ارتباط مستقیم با 30554 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برنامه حوزه‌های علمیه دانشجویی در 6 دانشگاه تهران/ فعالیت 37 حوزه علوم اسلامی در دانشگاهها

برنامه حوزه‌های علمیه دانشجویی در 6 دانشگاه تهران/ فعالیت 37 حوزه علوم اسلامی در دانشگاهها

37 حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 94-93 فعالیت خود را آغاز می کنند، شروع سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه دانشجویی 6 دانشگاه مهم تهران شامل ( دانشگاه تهران، دانشگاه علامه، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه الزهرا، دانشگاه شهیدبهشتی و علم و صنعت) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان، در بهمن ماه 1377 با هدف تحقق عملي پيوند حوزه و دانشگاه و تربيت دانشجوياني متعهد و متخصص تأسيس شد.

با راه اندازي حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان تهران و باگذشت دو سال از شروع فعاليت ها ومشخص شدن توانمنديهاي اين حوزه و نيز تقاضاي برخي از شهرستانهاي كشور و استقبال روز افزون دانشجويان، حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان بعد از تشکيل واحد تهران واحدهايي در مراكز چند استان نیز اقدام به راه اندازی حوزه های علوم اسلامی کردند.

پرورش بنيادي عناصر مستعد و علاقه‌مند به علوم اسلامي ‎از ميان دانشجويان و فارغ‎التحصيلان دانشگاه‌ها، تلاش در جهت ارتقاء و استحكام فكر و انديشه‌‎ ديني دانشجويان، زمينه‌سازي مناسب براي وحدت عملي حوزه و دانشگاه و آموزش دین بر اساس تعالیم مکتب اهل بیت علیهم السلام در حد کارشناسی برخی از رئوس فعالیت های این حوزه ها را به خود اختصاص می دهد.

دروس و حوزه های فعال

ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با متون برگزیده حدیث، کلام اسلامی، اخلاق اسلامی، فقه و احکام، تاریخ اسلام، جریان شناسی، منطق، حدیث شناسی و آشنایی با ادیان برخی از دروسی است که دراین حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان ارایه می شود .

حجت الاسلام الوندی – مدیرحوزه علوم اسلامی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر 37 حوزه علوم اسلامی در مراکز آموزشی و دانشگاه های سراسر کشور تشکیل شده است.

آمار دین پژوهان دانشگاهی

وی ادامه داد: در حال حاضر 8 هزار دین پژوه در حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان مشغول تحصیل هستند و متقاضیان از طریق آزمون و مصاحبه پذیرش می شوند.

مدیرحوزه علوم اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به استقبال دانشجویان از این حوزه های علوم اسلامی گفت: این حوزه ها از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می کند همچین اساتید دانشگاه ها نیز می توانند در این کلاس ها شرکت کنند و برخی مواقع طلبه ها نیز داوطلب شرکت دراین کلاس ها هستند چرا که بهترین اساتید حوزه علمیه قم و تهران برای ارایه دروس دراین حوزه ها انتخاب می شوند.

شرط پذیرش در حوزه های علمیه دانشجویی

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات امنا حوزه های علوم اسلامی موظفند 80 درصد از دانشجویان دانشگاه خود و 20 درصد از دانشجویان سایر دانشگاه ها را پذیرش کنند.

الوندی افزود: حوزه علوم اسلامی دانشگاه تهران پنج شنبه اول هفته مهر (سوم مهرماه ) فعالیت خود را آغاز می کند.

وی تاکید کرد : کلاس های حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان چهارشنبه و پنج شنبه برگزار می شود.

اطلاعيه شروع سال تحصيلي جديد در حوزههای علوم اسلامی دانشجویی

شماره دانشگاه شروع سال تحصیلی جدید در حوزه های علوم اسلامی دانشجویی
1 تهران پنج شنبه سوم مهر 93
2 صنعتی امیرکبیر پنج شنبه 10 مهرماه 93
3 الزهراء(س) چهارشنبه دوم مهرماه 93
4 علامه طباطبایی چهارشنبه دوم مهرماه 93
5 شهید بهشتی چهارشنبه دوم مهرماه 93
6 علم و صنعت پنجشنبه 10 مهر ماه 93
حوزه علوم اسلامی دانشگاه تهران: از پنج شنبه سوم مهرماه فعالیت خود را آغاز می کند .

حوزه علوم اسلامی مرکز دانشگاه شهید بهشتی: انتخاب واحد ترم جدید را در هفته پایانی شهریور انجام داده و از چهارشنبه 2 مهر ماه کلاس های خود را آغاز می کند.

حوزه علوم اسلامی مرکز دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه های تهران ورودی جدید نخواهند داشت لذا داوطلبانی که بر روی سایت حوزه و سامانه آموزشی ثبت نام کرده اند منتظر تماس کارشناسان حوزه جهت ورودی ترم بهمن ماه باشند. شروع کلاسها برای دوره های قبل از پنجشنبه 10 مهر ،آغاز خواهد شد .

حوزه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) : ترم تحصیلی جدید (مهر ماه) را ثبت نام می کند. آخرین مهلت ثبت نام 31 شهریور 93 است و این مهلت تمدید نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلگی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی (ره) به مهر گفت: حوزه علوم اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی از سال گذشته فعالیت خود را با پذیرش 60 دین پژوه آغاز کرد و ترم تحصیلی جدید نیز از طریق آزمون و مصاحبه دانشجو می پذیرد. حوزه علوم اسلامی دانشگاه علامه فعالیت خود را از روز چهارشنبه دوم مهرماه آغاز می کند.

حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: فعالیت خود را از 10 مهر ماه سال جاری آغاز می کند. حجت الاسلام جلیل محمدی - مدیرحوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همین زمینه به مهر گفت: حوزه دانشجویی دانشگاه هرساله ترم بهمن ماه اقدام به پذیرش می کند و در حاضر 238 دانشجو در مقاطع مختلف مشغول تحصیل در این حوزه دانشجویی هستند .

حوزه علوم اسلامی دانشگاه الزهراء(س): انتخاب واحد تا پایان یکم مهر 93 و شروع کلاس ها از چهارشنبه دوم مهر ماه خواهد بود.

آمار بازدید: 694 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image