمی‌دانم؛ اما آنچه که دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد، در خصوص پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری گفته، مورد تایید وزارت علوم بوده است.

نجفی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود، ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد هشت برابر افزایش یافته، نظر منتقدین دانشگاه آزاد است؛ طبق محاسباتی که دکتر میرزاده انجام داده بود، این رقم صحیح نیست و میزان پذیرش در این مقطع نسبت به سال قبل، تنها 1.7 درصد افزایش داشته است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: همچنین طبق توضیحاتی که رئیس دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه داد، بسیاری از نمایندگان قانع شدند.

وی در خصوص تعیین تکلیف وزیر علوم و معرفی آن به مجلس اظهار کرد: طبق قانون اساسی رئیس جمهور سه ماه برای معرفی وزیر فرصت دارد که تاکنون یک ماه و چند روز از این مدت گذشته است؛ امیدواریم در ماه آینده فرد مورد نظر معرفی شود.

شخص خاصی برای وزارت علوم مدنظر نیست
نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه بیشتر گفته بود تعیین من به عنوان وزیر علوم یک شوخی است نیز گفت: من در این خصوص گفتم حرف من یک شوخی است نه اصل مساله؛ اصل مساله به تصمیم رئیس جمهور بستگی دارد.

سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر شخص خاصی مدنظر ما نیست و قرار است پس از سفر رئیس جمهور به نیویورک، در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

دانشگاه برای رسیدن به اهداف متعالی به هوای پاک نیازمند است
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همایش معنوی میثاق مهر در مشهد مقدس تاکید کرد: دانشگاه برای رسیدن به اهداف متعالی خود و مثمر ثمر بودن، به هوای پاک و آرامش نیازمند است.

وی با بیان اینکه ورود به دانشگاه آغاز فصل جدیدی در زندگی دانشجویان است اظهار کرد: دانشجو بودن تاثیر مهمی در آینده هر فرد دارد و امیدواریم دانشجویان جدیدالورود بتوانند در آینده کشور تاثیری شگرف داشته باشند.

وی خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: در همین ابتدای کار و آغاز تحصیل، با شهدای انقلاب اسلامی، به خصوص شهدای علم و دانشگاه، مانند شهیدان مطهری، باهنر و مفتح بیعت کنید که در راه علم گام‌های موثری بردارید.

نجفی اضافه کرد: با ارزش‌های اسلامی و انقلابی ملت ایران پیمان ببندید که در راه کسب علم از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سنت علم‌آموزی به عنوان یکی از ارکان جهان‌بینی در دنیای امروز خاطرنشان کرد: در همین راستا، توصیه‌ها و تاکیدات زیادی از بزرگان دین به ما رسیده است که ما را به این نتیجه می‌رساند، شاید مهمترین وظیفه یک مسلمان، جستجوی علم باشد.

وی بیان کرد: برخی از مورخان تاریخ تجدد گفته فرانسیس بیکن مبنی بر "دانش علم، قدرت است" را نقطه آغازین تجدد دانسته‌اند، اما باید توجه داشت که این مساله پیشتر برای ایرانیان ارزشی والا داشته است.

نجفی با بیان اینکه امروز دارندگان علم، ‌دارندگان حیثیت و قدرت هستند گفت: سنت علم‌آموزی در قدم اول باید توسط دانشجویان احیا شود؛ در طول تاریخ نیز کمتر مردمی مانند ایرانیان نسبت به علم و دانش حریص بوده‌اند؛ در همین خصوص گفته پیامبر(ص) در مورد ایرانیان نیز این مساله را تایید می‌کند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارائه سیاست‌های کلی دانشگاه‌ها از سوی مقام معظم رهبری برای سال تحصیلی جدید گفت: سرفصل این سیاست‌ها، تاکید بر جهاد مستمر علمی است که باید با اهتمام به آن، به مرجعیت علمی در جهان دست یافت؛ این مهم تنها توسط دانشجویان تحقق خواهد یافت.

وی تاکید کرد: علم برای رسیدن به بار و ثمر نیاز به زمین مناسب و هوای پاک دارد که این وظیفه ماست که آن را فراهم کنیم؛ دانشگاه نهادی زنده و پویاست و ما باید محیطی را فراهم کنیم که دانشجو در آن امکان رشد یافته و استعدادها پرورش یابند.

نجفی تصریح کرد: باید در دانشگاه فضای آزاد اندیشی، ‌نقادی، جستجوگری، پرسش‌گری و نه نظاره‌گری حاکم باشد؛ این دانشجو است که می‌تواند مسئولان را به انجام وظایف خود ترغیب کند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه کانون تفکر و عقل نقاد جامعه است و در قبال مسائل مختلف مسئولیت دارد؛ ما انتظار داریم دانشگاه بتواند برای حل مسائل کشور تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به کارگیری علم، از آن به عنوان یک اصل مهم در دانشگاه‌ها یاد و اظهار کرد: دانشگاه باید در تولید و بکارگیری علم کوشا باشد؛ متاسفانه در کشور ما کاربست علم کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نجفی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما باید نهادی کارآفرین باشند بیان کرد: دانشجویان نباید تنها به فکر اخذ مدرک تحصیلی و استخدام از طریق آن باشند؛ دانشجو باید توان و مهارت کارآفرینی داشته باشد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در این خصوص هرچه قدر هم که نظام دانشگاهی قدرتمند باشد، این دانشجو است که باید وسائل رشد و اعتلای خود را با استفاده از شرایط فراهم کند.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در همایش، از آن‌ها خواست که تلاش روز افزون و دائمی برای تحصیل و تقویت روحیه علم‌انگیزی در خود داشته باشند و گفت: تا وقتی جایگاه علم در جامعه نهادینه نشود و اجتماعی دانش‌بنیان نداشته باشیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم که به اهداف انقلاب اسلامی دست یافته‌ایم.

نجفی تاکید کرد: تهذیب نفس و تخلق به اخلاق اسلامی در کنار علم‌اندوزی، یکی دیگر از اولویت‌هایی است که دانشجویان باید آن را داشته باشند؛ در این خصوص یک دانشجو در ارتباط با خود، دوستان و جامعه مسئولیت دارند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه متاسفانه جامعه امروز ما از ضعف اخلاق رنج می‌برد خاطرنشان کرد: جامعه ما از بی‌اخلاقی خسارت و ضرر زیادی دیده است؛ از این رو تهذیب نفس و تخلق به اخلاق باید در کنار علم‌آموزی لحاظ شود.

وی همچنین تعهد اجتماعی دانشجویان را بسیار بالا توصیف کرد و یادآور شد: از امروز که دانشجو شدید، تعهد اجتماعی بیشتری نسبت به دیروز خواهید داشت؛ شما باید خود را برای ایفای نقش خلاقانه در جامعه آماده کنید.

نجفی ادامه داد: دانشجو نباید خود را معطوف و محدود در علم‌آموزی کند؛ در دانشگاه‌ها ‌انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی زیادی است که فعالیت‌های غیردرسی مانند فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، ورزشی و... دارند و هر دانشجو بنا به سلیقه و طبع خود می‌تواند در هر کدام از این تشکل‌ها ورود یابد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: سیاست وزارت علوم توسعه این گونه فعالیت‌هاست تا دانشجو بتواند برای زندگی اجتماعی تربیت شود.

وی تصریح کرد: راه آینده کشور روشن است و کشور باید به دست شما ساخته شود؛ باید از همین حالا خود را آماده کرده و تلاش کنید تا نقشی موثر در اجتماع داشته باشید.

آمار بازدید: 372 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image