ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران؛ پاتوق فعالان فرهنگی

باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران؛ پاتوق فعالان فرهنگی

باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران از جمله فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران است که به نوعی پاتوق فعالان فرهنگی و تشکلی دانشگاه نیز محسوب می شود.


باشگاه دانشجویان در واقع معاونت مشارکت های فرهنگی و اجتماعی اداره کل فرهنگی دانشگاه است و در طول سال های گذشته برنامه های مختلفی در آن برگزار شده است و هرساله معمولا میزبان نودانشجویان دانشگاه تهرانی است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، هادی عسکری درباره هدف شکل‌گیری باشگاه دانشجویان گفت: باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران در سال 82 و جهت تقویت و تعمیق ارزش‌های دینی و ملی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تاسیس شد. باشگاه دانشجویان در واقع فضایی برای افزایش مشارکت دانشجویان و زمینه‌سازی به منظور جامعه‌پذیرنمودن آنان و ارتقای هویت و انسجام ملی در دانشگاه است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت باشگاه دانشجویان با اتکا به ساختار سازمانی منعطف، پویا، پوشش‌دهنده، شفاف و مستقل به عنوان سازمانی یادگیرنده تلاش می‌کند با استفاده از تیم‌های سیال دانشجویی، الگویی بهروز در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور ارائه نماید. در سال 1386 براساس تغییرساختار، باشگاه دانشجویان به اداره کل فرهنگی واجتماعی الحاق وبه عنوان معاونت مشارکت‌های فرهنگی واجتماعی دانشگاهیان اداره کل فرهنگی واجتماعی دانشگاه فعالیت می‌کند.

وی هم چنین در تشریح وظایف باشگاه دانشجویان گفت: باشگاه دانشجویان وظایفی مثل ایجاد زمینه لازم برای مشارکت دانشگاهیان در فعالیت های فرهنگی- هنری، تأمین فضا و امکانات لازم جهت اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی دانشجویان، انجام هماهنگی لازم و رایزنی برای تخصیص اعتبار و امکانات به کانون های فرهنگی، انجمن های علمی دانشجویی، نشریات دانشجویی،گروه های برنامه ساز دانشجویی، بررسی درخواست و صدور مجوز فعالیت‌ انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشگاهی و ساماندهی و نظارت بر حسن عملکرد آنها بر اساس ضوابط و آیین نامه های مربوط، رسیدگی به تخلفات و شکایات ناشی از عملکرد نشریات دانشگاهی و گروه‌های دانشجویی و صدور و تمدید کارت‌های بین المللی دانشگاهیان بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه "درحال حاضر174 انجمن علمی دانشجویی درباشگاه دانشجویان به ثبت رسیده و فعال هستند" ادامه داد: در باشگاه دانشجویان بخش های مختلف شامل امور انجمن‌های علمی دانشجویی، امور کانون‌های فرهنگی هنری، امور نشریات دانشگاهی، دفتر صدور کارت‌های بین‌المللی، پایگاه تازه‌های کتاب فعال هستند. لازم به ذکراست که همچنین 375 پروانه انتشار برای نشریات صادر شده و75 کانون فرهنگی دردانشگاه به ثبت رسیده است.

عسکری در توضیح نحوه تعامل باشگاه با دانشکده های مختلف نیز بیان کرد: تقریبا تمامی گروه های دانشجویی در دانشکده ها دارای دفتر فعالیت هستند و دانشجویان برای عضویت می توانند به آنها مراجعه نمایند. ما نیز از طریق معاونت‌های دانشجویی وفرهنگی پردیس‌ها ودانشکده ها و کارشناسان فرهنگی با دانشکده ها ارتباط سازمانی داریم. اما به طور مستقیم نیز پذیرای دانشجویان و گروه های مختلف دانشجویی هستیم. به گونه ای که گروه های دانشجویی هم از طریق معاونت فرهنگی دانشکده ها و هم به طور مستقیم، بسته به نوع و گستره فعالیت، می توانند با باشگاه در ارتباط باشند و فعالیت های خود را به انجام برسانند.به عنوان مثال کانون‌های فرهنگی، هنری مستقر درباشگاه دانشجویان ،کانون‌های فرهنگی مستقر درپردیس‌ها ودانشکده‌ها را به لحاظ تخصصی وامکانات حمایت می‌کنند.

وی سپس مهم ترین برنامه‌های سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و گفت: در سال پیش رو شاهد برگزاری "دومین کنفرانس جهان علیه خشونت وافراطی گری" درتاریخ 29 و30 مهر ماه هستیم. درآبان ماه 93 نیز درصدد برگزاری سمینار بین‌المللی "مروری تحلیلی بر اعلامیه وبرنامه عمل حقوق بشر"با همکاری مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد هستیم. دومین همایش ملی دانشجویی تجلیل از فعالان مسئولیت‌های اجتماعی رادرآذرماه وسومین جشنواره نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران رادر بهمن 93 برگزار خواهیم کرد که اطلاعات تکمیلی آنها درسایت باشگاه قرار خواهدگرفت.

معاون مشارکت‌های فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به موانع و مشکلات موجود اظهار کرد: مسائل و مشکلات نیز در این مسیر کم نیستند. از رویکردهای غیرفرهنگی گرفته تا کمبودهای سخت افزاری و مالی. متاسفانه درطول این مدت بودجه مصوبی از سوی دانشگاه به فعالیت‌های فرهنگی به صورت متمرکز اختصاص نیافته است و سوای بودجه اختصاصی معاونت علمی ریاست جمهوری به انجمن های علمی،هیچ کمکی به نشریات وکانون‌ها وانجمن ها پرداخت نشده است. هرچند مدیریت جدید دانشگاه درجلسه با فعالان فرهنگی قول مساعدت دراین زمینه داده و امیدواریم وضعیت بهتر شود.

آمار بازدید: 688 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image