ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم : آئین نامه جذب 50 دانشگاه در حال تهیه است

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم : آئین نامه جذب 50 دانشگاه در حال تهیه است

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، در جمع دانشگاهیان استان مرکزی در دانشگاه اراک گفت : توسعه علم و پژوهش به اخذ اطلاعات و دسترسی به منابع غنی علمی بستگی دارد . برکت علم به این است که یک نگاه، نظر و توجهی از عالم معنوی نیزبه آن شده باشد وبین این دو هم افزایی وجود داشته باشد .


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزرای دانشجویان ایران (ایسنا) ، در این نشست دکترمحمدرضا رضوان طلب در خصوص فرآیند جذب اظهار داشت : اصولا جذب اعضای هیئت علمی از سامانه هیئت عالی گزینش ریاست جمهوری متمایز است و ما نیزیک سامانه جذب دیگری به منظور جذب اعضای هیئت علمی داریم که سازوکار استعدادیابی وجذب اساتید را به عهده دارد و به منظور تکریم اساتید، عنوان جذب بجای عنوان گزینش گذاشته شده است.

وی به ترکیب شورای عالی جذب به عنوان بالاترین رده جذب اعضای هیئت علمی پرداخت و گفت : وزرای علوم و بهداشت ،روسای مرکزجذب وزارتین، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ودونفرازاعضای شورای انقلاب فرهنگی جزو اعضای اصلی شورای عالی جذب هستند وسلسله مراتب جذب دررده پایین ترشامل هیئت مرکزی جذب در دو وزارتخانه و زیرمجموعه آنها می باشند .

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی شکل گیری شاخصه های انتخاب هیئت اجرایی وافرادپیشنهاد دهنده آنها افزود: رئیس دانشگاه ، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ، رئیس مرکز جذب و رئیس هیئت عالی جذب وهمه اعضای هیئت علمی می تواننداعضای هیئت اجرایی جذب راپیشنهاددهند. و به دلیل اینکه این عرصه ،عرصه کار و عقلانیت است اعضا می بایست با رئیس هیئت اجرایی دانشگاه هماهنگ باشند .

دکتر رضوان طلب در ادامه گفت: هماهنگی وهم افزایی به معنی اطاعت محض نیست لذا گاهی مشاهده شده رئیس دانشگاه چند نفر از معاونان خود را برای هیئت اجرائی معرفی کرده و ما ترجیح دادیم ترکیب این هیئت ازشورای دانشگاه متفاوت باشد تا استقلال رای و هویت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در کنار دو نفراعضای حقوقی، اصل پیکره هیئت اجرایی را هیئت علمی و شخصیت‌های حقیقی رسمی قطعی و دانشیار به بالا با صلاحیت علمی و مقبولیت در بین جامعه دانشگاهیان با رویکرداعتدالی تشکیل می دهند.

رضوان‌طلب با تاکید بر اینکه تغییر خوب است و استمرار در یک مسئولیت مضراتی دارد و نباید کسی خود را مادام‌العمر در یک مسئولیت بداند، گفت: باید از حالت رکود جلوگیری شود و از طرفی اینکه یک دفعه همه عوض شوند منطقی نیست.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی در مورد سوال دیگری مبنی بر ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی پاسخ داد : در شهریور امسال سمینار سرپرستان و کارشناسان دبیرخانه های جذب دانشگاه های غرب کشوررادردانشگاه رازی کرمانشاه برگزار کردیم و در این رویکرد منطقه بندی ، 3 همایش منطقه ای دیگرنیز برای دانشگاه های سراسرکشور برگزار خواهیم کرد و در مورد نشست سراسری اعضای هیئت اجرایی نیز به دلیل اینکه تغییرات 30 تا 60 درصدی 21 هیئت اجرایی از 110 هیئت تاکنون انجام شده و تعدادی دیگری از پیشنهادات نیز در حال بررسی است ، لذا پس از فراهم شدن مقدمات در نیمه دوم سال جاری این همایش در تهران برگزار خواهد شد .

دکتر رضوان طلب در خصوص اینکه آیا با تغییر دولت رویکرد ها و شاخص ها در ارتباط با جذب اعضای هیئت علمی تغییر کرده است،گفت : نگاه ما تکریم وکرامت و ملاطفت با رعایت حدود است، ثبت نام حق تولید می کند حق دریافت پاسخ شفاف وصریح. "نمی شود" و "نمی دانیم" جواب مناسبی برای هیئت علمی نیست ما اجازه دفاع و اعتراض می دهیم تا 2بار در هرکدام ازهیئت های اجرایی، مرکزی و عالی حق اعتراض ودرخواست تجدیدنظردارند. این عرصه،عرصه عقده گشایی و رقیب از میدان به در کردن نیست و اگر کسی عمدا مطلبی خلاف واقع بگویدودرمراحل تحقیق وجذب حقی راتضییع کند ، از او شکایت می کنیم .

وی افزود : اگر مشکل اخلاقی یاسیاسی ثابت شود با وساطت هیچ مقامی حل نمی شود. مردم فرزندان خود را نمی توانند دست کسی بسپارند که ایمن نباشد. در برخی کشورهای غیر اسلامی به استاد حتی اجازه خواستگاری رسمی از دانشجو را نمی دهند، این موارد می بایست مورد التفات قرار بگیرد.

وی درادامه یادآورشد : اکنون آئین نامه جذب 50 دانشگاه را در حال تهیه داریم که تا پایان پاییز در اختیار علاقه مندان ودانشگاهیان قرار می دهیم . عضوشورای معاونان وزارت علوم یادآورشد: در تمام دنیا ورود به عرصه مدرسی دانشگاه و عضوهیئت علمی شدن حساب و کتاب دقیقی دارد و حتی از راهنمایی و رانندگی ودستگاه قضا استعلام می گیرند و اگر از حدی تخلفات بیشتر بود فرد مورد نظر را شایسته استادی و الگو شدن در جامعه نمی دانند زیرا اگر یک نفر رعایت نکند جامعه ذهنیت منفی پیدا می می کند واین دید منفی به دیگر اعضا نیز سرایت می کند .

وی افزود: دنیا انتظار دارد استاد پایبند باشد، دریک همایش بین المللی شاهد بودم که از استاد مسلمان انتظار دارند قرآن را حفظ باشد و دیده ام پزشکی که حافظ قرآن است و استاد دانشگاهی که تفسیر قرآن نوشته است. تظاهر به ضروریات دین لازم است همانطور که پیامبر(ص)و خدیجه(س)و علی (ع) نماز را آشکارا در مسجدالحرام اقامه می کردند، آنها می توانستند در دخمه ای نمازبخوانند و به آنان سنگ پرانی واعتراض نشود آنها نگفتند ما ریا نمی کنیم ونماز رادرپستو نخواندند و لازم است اساتید مابدانند بنای اولیه نماز براقامه آشکاراست وباید باحضور خوددرنماز وآئین های دیگرالگو سازی کنند.

درادامه رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم ، به موضوع ضرورت توسعه کیفی مراکز علمی و چالش های سیطره توسعه کمی به عنوان یکی ازراهبردهای دکترنجفی سرپرست وزارت علوم پرداخت و افزود: جامعه غربی خیلی زود درسال های 1990تا1992 به دنبال یک توسعه کمی نامتعادل فهمیدند توسعه کمی افسار گسیخته به نفع سیستم آموزش عالی نیست و می بایست آن رامهار کنند و برای حفظ هیئت علمی و اثربخشی برنامه های آموزشی بهترین راه تکیه بر سفرها و کنفرانس های علمی ، مبادلات علمی بین المللی است.

وی در مورد حضور در ISI ، بااشاره به سخن رهبر معظم انقلاب " که این عرصه را متناسب با نیازها ودرراستای اهداف خودمان باید دنبال کنیم" خاطر نشان کرد : با برنامه ریزی عالمانه وبه دورازشتاب زدگی می توانیم بسترهای پژوهشی از جمله تسهیلات و امکانات پژوهشی را فراهم کنیم و مشخصات آزمایشگاه ها،وسایل وابزارمورد نیاز نخبگان جامعه را ارتقا دهیم و باورکنیم باید ارتباطات با مراکز علمی دنیا را برای اساتید ودانشجویان تسهیل کرد.

گفتنی است درپایان این نشست ازخدمات دکترحبیبی سرپرست مدیریت جذب ودفترتحقیق استان مرکزی قدردانی شد ودکترخدابخشی به عنوان سرپرست جدیدمدیریت جذب اعضای هیئت علمی ودفترتحقیق استان مرکزی معرفی شد .

آمار بازدید: 239 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image