ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخد مجوز پارک فناوری دانشگاه شریف/ توقف هر برنامه که برند دانشگاه را خدشه دار کند

اخد مجوز پارک فناوری دانشگاه شریف/ توقف هر برنامه که برند دانشگاه را خدشه دار کند

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف از اخد مجوز پارک فناوری دانشگاه شریف خبر داد و گفت: مجوز مینی‌پارک فناوری دانشگاه در 20 هکتار به زودی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا روستاآزاد رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف در مراسم تودیع خود در این دانشگاه، با اشاره به لزوم آینده‌پژوهی برای مدیریت،گفت: 4 سال پیش در جلسه معارفه خودم وعده دادم که آینده‌پژوهی بر اساس تحولات روز دنیا دغدغه‌‌ام باشد و بر این اساس برنامه ریزی کنم، یک لحظه از این وعده غافل نبودم.

علاقمند به مدیریت بودم تا ریاست

وی افزود: هیچ گاه دراین دانشگاه نخواستم ریاست کنم بلکه بیشتر دوست داشتم مدیریت و برنامه ریزی کنم.

رئیس سابق دانشگاه شریف با بیان اینکه مدیریت زودگذر بدون نگاه به آینده مشکل مدیریتی کشور ما است، گفت: برنامه‌ریزی برای آینده، تفکر راهبردی، روحیه تحول‌گرا،‌ تحمل مشکلات و تأمین منابع در رأس کارهای ما قرار گرفت و جز این تفکر بر مدیریت حاکم نبود در حالی که می‌توانستیم مسائل روز را انجام دهیم و به فکر آینده نباشیم.

روستاآزاد یادآورشد:‌ تیم مدیریتی دانشگاه یک لحظه تفکری جز آینده‌نگری نداشت و به مسائل روز نیز رسیدگی می کردیم به طوری که در حال حاضر بدهی حق‌التدریس کمی داریم که در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر ناچیز است.

تدوین سند چشم انداز 4 ساله دانشگاه شریف

وی افزود: سند چشم‌‌انداز 4 ساله دانشگاه را تدوین کردیم و دستاوردهای خوبی هم داشتیم. به طوری که در حوزه پژوهش نیمی از درآمدمان از طریق طرح های پژوهشی تامین شده است .

روستا آزاد افزود: اینکه صد نفر اول کنکور معمولا دانشگاه شریف را انتخاب می‌کنند نشان می‌دهد آموزش ما فعال بوده است، با اینکه اتحادیه اروپا ما را تحریم کرد ولی با یک وکیل انگلیسی در دادگاه فرانسه علیه اتحادیه اروپا رأی گرفتیم.

اخذ مجوز مینی پارک فناوری دانشگاه

روستاآزاد از صدور مجوز پارک فناوری دانشگاه شریف خبر داد و گفت: مجوز مینی‌پارک فناوری دانشگاه در 20 هکتار به زودی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: یک میلیارد تومان آسفالت و نقاشی در و دیوار داشتیم ولی با کمک شهرداری بودجه‌ای صرف نکردیم.

بدهی 5 میلیاردی هوا فضای دانشگاه

به گفته وی پروژه هوافضای دانشگاه حدود 5 میلیارد تومان بدهی دارد ولی از طریق توافق با پیمانکار ادامه یافته است.

روستاآزاد گفت: در چند سال گذشته در رتبه‌بندی مؤسسه تایمز از رتبه 500 به 250 رسیدیم و در دو ماه گذشته نیز سفرای اروپایی برای همکاری با دانشگاه ابراز تمایل کرده‌اند که این موفقیت ها با مشارکت جمعی اتفاق افتاده است.

وی گفت:‌ فتوحی نیز از نظر اخلاقی و علمی برجستگی کامل دارد و فکر می‌کنم خوب ادامه دهد و اگر علاقه داشته باشد ما هم در حد بضاعت در خدمت دانشگاه هستیم زیرا فرد دانشگاهی که دانشگاهش را دوست دارد برای کار کردن نیاز به حکم ندارد.

فتوحی: استفاده از تجربیات دکتر روستا آزاد

در ادامه محمود فتوحی- سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در مراسم معارفه خود از اعتماد شورای دانشگاه و همچنین فرجی دانا و نجفی تشکر کرد و گفت: بزرگترین سرمایه برای من این است که از پشتیبانی آحاد اعضای هیأت علمی دانشگاه برخوردار باشم.

توقف هر برنامه که برند دانشگاه شریف را خدشه دار کند

وی افزایش کیفیت را از مهمترین برنامه‌های خود دانست و گفت: هر برنامه‌ای که به برند شریف خدشه وارد کند متوقف یا کمرنگ می‌شود.

فتوحی گفت: دانشگاه شریف از نظر اعضای هیأت علمی و دانشجویان نخبه پتانسیل بالایی دارد و باید ارتباطش با صنعت را هم افزایش دهد، باید به جایی برسیم که هیچ تز کارشناسی ارشد و دکتری بدون حمایت صنعت تعریف نشود.

جذب اساتید متعهد و متخصص

وی جذب اساتید متعهد و متخصص را از جمله راهکارهای حل مشکلات عنوان کرد و گفت: دانشگاه شریف نخستین جایی است که اساتید آن را انتخاب می‌کند. بنابراین باید با تیزبینی اساتید قابلی را استخدام کرد و باید هیأت جذب برجسته‌ای داشته باشیم.

فتوحی گفت: دانشگاه شریف جایگاه بهترین دانشجویان کشور است ولی در بخش تحصیلات تکمیلی شرایط به خوبی کارشناسی نیست و دلیل آن سیاست‌های نادرست وزارت علوم در سال‌های قبل است که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را از طریق امتحانات تخصصی گزینش می‌کند و این مسئله به نفع دانشگاه و دانشجو نیست.

تقویت پردیس بین المللی کیش دانشگاه شریف

فتوحی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از طرح توسعه دانشگاه گفت: ما باید پردیس بین‌المللی کیش را تقویت کنیم البته به شرطی که برند دانشگاه شریف خدشه‌دار نشود.

وی گفت: من همه کارها را با مشورت هیأت امنا و شورای دانشگاه انجام می‌دهم و هیچ کاری بدون تائید شورا صورت نمی‌گیرد. همچنین باید شورای سیاستگذاری نیز در دانشگاه تشکیل شود.

آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image