ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه فراهم شدن امکان تغییر رشته و تحصیل همزمان در دو رشته

فراهم شدن امکان تغییر رشته و تحصیل همزمان در دو رشته

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر دانشجویان سه ترم از 4 ترم را معدل بالای 17 کسب کنند، به هر رشته ای که بخواهند می تواند تغییر رشته داده و یا اینکه در دو رشته همزمان تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر رضا صراف شیرازی در آیین افتتاح سال تحصیلی 94-93 دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه اولین دانشگاه و تنها دانشگاهی است که با توجه به سیستم معیوب کنکور که در 4 ساعت 12 سال زندگی دانش آموزان را محک می زند، امکانی فراهم آورده است که اگر دانشجویان سه ترم از 4 ترم را معدل بالای 17 کسب کنند، به هر رشته ای که بخواهند می تواند تغییر رشته داده و یا اینکه در دو رشته همزمان تحصیل کنند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم این حق مسلم فرهیختگان و فرزانگان این مرزوبوم است که در رشته دلخواه خود تحصیل کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: درحال حاضر 600 نفر ار دانشجویان ما یا تغییر رشته داده و یا در دو رشته تحصیل می کنند.

وی افزود: این نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد ها در سایر دانشگاه ها نیز بسط یافت ولی آنها نتوانستند مجری خوبی برای این نوآوری باشند. در حال حاضر این دانشگاه دارای 400 دانش آموخته در دو رشته است که هیچ دانشگاهی این تعداد دانش اموخته 2 رشته ای ندارد .

صراف شیرازی به آمار موسسه لایدن یکی از موسسات بین المللی در رابطه با رتبه بندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دراین رتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه 157 جهانی را کسب کرد درصورتی که دانشگاه های دیگر رتبه های 250 به بعد را کسب کردند.

وی افزود: در سه سال اخیر دررتبه بندی های بین المللی، دانشگاه اول صنعتی کشور هستیم . همچنین در 12 رشته دانشگاهی بین دانشگاه های صنعتی کشور قطب علمی کشور هستیم .

آمار بازدید: 430 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image