ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تعداد املاک آموزش و پرورش

تعداد املاک آموزش و پرورش

آموزش و پرورش 96 هزار ملک دارد که حدود 45 هزار قطعه از این املاک مستندسازی شده‌اند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، فریدون واسعی مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم زنگ مهر و مقاومت، با بیان این مطلب گفت: وضعیت املاک از آموزش و پرورش در حالت عادی قرار دارد و برخلاف گذشته که مشکلاتی مانند خلع ید و املاک اختلافی وجود داشت، هم‌اکنون چنین مواردی وجود ندارد و دلیل آن حضور مدیران و کارشناسان ماهر در استان‎ها است.

وی افزود: بخش عمده املاک در تصرف آموزش و پرورش متعلق به این سازمان است و فقط برای برخی از آنان سند گرفته نشده است. آموزش و پرورش 96 هزار ملک دارد که حدود 45 هزار قطعه از این املاک مستندسازی شده‌اند و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده 7000 قطعه سالیانه سند دریافت می‌شود که در زمینه سند گرفتن آموزش و پرورش رتبه دوم را دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: املاک اختلافی آموزش و پرورش در سال‎های گذشته سر و سامان گرفته‎اند و با وجود چالش‎ها تکلیف برخی املاک نهایی شده و می‌‎توان ادعا کرد که متعلق به آموزش و پرورش است و فقط گرفتن سند که کاری زمان‎بر است باقی مانده است .در خصوص املاک اختلافی با بنیاد شهید نیز ارتباطات خوب بوده و به نتیجه آن امیدوار هستیم، به گونه‌ای که می‌توان گفت حدود 8 هزار قطعه از املاک آموزش و پرورش که سند گرفته‌اند، املاک اختلافی بوده‎اند.

وی در خصوص وضعیت دبیرستان شریعتی زنجان که جزو املاک اختلافی بود، اظهار کرد: دو سال پیش مشکل این مدرسه منعکس شد و به دلیل وجود نداشتن شجره‌نامه و مدرکی مبنی بر امام‌زاده بودن آن طی اقدامات قضایی رای به نفع آموزش و پرورش صادر شد و مشکل خاصی برای مدرسه بود آن وجود ندارد، به گونه‎ای که این مدرسه جزو مدارس ماندگار کشور معرفی شده است.

واسعی در خصوص حمایت قضایی از فرهنگیان تصریح کرد: اگر یکی کارکنان آموزش و پرورش در حین انجام وظیفه دچار مشکلی شود که نیاز به شکایت قضایی داشته و یا از وی شکایت شود می‌توان به عنوان یک وکیل برای دفاع از وی در دادگاه حضور یافت. همچنین علاوه بر وکالت، تهیه دادخواست شکایت، مشورت حقوقی و ... نیز در سایر خدمات ارایه شده دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: حمایت حقوقی آموزش و پرورش طی سالیان دراز بین 15 هزار تا 25 هزار مورد بوده است. همچنین پیشنهاد شده است که علاوه بر این حمایت‌ها آموزش حقوقی نیز به فرهنگیان داده شود.

آمار بازدید: 255 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image