ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار داغ سال تحصیلی جدید و شروع مدارس

اخبار داغ سال تحصیلی جدید و شروع مدارس

توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی همزمان با آغاز سال تحصیلی


یک فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: بیماری‌ها با علایم و عوارض خود می‌توانند دانش‌آموزان را برای مدتی از یادگیری محروم کنند، بنابراین لازم است تا در جهت پیشگیری و همچنین درمان به موقع اقدام شود.

دکتر نادر حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه به هنگام بازگشایی مدارس، عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی میان دانش آموزان شایع می‌شود، گفت: این عفونت‌ها از قبیل سرماخوردگی و آنفولانزاست که از طریق عطسه، سرفه، دست دادن و تماس با اشیا در مدارس منتقل می‌شود.

وی در ادامه افزود: توصیه بسیار جدی به دانش آموزان برای مقابله با آنفولانزا پاکیزه نگه داشتن دست‌ها در طول حضور در مدرسه و رعایت یک متر فاصله از افراد مبتلاست.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الیه، با بیان این مطلب که محیط سربسته و شلوغ مدارس احتمال انتقال ویروس سرماخوردگی را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: عطسه، سردرد، گلو درد، آب‌ریزش بینی، تب و لرز و دردهای عضلانی از علایم ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است که به آنفولانزا منجر می‌شود. بنابراین با مشاهده این علایم باید به درمان به موقع آن اقدام کرد.

حیدرزاده افزود: به طور معمول آنفولانزا از طریق چشم، دهان و بینی وارد بدن می‌شود. بنابراین دانش آموزان باید از تماس دست با چشم، دهان و بینی در طول حضور در مدرسه جلوگیری کنند.

این فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه بیماری منتقل شده از مصرف موادغذایی ناسالم که توسط دست فروشان توزیع می‌شود، عامل ایجاد بیماری‌های گوارشی است، گفت: مصرف مواد غذایی غیراستاندارد مانند ساندویچ، لواشک و آلو موجب بروز بیماری‌های گوارشی، اسهال و مسمومیت غذایی می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و تمیز نگه داشتن آن‌ها در طی حضور در مدرسه، بهترین روش پیشگیری از آنفلوانزاست.










آموزش و پرورش درپی تاسیس مدارس بین‌المللی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه نزدیک به 18 هزار دانش‌آموز در مدارس خارج از کشور در حال تحصیل هستند گفت: مشکلی برای آغاز سال تحصیلی جدید نداریم.

خلیل‌اله بابالو در گفت‌و‌گو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره توسعه مدارس خارج از کشور گفت: برای توسعه بیشتر به سمت جذب مشارکت می‌رویم. در این راستا نخست از کمک مشارکت خصوصی بهره‌مند خواهیم شد.

وی افزود: برنامه دیگر ما در این خصوص تاسیس مدارس بین‌المللی است. هم اکنون کار کارشناسی در این خصوص آغاز شده است.

به گفته رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، مدارس بین‌الملل، مدارسی هستند که هم ایرانیان را جذب می‌کند و هم اشخاص بسیاری را که در کشورهای خارجی هستند و نظام آموزشی ایران را قبول دارند و دوست دارند در مدارس ایرانی تحصیل کنند.

بابالو با اشاره به اینکه نزدیک به 18 هزار دانش‌آموز در مدارس خارج از کشور در حال تحصیل هستند گفت: مشکلی برای آغاز سال تحصیلی جدید نداریم. کتاب‌ها ارسال شده، سازماندهی نیروها پایان یافته و آموزش آن‌ها به زودی انجام می‌شود. امور مقدماتی مربوط به اعزام نیروها نیز انجام شده است، تنها ممکن است در یک یا دو کشور به لحاظ ویزا با تأخیر مواجه شویم، ولی درباره مابقی کشورها مشکلی نداریم.

















جزییات طرح پنجشنبه‌های بانشاط مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به جزئیات کامل طرح کیفیت‌بخشی‌ به پنج‌شنبه‌های مدارس اشاره کرد و گفت: طرح یک روز با نشاط در ۲۱۵۱ مدرسه اجرا خواهد شد.

به گزارش سرویس آموزش و پرورش ایسنا، حمیدرضا کفاش، در خصوص طرح دستورالعمل مدیریت کیفیت‌بخشی روزهای پنج‌شنبه در مدارس اظهار داشت: روزهای پنج‌شنبه، فرصتی مغتنم است تا برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در طول هفته به دلیل مختلف امکان پرداختن به آن از سوی مدارس فراهم نیست را با بهره‌مندی از ظرفیت‌های درون و برون مدرسه‌ای مدیریت کرد و نسبت به طراحی و اجرای برنامه های کاربردی اقدام شود.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد زمینه مناسب برای پاسخ به نیازهای آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، دستور‌العمل برگزاری برنامه «کیفیت بخشی روزهای پنج‌شنبه در مدارس» با امضای وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

کفاش با بیان اینکه این طرح بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود، گفت: طرح کیفیت‌بخشی به پنج‌شنبه‌های مدارس برای دانش‌آموزان دختر و پسر در 2151 مدرسه ابتدایی دوره اول و دوره دوم اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: شرایط مدارس مجری طرح این است که تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی اول و دوم مدرسه، حداقل 100 نفر باشد و زیرساخت‌های لازم برای انجام بازی‌های بومی و محلی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی داشته باشد؛ ضمن اینکه حداقل یک سالن چند منظوره برای انجام فعالیت‌های کارگاهی داشته باشد؛ یا از فضای مدارس مجاور امکان بهره‌مندی داشته باشد و از سویی مدیر مدرسه روز پنج‌شنبه در مدرسه امکان حضور داشته باشد.

وی به محتوای برنامه‌های روزهای پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه لازم است تدبیری اندیشیده شود تا دانش‌آموزان دوره ابتدایی (اول تا ششم ابتدایی) بر اساس میل و رغبت و به صورت داوطلبانه به همراه مربیان و معلمان علاقه‌مند خود در محل آموزشگاه حاضر شوند و به فراگیری مهارت‌های مدنظر و یا انجام بازی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی بپردازند.

کفاش افزود: در این روز دانش‌آموزان بر اساس روش‌های علمی و تربیتی و زیر نظر مربیان توانمند، ضمن آشنا شدن با انواع بازی‌های بومی و محلی، کاربرد و نحوه ساخت اسباب‌بازی‌ها، برگزاری اردوها و بازدیدهای گروهی و فعالیت‌های کارگاهی فرهنگی و هنری در کلاس‌های قصه‌گویی و داستان‌گویی نیز حاضر می‌شوند تا با مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط آشنا شوند.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین هدف آموزشی و تربیتی در این برنامه، توسعه و ترویج فعالیت‌های نشاط آفرین با استفاده از منابع مختلف آموزشی، فرهنگی داستانی و قصه‌های محلی است که باید برای تحقق آن از تمامی ظرفیت‌های موجود و ممکن بهره برد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این ایام که در تمام طول سال تحصیلی استمرار خواهد یافت مدارس مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در قالب ایستگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های متنوع فرهنگی و هنری، اردو و بازدید، مسابقات و جشنواره‌ها، بازی‌های علمی و کاربردی و .... برای دانش‌آموزان طراحی و ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای سال تحصیلی 9493 به مدت یک سال تحصیلی، اجرا می‌شود، اظهار داشت: آغاز برنامه‌ها از هفته دوم مهر ماه است و به منظور برنامه‌ریزی و تمهید زمینه‌های اجرایی این طرح، کمیته هماهنگی با ترکیب مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان رئیس کمیته، معاون پرورشی و فرهنگی به عنوان دبیر کمیته، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت، معاون تربیت بدنی و سلامت، معاون آموزش ابتدایی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و رئیس گروه انجمن اولیاء و مربیان به عنوان اعضا، تشکیل می‌شود.

وی در خصوص منابع مالی این طرح نیز گفت: به منظور تأمین منابع اعتباری طرح، ادارات آموزش و پروش با هماهنگی مدارس مجری نسبت به جذب و جلب حمایت‌های مالی با تأکید بر کمک‌های ستادی در صورت تأمین اعتبار برای کمک به خرید ملزومات مورد نیاز، اختصاص بخشی از اعتبارات استانی به ویژه فصل فرهنگ و هنر، مشارکت‌های اولیاء دانش‌آموزان و جلب حمایت‌های خیرین حقیقی و حقوقی، نمادها و سازمان‌ها اقدام می‌کنند.

کفاش افزود: به تمام مدیران، مربیان و عوامل اجرایی طرح برابر مقررات آموزش و پروش از محل مشارکت اولیاء دانش‌آموزان حق‌الزحمه در نظر گرفته شود و از تمام مدیران مدارس مجری پس از پایان دوره آزمایشی به طریق مقتضی قدردانی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: به تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح، گواهینامه حضور اهدا می‌شود و تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح از اولویت‌ انتخاب برای قدردانی نظیر شرکت در اردو، جشنواره‌ها، حضور در سینما و ... از سوی آموزش و پرورش منطقه برخوردار می‌شوند.

















شروط پلیس برای سرویس‌های مدارس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس حتما با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموز، نداشتن معاینه فنی و ... از جمله مواردی هستند که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن برخورد خواهد کرد.

سرهنگ تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و تمهیدات پلیس راهور در ایام مهرماه برای سرویس های مدارس گفت: براساس پیش‌بینی ها و آنچه که تاکنون در تهران سابقه داشته شروع سال تحصیلی با افزایش ترافیک 25 تا 30 درصدی همراه خواهد بود که دلیل آن افزایش سفرهای درون شهری ناشی از بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است.

وی با بیان اینکه هرساله برای بازگشایی مدارس جلسات مشترکی با حضور شهرداری، آموزش و پرورش، پلیس و ... برگزار می‌شود گفت: پلیس راهور نیز مهم‌ترین وظیفه‌اش در این خصوص پوشش ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس مدارس در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر هرساله کیفیت خدمات در این حوزه افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه در روزهای اول مهرماه به دلیل نامشخص بودن وضعیت برخی از دانش آموزان برای استفاده از سرویس‌های مدارس والدین فرزندانشان را به مدرسه برده و همین موضوع منجر به افزایش ترافیک می‌شود اظهار کرد: تلاش ما بر این است که امسال بحث سرویس مدارس متفاوت از سال‌های گذشته باشد و به نوعی برای کنترل ترافیک کاری کردیم تا از اولین روز مدرسه وضعیت سرویس اغلب دانش آموزان مشخص شود.

وی با بیان اینکه این اقدام در کاهش درصدی از ترافیک موثر است خاطرنشان کرد: درهمین راستا از حدود چهار ماه قبل با هدف مشخص شدن وضعیت سرویس مدارس جلسات مختلفی با مسئولان حوزه‌ها و سازمان‌های مربوطه نظیر آموزش و پرورش ، تاکسیرانی، شهرداری و ... تشکیل داده و تفاهمنامه‌ای نیز در این خصوص تنظیم کردیم.

حسینی با بیان اینکه تاکید پلیس بر ارتقاء کیفیت سرویس مدارس است افزود: متاسفانه در گذشته شاهد این بودیم که خودروهای غیرمجازی که به عنوان سرویس مدرسه انتخاب می‌شدند بیش از حد مجاز ظرفیت دانش آموزان را سوار می‌کردند که بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به عدم همکاری اولیا با مدرسه بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: در گذشته برخی خودشان از رانندگان غیرمجاز و فاقد صلاحیت برای حمل دانش آموزان و به عنوان سرویس مدرسه استفاده می‌کردند اما امسال امیدواریم این موضوع به حداقل برسد و با اقدامات انجام شده فکر نمی‌کنم دیگر والدین تمایل چندانی به استفاده از سرویس های غیرمجاز داشته باشند.

برخورد پلیس با سرویس‌های غیرمجاز مدارس

وی با تاکید بر اینکه پلیس حتما با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: برخورد با تک تک تخلفات در قانون مجازات‌ پیش بینی شده و نقص فنی ، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب ، سوارکردن بیش از حد مجاز دانش آموز، نداشتن معاینه فنی و ... از جمله مواردی است که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن برخورد خواهد کرد.

حسینی درباره ویژگی‌های یک راننده مجاز برای سرویس مدرسه گفت: علاوه بر گواهی نامه مجاز رانندگان سرویس‌های مدارس باید حداقل 23 سال سن داشته و متاهل باشند. همچنین این افراد باید گواهی سلامت جسمی و روحی خود را از مراکز ذیصلاح دریافت کرده و در سوابق‌شان پیشینه کیفری وجود نداشته باشد.

راننده سرویس دختران دبیرستانی حتما زن باشد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه ترجیح ما بر این است که برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دانش آموزان دختر از راننده سرویس زن استفاده شود گفت: درخصوص دختران دبیرستانی نیز زن بودن راننده سرویس اجباری است.

وی با بیان اینکه ماشینی که برای سرویس درنظر گرفته می‌شود نباید عمری بیشتر از هفت سال داشته باشد افزود: معاینه فنی، بیمه نامه معتبر سرنشین و شخص ثالث از دیگر شرایط یک سرویس مدرسه است و علاوه بر آن موضوع مهم تر این است که خودروی انتخابی باید ترجیحا از حوزه تاکسیرانی یا اتوبوسرانی باشد.

خودروهای شخصی نمی‌توانند در قالب سرویس مدرسه فعالیت کنند

حسینی با بیان اینکه خودروهای شخصی تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند در قالب سرویس مدرسه فعالیت کنند به ایسنا گفت: در صورتی که مدیران مدارس نتوانند از خودروهای تاکسیرانی به عنوان سرویس مدرسه استفاده کنند می‌توانند در قالب شرکت‌های پیمانکاری با اشخاص حقوقی برای این امر قرارداد امضا کنند و در حقیقت باید یک تشکیلات مسئول سرویس مدرسه شود و فرد حقیقی به هیچ عنوان نمی‌تواند به جابجایی دانش آموزان دست بزند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها یک مورد تصادف مربوط به سرویس مدارس داشتیم که آن هم منجر به جرح شد افزود: البته یک حادثه رانندگی نیز برای ما زیاد است و باید آن را به صفر برسانیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره انتخاب وسیله برای سرویس مدرسه نیز گفت: این موضوع بر عهده مدیران مدارس است و مسئولیت کوتاهی و حوادث احتمالی در این خصوص بر عهده مدیر خواهد بود.

حسینی از والدین و مسئولان خواست نهایت همکاری را در این خصوص با پلیس داشته باشند و تخلفات سرویس‌های مدارس را به پلیس اطلاع دهند وگفت: والدین مطمئن باشند که سخت گیری‌های پلیس در خصوص سرویس مدارس تنها و تنها برای ارتقای ایمنی دانش آموزان و آسایش خانواده ‌هاست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از خانواده‌ها خواست به هیچ عنوان به رانندگان خودروی شخصی برای استفاده به عنوان سرویس مدارس فرزاندشان اعتماد نکرده و گرچه ممکن است هزینه‌هایشان کمی افزایش یابد اما وظیفه جابجایی فرزندانشان را به خودروهای دارای برچسب و تایید شده از سوی مدارس، آموزش و پرورش و پلیس راهور بسپارند.
















لزوم تنوع‌بخشی معلمان در تعلیم و تعلم در مدرسه

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گذشته معلم، خود را متعهد به سرنوشت شاگردانش می‌دانست، گفت: معلم باید آگاهی کاملی از کارش داشته باشد بدین معنا که باید شناختی جامع نسبت به تعلیم و تعلم شاگردان در او باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سیدرحیم میرشاه‌ولد در دیدار با مدیران آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: در آموزش و پرورش یک گسست بین ستاد و اجرا وجود دارد، ستاد ما برنامه‌ریزان و مسئولان اجرایی، مدیران مدارس هستند.

وی با بیان این‌که مجموعه مدیران می‌توانند در یاری رساندن به آموزش و پرورش نقش مهمی داشته باشند، اظهار کرد: باید مدیران با تشکیل کارگروه‌های مختلف در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند زیرا تعاملات با مدیران مدارس به ما قوام شغلی می‌دهد.

دبیر شورای معاونان آموزش و پرورش ادامه داد: ما به‌دنبال یک بارش فکری و ایده‌پردازی در آموزش و پرورش هستیم و تشکیل کارگروه‌ها در رسیدن به این مهم مؤثر است.

میرشاه‌ولد با بیان این‌که هدف مدرسه، تعلیم و تعلم انسان است و دامنه کاری آن بالاست، یادآور شد: در گذشته مدرسه حداقل یکی از سه رکن اساسی در تعلیم و تعلم محسوب می‌شد و نقش آن بسیار پررنگ‌تر بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که تأثیر مدرسه زمانی است که خانواده و جامعه، پشتیبان مدرسه باشند و تعلیم و تعلم فرزندان را از مدرسه طلب کنند، گفت: امروزه چون عوامل تعلیم و تعلم در مدرسه کم‌جاذبه است، بچه‌ها فضای مجازی را از صبحگاه مدرسه بیشتر دوست دارند.

وی با تأکید بر تنوع‌بخشی معلمان در تعلیم و تعلم در مدرسه ادامه داد: دانش‌آموز امروزی در طول سال چندین مرتبه گوشی تلفن همراه خود را تغییر می‌دهد و ما هم باید یک مدل نباشیم بلکه باید متنوع و جذاب باشیم.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس ما در گذشته امکاناتی نداشتند، فقط یک معلم بود، یک مدرسه و یک کلاس درس، ولی اثرگذاری بیشتری داشت زیرا معلم خود را متعهد به سرنوشت شاگردانش می‌دانست.

میرشاه‌ولدی با اشاره به اینکه هر کس می‌خواهد کاری انجام دهد باید یک تجسم واقعی از زوایا و نوع آن کار را داشته باشد، بدین معنا که اگر ساعت شما خراب شد سؤال می‌کنید که چه کسی ساعت‌ساز خوبی است، گفت: معلم نیز باید تجسم و آگاهی کاملی از کارش داشته باشد بدین معنا که باید شناختی جامع نسبت به تعلیم و تعلم شاگردان در او باشد.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدیریت مدرسه مدیریت لحظه‌ها، دقایق و نکات است چون گاهی تصمیم‌های ما در مدرسه آثاری دارد که تا پایان عمر می‌تواند همراه ما باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت ما بیشتر گفتاری و شنیداری شده است، یادآور شد: در حوزه فعالیت مدرسه‌ای نظام تعلیم و تعلم دنیا بر مبنای عملیاتی و کارورزی است که می‌تواند دانش‌آموز را خوداتکا و خلاق بار بیاورد؛ کمااینکه بچه‌ها در بازی‌های محلی خیلی از اهداف مورد نظر مدرسه را به‌دست می‌آورند.












فراخوان معلمان خارج از کشور بدون جایگزین

با فراخوان وزارت آموزش و پرورش برای بازگشت معلمان خارج از کشور که ماموریت‌شان پایان یافته، دانش‌آموزان ایرانی محصل در کشورهای دیگر در آستانه سال تحصیلی جدید با مشکل مواجه شده‌اند.

بر اساس اطلاع خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش و پرورش کشور با اعلام فراخوان به کلیه معلمان مامور به خدمت در خارج از کشور که ماموریت‌شان پایان یافته بازگشت آن‌ها به تهران را خواستار شد و این در حالی است که هنوز معلمان جایگزین موفق به اخذ روادید نشده‌اند لذا عملا این معلمان بدون جایگزین به کشور بازمی‌گردند که این مساله مسلما مشکلاتی را برای دانش‌آموزان فراهم خواهد کرد.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید این خبر گفت: چند هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مدارس ایرانی خارج از کشور مشغول تحصیل هستند که با توجه به فراخوان انجام شده هنوز معلمان ایرانی جایگزین آنان موفق به اخذ روادید نشده‌اند.

به گفته این منبع انتظار می‌رود در روزهای آینده اقداماتی از سوی وزارت آموزش و پرورش در جهت تصحیح این روند صورت گیرد.

آمار بازدید: 381 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image