ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی نسل سوخته سوریه محروم از درس و دانشگاه

نسل سوخته سوریه محروم از درس و دانشگاه

سازمان ملل اعلام کرد: در حال حاضر حدود هفت میلیون سوری در جهان آواره هستند و این جمعیت که هزاران دانشجو، دانش آموز و استاد دانشگاه را نیز شامل می‌شوند مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در میان آوارگان سوری مهندسین مشتاق، دانشمندان و استادان هنر نیز به چشم می‌خورند که نه تنها دسترسی خود به کلاس درس بلکه شغل،‌ معیشت،‌ خانه و خانواده خود را نیز از دست داده‌اند. دانشجویانی که پیش از این کتابخانه‌ها و کلاس‌های درس را قرق می‌کردند اکنون در پناهگاه‌های بی‌امکانات و دور از رویای تحصیل در دانشگاه زندگی می‌کنند.

اما بدون دسترسی به تحصیلات دانشگاهی، چگونه از دل این جوانان، آموزگار، دکتر،‌ وکیل و مهندس بیرون می‌آید تا در زمان بازسازی این کشور به آن کمک کنند؟ دانشجویان باقیمانده چگونه تشویق به ادامه تحصیل می‌شوند؟ با ناتوانی در تامین نیازهای دانشجویان و استادان سوری، این کشور با خطر نسل گمشده‌ای از رهبران که احتمالا تاثیر ویران کننده‌ای بر سوریه و منطقه دارد روبرو خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، انستیتو بین‌المللی آموزش (IIE) تلاش می‌کند تا با حمایت سازمان‌های همکار و دانشگاه‌ها کمک‌های موثری را ارائه کند. به همین منظور صندوق نجات دانشگاهی IIE و کنسرسیوم آموزش عالی در بحران سوریه کمک‌هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌ای را برای استادان و دانشجویان ارائه می‌دهد.

این سازمان‌ها امیدوارند با این اقدام ضمن جلب توجه جامعه جهانی، پیشنهاداتی را برای کمک به افزایش دسترسی آوارگان سوری به آموزش عالی در کشورهای میزبان آنها ارائه دهند. IIE‌ از دولت‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی می‌خواهد تا راه‌حلی را برای کمک به استادان و دانشجویان سوری حتی در بحبوحه درگیری‌ها و بحران‌ها پیدا کنند. نیازهای آوارگان در اردن، لبنان، ترکیه و سراسر جهان فراتر از انتظار است.

آمار بازدید: 371 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image