ارتباط مستقیم با 30562 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار جدیدترین اخبار سال تحصیلی جدید

جدیدترین اخبار سال تحصیلی جدید

توزیع کتب درسی کلاس‌ اولی‌ها در جشن شکوفه‌ها/ رشد آمار ثبت‌نام در مدارس


وزیر آموزش و پرورش از توزیع کتب درسی کلاس‌ اولی‌ها در جشن شکوفه‌ها خبر داد و گفت: سال تحصیلی جدید برای سایر مقاطع نیز از اول مهرماه آغاز خواهد شد و رئیس جمهور به علت سفر نیویورک خود در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور نخواهد یافت.

دکتر علی اصغر فانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اعلام این خبر که جشن شکوفه‌ها فردا به صورت همزمان در تمام مدارس ابتدایی کشور برگزار می‌شود، گفت: جشن شکوفه‌ها برگزار می‌شود تا نوآموزان به تدریج نسبت به محیط مدرسه آشنا شده و اجتماعی‌تر شوند.

وی افزود: شاهد هستیم برخی از کلاس اولی‌ها وقتی در روز اول مدرسه از مادرشان جدا می‌شوند بی‌قراری می‌کنند به همین دلیل جشن آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها جدا از سایر مقاطع برگزار می‌شود و حتی مادرها می‌توانند در صورت تمایل با فرزندانشان در کلاس درس حضور یابند.

رشد آمار ثبت‌نام در مدارس نسبت به سال گذشته

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آماده سازی کلاس‌های درس و مقدمات آغاز سال تحصیلی از حدود هشت ماه پیش کلید خورده است اظهار کرد: ستاد مرکزی و همچنین استانها و بخشهای مختلف مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم کرده‌اند و می‌توان گفت آمار ثبت نام‌ها در مقایسه با سال گذشته رشد یافته است.

وضعیت مطلوب آماده سازی کتب درسی

فانی افزود: کتابهای درسی ما همگی آماده هستند و در بهترین وضعیت آماده سازی کتب درسی در 20 سال اخیر قرار داریم به طوریکه 125 میلیون جلد کتاب درسی آماده و توزیع شده است.

مشکلی در خصوص مدیریت منابع انسانی نداریم

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که حدود 25 هزار نفر از همکاران فرهنگی ما بازنشسته می‌شوند اما با مدیریت منابع انسانی که انجام شد با مشکل جدی در این خصوص مواجه نیستیم؛ همچنین برای فضاهای آموزشی نیز مشکلی نداریم حتی در منطقه زلزله زده ایلام نیز مدارس آماده پذیرایی از دانش آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی 93-94 از فردا برای کلاس اولی‌ها و از پس فردا برای کلیه دانش آموزان با قوت آغاز می‌شود اظهار کرد: امسال مدارس استیجاری نیز ساماندهی شدند و با برخی مالکین مدارس که حکم قلع و قمع داشتند تفاهم کردیم تا مدرسه را برای یک سال دیگر در اختیار ما قرار دهند. برخی مدارس نیز تخلیه شدند و دانش آموزان آن مدارس را در مدارس اطراف ساماندهی کردیم.

میزان مراجعه مردم برای ثبت نام در مدارس بیشتر شده است

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بازماندگان از تحصیل در مهرماه جاری ضمن با انتقاد از اخبار برخی روزنامه‌ها در این خصوص اظهار کرد: هنوز برخی اولیا برای ثبت نام فرزندانشان اقدام نکرده‌اند. برخی روز اول مهر و برخی دیرتر برای ثبت نام می‌آیند، به عنوان مثال ممکن است برخی مناطق چون ارومیه که برداشت محصول سیب دارند، دیرتر در مدارس ثبت نام می‌کنند.

فانی در ادامه با بیان اینکه تعداد ثبت نام‌هایی که تا 30 شهریور ماه امسال انجام شده نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته یک میلیون بیشتر است، گفت: در مجموع میزان مراجعه مردم برای ثبت نام در مدارس بهتر شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از توزیع کتب درسی کلاس‌ اولی‌ها در جشن شکوفه‌ها خبر داد و گفت: سال تحصیلی جدید برای سایر مقاطع نیز از اول مهرماه آغاز خواهد شد و رئیس جمهور به علت سفر نیویورک خود در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور نخواهد یافت و معاون اول وی با حضور در یک مدرسه دخترانه در تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی را خواهد نواخت.











عدم استفاده از برچسب سرویس مدارس، تخلف مدیران مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت بکارگیری سرویس مدارس دارای برچسب اطمینان گفت: مسئولیت انتخاب پیمانکار سرویس مدرسه برعهده انجمن اولیاء و مربیان است.

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسفندیارچهاربند صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس با بیان اینکه مدیران مدارس تهران ملزم به استفاده از سرویس‌های دارای برچسب مدرسه هستند، تأکید کرد: هر مدرسه دارای یک مدیر اجرایی است که بر نحوه عملکرد سرویس‌های مدارس نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه مدارس می‌توانند از سرویس‌های مدارس غیرتاکسی استفاده کنند، گفت: با این حال مدارس بایستی حتما از سرویس‌هایی استفاده کنند که دارای برچسب مدرسه باشد، وگرنه به عنوان مصداق بارز تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین در مورد نحوه اطلاع والدین از تکالیف و حقوق خود در برابر سرویس مدرسه گفت: به زودی دفترچه‌ای منتشر خواهد شد که کلیه حقوق و تکالیف دست اندرکاران سرویس مدرسه در آن نوشته شده است و از جمله نرخ استفاده از سرویس مدارس در اختیار همه اولیاء متقاضی سرویس قرار خواهد گرفت تا از نحوه عملکرد آن اطلاع داشته باشند.

وی در مورد نظارت بر حسن رفتار رانندگان تاکسی نیز گفت: والدین موظف به نظارت بر حسن رفتار راننده هستند به گونه‌ای که می‌توانند با کسب اطلاع از فرزندانشان این مسئله را به مدیر اجرایی منتقل کنند و والدین مسئول نظارت بر حسن رفتار رانندگان سرویس‌ها هستند.

چهاربند با بیان اینکه نرخ قرارداد مدارس با رانندگان سرویس‌ها مشخص و معین است، ادامه داد: مدیران اجرایی بر نحوه قراردادها نظارت دارند و قراردادها طبق چارچوب ابلاغی باید شفاف باشند، اما نکته مهم این است که مسئولیت انتخاب پیمانکار برای سرویس مدارس بر عهده انجمن اولیاء و مربیان است و در صورت بروز خطا و مشکل نیز آموزش و پرورش، انجمن اولیاء و مربیان را مخاطب قرار می‌دهد که جلسه‌ای با روسای این انجمن‌ها برگزار و به آنها ابلاغ خواهیم کرد.

مدارس غیردولتی هم موظف به بکارگیری سرویس مدارس دارای برچسب اطمینان

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ممکن است مدارس غیر دولتی تصور کنند که در بحث سرویس و استفاده از رانندگان تایید شده تافته جدابافته از مدارس دولتی هستند، گفت: مدارس غیردولتی تافته جدابافته نیستند و مکلف هستند در امر سرویس مدارس وارائه خدمات دیگر به دانش آموزان در چارچوب ابلاغیات وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته باشند و خدماتی را ارائه کنند که از جانب وزارت آموزش و پرورش تایید شده باشد.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 850 هزار دانش آموز در تهران وجود دارد که در بیش از 4000 مدرسه دولتی و غیردولتی درس می‌خوانند، گفت: پیش بینی ما آن است که 150 هزار دانش آموز امسال از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند و در صورتی که قرار باشد مدارس از آژانس‌ها و خودروهای شخصی به عنوان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استفاده کنند، باید تحت ضوابط و مقررات مربوطه باشد، در غیر این صورت تخلف است.












رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس

رئیس سازمان تاکسیرانی صبح امروز در حاشیه رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس گفت: برچسب‌های قبلی منقضی شده است.

به گزاش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میثم مظفر صبح امروز در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر دیرکرد زمان رونمایی گفت: ساماندهی و برنامه ریزی در مورد سرویس‌های مدارس از چند هفته قبل آغاز شده و در آستانه مهرماه نیز نسبت به توزیع برچسب‌های جدید اقدام شده است.

وی در پاسخ به چرایی رونمایی از برچسب‌ها تنها دو روز مانده به آغاز سال تحصیلی گفت: برخی از و الدین هنوز نیز به برچسب‌های قبلی که استفاده از آنها منقضی شده است عادت دارند و احساس می‌کنند این برچسب‌ها دارای اعتبار است و روی هر خودرویی که نصب شده باشد،‌ از نظر آنان خودرو سرویس مدرسه است که بر اساس برنامه ریزی‌ها زمان رونمایی از این برچسب‌ها در آستانه مهرماه قرار گرفت تا والدین نیز با برچسب‌های جدید 94-93 آشنایی پیدا کنند.

صدور کارت شناسایی هوشمند برای رانندگان سرویس مدارس

وی همچنین از صدور کارت شناسایی هوشمند برای رانندگان سرویس مدارس خبر داد و گفت: امروز علاوه بر توزیع این برچسب‌ها، کارت‌های شناسایی هوشمند رانندگان نیز توزیع خواهد شد که با استفاده از سیستم RSID این کارت‌ها طراحی شده است و پس از متصل به دستگاه مربوطه اطلاعات راننده به صورت آنلاین در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد و می‌توان علاوه بر ثبت تخلفات گزارشی در مورد وضعیت این رانندگان اخذ کرد.

اصلاح آیین نامه انضباطی رانندگان تاکسی

استفاده از ظرفیت حداکثری رانندگان زن تاکسی‌ها

وی همچنین از اصلاح آیین نامه انضباطی رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: آموزش به عنوان یک دغدغه مهم در دستور کار قرار گرفته است و رانندگانی که میزان تخلفات آنها از یک حدی افزایش یابد نمره منفی گرفته و در دسته رانندگان پرخطر قرار می‌گیرند که باید با حضور در دانشگاه تاکسیرانی آموزش‌های ویژه و تکمیلی دیده تا مجددا بتوانند به چرخه تاکسیرانی وارد شوند.

مظفرهمچنین از استفاده از ظرفیت حداکثری رانندگان زن تاکسی‌ها خبر داد و گفت: تا به امروز بیش از 1000 نفر زن راننده تاکسی مورد آموزش قرار گرفته و برای پوشش سرویس مدارس دخترانه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، در مراسم رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس، سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی تهران، چاربند رئیس آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از رانندگان سرویس مدارس و مدیران اجرایی حضور داشتند.













پیام نجفی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیام تبریکی خطاب به دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور صادر کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، متن کامل این پیام بدین شرح است :

" به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه بر نگذرد

آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید را به همه استادان، پژوهشگران، فناوران، دانشجویان و کارکنان عزیز و ارجمند دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور صمیمانه تبریک می‌گویم و تقارن شروع فصل جدید فعالیت دانشگاه‌ها با ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری را به فال نیک می‌گیرم و از محضر ایشان بابت تعیین سیاست‌هایی که مسلماً منشا تحولات و تغییرات اساسی در نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری کشور عزیزمان خواهد بود، صمیمانه تشکر می‌کنم.

فرصت را مغتنم می‌شمارم و از خانواده بزرگ دانشگاهی ایران می‌خواهم که با بازاندیشی در نقش، توان و مسئولیت خویش در سال پیش‌رو، افق‌های نوینی را به روی توسعه و پیشرفت کشور بگشایند و با تعاطی افکار و تشریک مساعی در تنظیم نقشه راه و تعیین برنامه‌های عملیاتی برای تحقق سیاست‌های ابلاغی تلاش کنند.

بی شک، «توسعه علمی» کلید توسعه همه جانبه و پایدار است. اگر علم توسعه یابد، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه نیز در مسیر و سمت توسعه و پیشرفت قرار می‌گیرد و حرکت کشور به سوی اهداف متعالی شتاب می‌یابد. سخن رهبر معظم انقلاب در این باب گویاست که «اقتدار حقیقی یک ملت در گرو علم است، علم است که بقیه منابع و مایه‌های اقتدار را به کشور ارزانی می‌دارد».

امروز استمرار سنت علم‌اندوزی که با ظهور پیامبر رحمت و معرفت، حضرت ختمی مرتبت(ص) و سریان و جریان زلال وحی در رگ‌های پیکره سرزمین‌های اسلامی، جان گرفت، جز با مجاهدت خالصانه در راه گسترش مرزهای دانش امکانپذیر نیست و استادان و پژوهشگران و فناوران و جوانان دانشجوی ایرانی نباید افتخار پیشتازی در این عرصه را به دیگران واگذار کنند.

علم در زمین زنده می‌روید و درخت دانش در هوای پاک بار می‌گیرد. دانشگاه که نهادی زنده و پویا و هم‌پیوند با پیرامون خویش است، متناسب با محیط و فضایی که در آن می‌زید جان می‌گیرد و یا کم رمق می‌شود. دانشگاه فعال، نقاد و سرزنده نشانه حیات و سلامت و دانشگاه منفعل، بی تفاوت و دلمرده علامت رکود و بیماری جامعه است. از دانشگاهی که دارای انضباط، اعتبار و اقتدار علمی است، نظام و جامعه بیشترین سود را می‌برند و از دانشگاهی که دچار بی‌قانونی، فساد و بی‌رونقی علمی شود بیشترین زیان حاصل می‌شود.

من از همه دانشگاهیان و دانشجویان عزیز می‌خواهم که با اندیشه و عزمی نو سال جدید تحصیلی را به سال فعالیت و مشارکت در پیشبرد توسعه علمی و کمک به دولت در برآوردن خواسته‌ها و مطالبات مردم تبدیل کنند. جامعه دانشگاهی نمی‌تواند و نباید در برابر نیازهای جامعه و مسائل کشور بی‌تفاوت و نظاره‌گر باشد، دانشگاه علاوه بر داشتن نقش اساسی در تولید دانش، آموزش، پژوهش و فناوری مسئولیت دارد که به عنوان «کانون تفکر» و «عقل نقاد» جامعه نقش آفرینی کند. لازمه ایفای این نقش به رسمیت شناختن جایگاه واقعی دانشگاه و توجه به حقوق وحرمت دانشگاهیان از سوی نهادهای رسمی کشور است.

دولت تدبیر و امید که برآمده از خواست و رأی اکثریت مردم است، از آغاز تاکنون در پی آن بوده است که فرصت‌های شکوفایی و توسعه علم را در دانشگاه فراهم سازد و از تنگناهای بیرونی و درونی که جایگاه علم را در دانشگاه و نقش دانشگاه را در جامعه تنزل می‌دهند، بکاهد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تداوم همین سیاست، خود را از این پس نیز موظف به پیشبرد روند فزاینده تولید علم دردانشگاه»، «بازگرداندن کیفیت علمی به دانشگاه» و ارتقای نقش دانشگاه در حل مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور» می‌داند.

نکته مهم دیگر اینکه امروز جامعه ما بیش از هر دوره‌ای به تحکیم بنیان‌های اخلاقی و ترمیم بافت‌های آن نیازمند است و ازآنجاکه دانشگاه علاوه بر اینکه بنیادی علمی است، دارای کارکرد فرهنگی نیز هست، به استادان و دانشجویان ارجمند یادآوری می‌کنم که بر اساس آموزه‌های مکتبی و تعالیم رهبران و بزرگان دینی، علم و تعلیم و تعلم باید همواره با تهذیب و اخلاق قرین و هم‌نشین باشد. اینجانب به‌عنوان یک دانشگاهی از عموم مجاهدان راه دانایی و فناوری و پژوهش خواستارم که با جدیت تمام از سرمایه عمر و توشه جوانی و سرزندگی خود برای همگانی ساختن فضایل اخلاقی در کنار توسعه علم بهره گیرند و پرواز تعالی بخش جامعه در آسمان دنیای جدید را میسر سازند.

امید است همه استادان، محققان، دانشجویان و کارمندان گرانقدر در فضایی آکنده از امید و اعتماد و عقلانیت دست به دست هم دهند و با همدلی و همکاری هرچه بیشتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در عمل به وظایف قانونی، تحقق برنامه‌ها و فراهم آوردن لوازم و قواعد توسعه علمی کشور یاری کنند. وظیفه، برنامه و قاعده‌ای که فصل مشترک همه آنها، تلاش برای ایجاد و تثبیت فضایی امن، آرام و عقلانی در دانشگاه و تعهد به آزادی تحقیق، تعلیم، نقد و گفت‌وگو و اقدام در چارچوب خرد و منطق است.

از مدیران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری درخواست دارم که سازوکاری را اتخاذ کنند که هیچ حرکت سرنوشت‌ساز و سیاستگذاری کلانی در سطح دانشگاه و جامعه، بدون اتکا به منبع دانش و پژوهش صورت نپذیرد و از هیچ کوششی در راستای شتاب بخشیدن به توسعه علمی و تحقق سند چشم‌انداز علمی کشور دریغ ننمایند.

بار دیگر آغاز فعالیت مراکز آموزش عالی را در سال تحصیلی 94-93 تبریک گفته و دوره‌ای پربرکت را در ظلّ عنایات الهی و توجهات حضرت ولی امر (عج) برای دانشگاهیان عزیز و عموم فرهنگیان و فرهیختگان آرزو می‌کنم."

آمار بازدید: 348 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image