ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شناسایی ساختمانهایی که نیاز به مقاوم سازی دارند/ بودجه 5 میلیاردی مقاوم سازی دانشگاهها

شناسایی ساختمانهایی که نیاز به مقاوم سازی دارند/ بودجه 5 میلیاردی مقاوم سازی دانشگاهها

مدیر کل طرحهای عمرانی وزارت علوم از برگزاری دو کارگروه "پیمانها" و "انرژی های تجدید پذیر" در این وزارتخانه همچنین برگزاری سومین همایش مقاوم سازی دانشگاهها، خبر داد.

مهراله رخشانی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار داشت: معاونت اداری مالی وزارت علوم در نظر دارد برای آشنایی بیشتر دانشگاهها با پیمانها و قراردادها، دوره های آموزشی در اداره کل طرحهای عمرانی برگزار کند.

وی در این باره، اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت علوم عملاً در مباحث اجرایی ورود نمی یابد پس برگزاری این دوره ها و ارائه مشاوره برای دانشگاهها، ضروری به نظر می رسد.

رخشانی مهر در همین باره از تشکیل کارگروهی به نام " پیمانها " خبر داد و افزود: در این کارگروه، دوره های آموزشی توسط یک استاد توانمند درباره آیین نامه های مالی معاملاتی و قراردادها برگزار می شود. ضمن اینکه کارگروه پیمانها هم اکنون فعال شده و آمادگی ارائه مشاوره به دانشگاههای نیازمند را دارد.

مدیر کل طرحهای عمرانی وزارت علوم همچنین درباره آخرین وضعیت فعالیت کارگروه انرژی تجدید پذیر، گفت: هفته گذشته دو دوره آموزشی به کمک سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در دو دانشگاه صنعتی سیرجان و سبزوار با حضور 60 دانشگاه کشور برگزار شد.

به گفته رخشانی مهر، راهکارهای عملی در رابطه با انرژی های تجدید پذیر، بهینه سازی مصرف سوخت و مصرف انرژی برای کارشناسان فنی دانشگاهها در این دوره ها آموزش داده می شود.

وی درباره همکاری پژوهشگاه زلزله با وزارت علوم، گفت: پژوهشگاه زلزله از دوسال پیش تاکنون با وزارت علوم در حال همکاری است و مقاوم سازی ساختمانهای دانشگاهها به این پژوهشگاه واگذار شده بود. مشخصات ساختمانهایی که نیاز به مقاوم سازی دارد توسط دانشگاهها به اداره کل طرحهای عمرانی وزارت علوم ارسال می شود.

این مقام مسئول وزارت علوم از یک ردیف بودجه که در اختیار وزارت علوم قرار دارد خبر داد و افزود: امسال مبلغ 5 میلیارد تومان شامل اعتبار مستقل برای مقاوم سازی ساختمانها در اختیار وزارت علوم قرار گرفته است. از آنجا که برخی از ساختمانهای دانشگاهها ارزش میراث فرهنگی دارند لازم است این ساختمانها حفظ و مقاوم سازی شوند.

رخشانی مهر با بیان اینکه آیین نامه 2800 زلزله هم چندین بار تغییر کرده است، ادامه داد: امسال از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری درخواست کردیم که ردیف اعتباری مقاوم سازی را تقویت کرده تا ساختمانهای بیشتری مقاوم سازی شوند.

وی همچنین از برگزاری سومین همایش مقاوم سازی دانشگاهها در اواخر مهرماه خبر داد.

آمار بازدید: 193 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image