ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین اخبار از طرح رتبه‌بندی معلمان

آخرین اخبار از طرح رتبه‌بندی معلمان

طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جاری به مجلس ارائه خواهد شد


اسحاق جهانگیری گفت: خانواده، مدرسه و دولت سه‌گانه‌ای هستند که باید بیش از پیش نسبت به هم نزدیک و مرتبط باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،معاون اول رییس‌جمهور در مراسم بازگشایی مدارس سراسر کشور با بیان این که اگر چه مهرماه از پاییز طبیعت خبر می‌دهد اما نوید بهار دانش در کشور ماست، اظهار کرد: مدرسه و دانشگاه جان را به کالبد جامعه بر می‌گرداند و زنگ مدرسه زنگ زندگی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دانش آموز و معلم و هر ایرانی به مدرسه می‌آید و به مدرسه نگاه می‌کند، گفت: پس همه‌ی راهها به مدرسه ختم می‌شود و شروع زندگی از مدرسه و جنب و جوش جامعه ایرانی بر مدار مدرسه است.

وی با بیان اینکه آینده ما در مدرسه رقم می‌خورد و سرمایه‌ی اصلی کشور مدرسه است، خاطر نشان کرد: اگر این سرمایه را به درستی کشف کنیم و رشد دهیم آینده روشنی خواهیم داشت.

جهانگیری با اشاره به اینکه استعداد ایرانی‌ها بالاست و کشف و پرورش آن وظیفه‌ی آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش خلاق فقط درس و آموزش رسمی نیست و اهداف مهم دیگری نیز دارد. از جمله خلاقیت‌ و نوآوری دانش آموزان را پرورش می‌دهد، قدرت ارتباط آنها با جامعه و جهان جدید را بالا می‌برد و به آنها توانایی نقد و تفکر انتقادی می‌آموزد و آنها را به گونه‌ای هدایت می کند تا شهروندی آشنا به حقوق و وظایف خود باشند.

وی با اشاره به این که امروز بیش از 12 و نیم میلیون دانش آموز و 4 و نیم میلیون دانشجو تلاش جدیدی برای علم آموزی آغاز می‌کنند و شور را به جامعه می‌آورند، خاطر نشان کرد:‌ این که شروع سال تحصیلی برای مردم ما مهم است، ناشی از ارزش علم در نظام فکری ما و سنت و فرهنگ عمیق دارد. چرا که در تعالیم دینی ما از یک طرف به برتری انسان عالم و آگاه تاکید دارد و از سوی دیگر از مومنین خواسته شده است تا در همه‌ی عمر خود به دنبال کسب علم باشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه فلاسفه قبل در سالهای اخیر به این حقیقت رسیده‌اند که منشاء قدرت واقعی جوامع میزان تسلط آنها بر علم است، خاطر نشان کرد:‌ قرن‌ها قبل حکیم بزرگ ایرانی در جمله معروف توانا بود هر که دانا بود، دانایی و علم را عامل اصلی قدرت معرفی کرده است که این افتخار بزرگی برای هر ایرانی است.

جهانگیری با اشاره به این که مصادف با آغاز سال تحصیلی جدید مقام معظم رهبری یسیاست‌های کلی علم فناوری را ابلاغ کردند افزود: این هدیه‌ی بزرگی برای استادان و معلمان و دانشجویان کشور است که راه حرکت جامعه به سوی قله‌های بلند علم و تعلیم و فناوری توسط رهبری ترسیم شده است و امیدواریم دولت و سایر ارگانهای مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی دقیق و تنظیم نقشه راه وبرنامه‌های عملیاتی در جهت تحقق این سیاست را مورد توجه قرار دهند.

جهانگیری با بیان این که توسعه همه جانبه کشور بدون توسعه آموزش و پرورش ناممکن است تصریح کرد: توسعه منابع و سرمایه اجتماعی به معنای ارتقای ظرفیت آموزش وپرورش است و ارتقای آموزش و پرورش فقط کار دولت نیست و نظام و جامعه باید به این مهم توجه کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت توانمند ابتدا خود را درآموزش و پرورش نشان می‌دهند و جامعه قوی در مدرسه متبلور می‌شود گفت: خانواده، مدرسه و دولت سه گانه‌ای هستند که باید بیش از پیش نسبت به هم نزدیک و مرتبط باشند و مسائل مدرسه و معلم و دانش آموز و مساله آموزش و پرورش باید دغدغه مشترک نخبگان و سیاست‌ورزان کشور باشد.

وی با بیان اینکه خط تماس نظام و دولت با جامعه در مدرسه است، افزود: سیاست اصلی دولت باید در مدرسه نشان داده شود و امید و اعتدال و تدبیر که ویژگی‌های اصلی این دولت است، باید در سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش بیش از دیگر جاها اجرایی شود.

وی تاکید کرد:‌ مدرسه جامعه ما امروز باید سرزنده و پناهگاه دانش آموز و دور از افراط و خشونت و مکانی برای رشد عقلانیت باشد. آموزش و پرورش باید بتواند پاسخگوی نیازهای عصر دانایی باشد.

جهانگیری خاطر نشان کرد:‌دولت تدبیر و امید علی رغم محدودیت‌ها برای توسعه آموزش و پرورش و حل مشکلات آن تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد آموزش و پرورش اعتبارات و بودجه آن مساله مهمی است که دولت به آن واقف است و گفت: فرهنگیان عزیز نیز به محدودیت‌های دولت در شرایط تحریم ظالمانه توجه دارند ونسبت به استفاده مطلوب از منابع محدود دقت خواهند داشت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زندگی و معیشت معلمان اظهار کرد: معلم نیازمند زندگی شرافتمندانه است تا بتواند همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت کند.

وی با بیان اینکه معلم بالاترین گروه مرجع بر افکار عمومی جامعه‌ی ماست افزود: جامعه به چشم حرمت به معلم نگاه می‌کند و نظام و دولت هم باید این حرمت و منزلت را وارد زندگی‌شان کند.

جهانگیری با اشاره به این که دولت در بودجه‌ی 93 در حد توان نسبت به رفع محدودیت‌های آموزش و پرورش اقدام نموده است، گفت: در حالی که بودجه‌ی دیگر دستگاهها 12 درصد رشد داشته است بودجه آموزش و پرورش را 20 درصد رشد داده‌ایم و برای اولین بار مدرسه محوری در آموزش و پرورش در سال 93 انجام گرفت و 250 میلیارد تومان برای انجام امور کیفی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مصمم هستیم در بودجه سال 94و برنامه‌ی ششم توجه به آموزش و پرورش را در اولویت قرار خواهیم داد خاطر نشان کرد:‌توسعه مشارکت از سیاست‌های جدی دولت است تا مردم به ویژه اولیای دانش آموزان در عرصه‌ی آموزش و پرورش حضور مستمر داشته باشند و با مدرسه همکاری و تعامل بیشتری برای ائتلای فرزندان خود برقرار کنند.

جهانگیری گفت: طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری در دولت نهایی و جهت تصویب به مجلس محترم ارائه خواهد شد.

در ادامه معاون اول رئیس جمهور از خانواده‌هایی که به تحصیل دانش آموزان خود اهتمام می‌ورزند تشکر کرد و از دانش آموزان خواست تا همه سعی خود را برای تحصیل علم وتهذیب نفس داشته باشند و بدانند سرنوشت آینده کشور در دست آنان قرار دارد.

وی همچنین ضمن تشکر از معلمان و مسئولان آموزش و پرورش گفت: از وزیر آموزش و پرورش به خاطر تلاش‌های بسیار و توجه عملی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای سندتحول آموزش و پرورش که امسال 40 راهکار این سند اجرایی می‌شود و همچنین توجه به خواسته‌ی رئیس جمهور در توسعه فرهنگ گفت‌وگو ، کتابخوانی، زنگ انشاء، تقویت روحیه پرسشگری و نقد منصفانه و بخصوص پ

آمار بازدید: 1714 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image