ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور رجزخوانی پلیمری‌ها برای رشته‌های دیگر/ پدر کنکوریها در دانشگاه

رجزخوانی پلیمری‌ها برای رشته‌های دیگر/ پدر کنکوریها در دانشگاه

امروز روز اول پاییز است و بوی ماه مهر از دانشگاهها شنیده می شود، کلاسهای درس شروع شده و تب و تاب 9 ماه تلاش و درس خواندن و فعالیت علمی از امروز کلید می خورد گزارش میدانی خبرنگار مهر از اولین روز بازگشایی دانشگاهها در ادامه می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، پای مهرماه به دانشگاهها باز شد، هر چند، دانشجویان از هفته گذشته به استقبال کلاسهای درس رفته اند اما بوی ماه مهر امروز از تمام دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور شنیده می شود و امروز دانشگاه رفتن حال و هوای دیگری دارد.

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم اینگونه است، می دانیم که سردر این دانشگاه در دوره ریاست علیرضا رهایی رونمایی شد و نمادش، 50 چرخ دنده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه است. حال دانشجویان باید از سردر اصلی رفت و آمد کنند.



دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از شنبه هفته جاری دانشگاه رفتن را شروع کرده اند و برای ترم اولیها هم که جشن مفصلی پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد. کمتر کلاسی در ساختمانهای این دانشگاه خالی است و در اکثر کلاسها بین 20 تا 30 دانشجو یا حتی بیشتر گوششان به درس استاد است. طبق معمول دخترها در جلوی کلاس می نشینند و پسرها عقب کلاس که البته بازیگوش ترها گاهی پچ پچی هم می کنند و می خندند.

دانشجویان قدیمی از همان روز اول ورود به دانشگاه باید کارت دانشجویی نشان دهند و دانشجویان جدید الورود با برگه انتخاب واحد وارد محوطه دانشگاه می شوند. هنوز فصل درس و کلاس و جزوه نرسیده، چمن زمین فوتبال دانشگاه هم که نزدیک سردر قرار دارد با پای دانشجویان لگد مال می شود و این رسم تا آخر سال تحصیلی می ماند.

بیشتر که وارد دانشگاه می شویم و به ساختمانهای دانشکده ها که می رسیم، کنار هر دانشکده چند دانشجو ایستاده یا نشسته، در حال صحبت کردن هستند و برخی از ترم اولی ها هم تنها در گوشه ای مشغول نگاه کردن به کتاب و جزوه و البته موبایلشان. نیمکتهای محوطه دانشگاه هم که دیگر جای خالی ندارند و سرشان حسابی شلوغ است.

اول مهر و خداحافظی از دانشگاه و کلاس

در یکی از دانشکده های دانشگاه، چندین دانشجو که مشخص است در تمام کلاسهای درسی که تاکنون برگزار شده، حاضر بوده اند در حال بررسی جزوه هایشان هستند و سوالات مرتبطی با درس موردنظرشان را از یکدیگر می پرسند.

ساختمان این دانشکده خلوت است، اما کلاسهای درس نه، شلوغ است و استاد مشغول انجام دادن کارش. پاورپوینتی را روی صفحه بزرگ تخته روشن کرده و در حال درس دادن است. بعضی از کلاسهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر دو درب دارد و به راحتی می توان حتی دانشجویانش را هم شمارش کرد.

در کلاسی دیگر که گوشه ای از دانشکده واقع شده، کیک و آب میوه روی صندلیها چیده شده و دانشجوی دختری که ظاهراً امروز دفاع دارد در حال بررسی دوباره متن دفاعیه است و دانشجوی دیگر که به نظر می رسد دوستش باشد در حال تهیه و تدارک برای پذیرایی از مهمانان و تیم داوری و استاد راهنما. هنوز جلسه دفاع شروع نشده اما نکته جالب اینجاست که در روز اول مهر یک دانشجو ، دانش آموخته و دانشجوی دیگر تازه وارد دانشگاه می شود.

قوانین یک 93 ای چیست؟!

در دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر استقبال جالبی از دانشجویان جدیدالورود و خانواده هایشان به عمل آمده است. ابتدا با یک بنر، مقدم دانشجویان جدیدالورود را تبریک گفته اند. به طبقه دوم این دانشکده که پا می گذاریم یک تابلوی اعلانات دیده می شود با این عنوان "هر آنچه یک 93 ای باید بداند" وسط سالن دانشکده دیده می شود. نزدیکتر که می روم روی یک کاغذ A3 اطلاعاتی که یک دانشجوی 93 ای پلیمر باید بداند درج شده البته به شیوه ای جدید، طنزآمیز و مهربان!

در این نامه چند خطی، ابتدا درباره چگونگی اطلاع از تاریخ و ساعات برگزاری کلاسها اطلاعاتی درج شده، در خط بعدی این سوال مطرح شده که چگونه غذا رزرو کنم، اما در چند خط بعدی یک سوال هم پرسیده شده در این باره که چگونه می توانم تغییر رشته بدهم! در پاسخ به این سوال، پلیمریهای قدیمی گفته اند که بهترین رشته پلیمر است و اصلاً نباید فکر تغییر رشته به ذهن جدیدالورودها خطور کند.

"عمران خوش است و برق عزیز است و نفت شریف/لیکن پلیمر بر هر رشته ای مقدم است!" همین یک بیت شعر نشان می دهد که پلیمریها چقدر روی رشته خود تعصب دارند و هرگز یک پلیمری نباید رشته خود را عوض کند.

اما پلیمریهای قدیمی تر به فکر دکتر توکلی معروف سازمان سنجش یا همان پدر کنکوریها هم بوده اند، هر چه باشد جدیدالورودهای پلیمر، یک سال تمام را با دکتر توکلی همراه بوده اند. به همین خاطر کاریکاتور دکتر توکلی که تصویرش پشت پاسخنامه کنکور کشیده شده، روی تابلوی اعلانات دیده می شود و نشان می دهد بچه های دانشجو هنوز هم دکتر توکلی را دوست دارند.



محیط آرامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روزهای اول مهر و شروع دانشگاه حاکم است، اما برخی دانشجویان جدیدالورود که اطلاعی از قوانین پوششی این دانشگاه ندارند در بدو ورود با اطلاع رسانی دقیق حراست مواجه می شوند. به عنوان مثال یک دانشجوی ترم اولی امروز را با مادرش به دانشگاه آمده بود تا مادرش هم در جریان قوانین پوششی این دانشگاه قرار گیرد.

امیدواریم در سال تحصیلی جدید، شاهد هیچ اتفاق ناگوار و تلخی برای جامعه دانشگاهی نباشیم و مسئولان آموزش عالی در دولت یازدهم به وعده های خود در جهت هرچه کیفی تر شدن آموزش و پژوهش و البته فرهنگ عمل کنند.

.........................................

آمار بازدید: 317 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image