ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی 40 درصد از فارغ‌التحصیلان استرالیایی برای بازار کار آماده نیستند

40 درصد از فارغ‌التحصیلان استرالیایی برای بازار کار آماده نیستند

نتایج مطالعات جدیدِ موسسه استرالیایی «تینک اجوکیشن» نشان می‌دهد بسیاری از فارغ‌التحصیلان این کشور آماده ورود به بازار کار نیستند.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال افزایش موج بیکاری جوانان استرالیایی که در برخی رشته‌ها از 20 درصد نیز فراتر رفته، موسسه «تینک اجوکیشن» تاکید کرد که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استرالیا احساس می‌کنند آمادگی ورود به بازار کار را ندارند و همچنین بسیاری دیگر نیز خود را شایسته احراز شغل ندانسته یا احساس می‌کنند که آموزش‌های کافی را برای این منظور در دانشگاه ندیده‌اند.

در این مطالعه 1000 شاغل 18 تا 35 ساله استرالیایی شرکت کرده‌اند. بر اساس نتایج این مطالعه سه خواسته اساسی جوانان استرالیایی از آموزش دانشگاهی شامل مهارت و دانش هدایت‌کننده به سمت بازار کار، دانش وسیع و متنوع و نیز مدرک معتبر اعلام شد. علاوه بر این، مطالعه فوق نشان داد 38 درصد از شرکت کنندگان احساس نمی‌کنند که آموزش‌های کسب کرده در دانشگاه‌ها به مهارت‌های مورد نیاز آنها در شغل فعلی‌شان کمک کرده باشد. همچنین 61 درصد معتقدند آموزش‌های دانشگاهی به آنها توانایی احراز شغل نداده و 56 درصد نیز معتقدند که آموزش‌های دانشگاهی برای آنها مثمرثمر نبوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «وین»، علاوه بر این کارفرمایان می‌گویند که 30 درصد از فارغ‌التحصیلان پس از اتمام تحصیل از ورود به بازار کار باز می‌مانند و در این بین تعداد بیکاران دارای مدرک کارشناسی ارشد دو برابر شده که این یک وضعیت برای بازار کار اسفناک است.

بنابر گزارشی که از سوی آژانس نیروی کار و تولید استرالیا منتشر شده، کارفرمایان معتقد نیستند که فارغ التحصیلان آمادگی کامل را برای ورود به بازار کار دارند. اما جالب اینجاست که در تمامی شرایط استخدامی، داشتن تجربه کاری اولویت اصلی محسوب می‌شود. این گزارش همچنین نشان می‌دهد 60 درصد جوانان استرالیایی علایق خود را دنبال نمی‌کنند و دو پنجم آنها نیز رشته تحصیلی خود را با انگیزه درآمد بالا یا فشار خانواده، دوستان یا جامعه انتخاب کرده‌اند. با این حال در این مورد به نظر می‌رسد زنان با رقم 44 درصد، بیشتر به دنبال علایق خود انتخاب رشته می‌کنند در حالی که انتخاب رشته در مردان بیشتر بر مبنای درآمد صورت می‌گیرد.

آمار بازدید: 394 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image