ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وزارت علوم به دنبال همکاری مستقل دانشگاه‌ها با همتاهای خارجی است

وزارت علوم به دنبال همکاری مستقل دانشگاه‌ها با همتاهای خارجی است

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل با اشاره به ورود بزرگترین هیات دانشگاهی آلمان برای اولین بار به کشور، گفت: این مساله نشان‌دهنده این است که تحریم‌ها در رابطه با مسائل علمی فی‌مابین ایران و آلمان تاثیری نداشته است.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین سالارآملی در حاشیه نشست مشترک همکاری‌های بین‌المللی ایران و آلمان در جمع خبرنگاران، افزود: دانشگاه‌های آلمان به خاطر سطح علم و فناوری بالا، حمایت‌های مالی مناسب، وضع اقتصادی خوب این کشور و ارتباطات خوبی که با کشور ایران داشته‌اند، برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه این همکاری‌ها در طول ماه‌های اخیر توسعه پیدا کرده است، ادامه داد: به دلیل سطح علم و فناوری آلمان این همکاری‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که اکنون شاهد آن هستیم که روسای شش دانشگاه بزرگ آلمان در ایران حضور دارد.

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل با اشاره به سابقه و قدمت برخی از این دانشگاه‌ها اظهارکرد: یکی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه آخن است که جزو 30 الی 40 دانشگاه برتر دنیاست و دیگری دانشگاه بوستاک است که 70 سال قدمت دارد، ضمن اینکه برخی دانشگاه‌های دیگر آلمانی نیز از سابقه و ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند.

سالارآملی با بیان اینکه روند همکاری‌ها به شکل دانشگاه با دانشگاه است، گفت: در این نشست، روسای دانشگاه‌های بزرگ ایران نیز حضور داشتند و در ارتباطاتی که با روسای دانشگاه‌های آلمان داشتند، امیدواریم همکاری‌هایی در زمینه تبادلات دانشجو، انجام تحقیقات مشترک، برنامه‌ریزی برای دوره‌های مشترک، اعزام اساتید به آلمان و همچنین پذیرایی از دانشجویان و اساتید آلمانی، صورت بگیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های هیات آلمانی در ایران گفت: روسای شش دانشگاه بزرگ آلمان فردا صبح دوشنبه از پارک پردیس علم و فناوری و دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران و شریف بازدید خواهند کرد. همچنین بناست روسای دانشگاه‌های آلمان و رییس دانشگاه آزاد نیز دیداری داشته باشند.

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل با اشاره به جلسه مشترک وزارت علوم با سیاستگذاران علم و فناوری آلمان گفت: روز سه‌شنبه در وزارت علوم، جلسه‌ای با سیاستگذاران علم و فناوری آلمان صورت خواهد گرفت.

سالارآملی درباره امضای تفاهم‌نامه میان ایران و آلمان اظهار کرد: اکثر تفاهم‌نامه‌ها آماده شده است، اما هنوز به امضا نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم تا دانشگاه‌ها بطور مستقل با دانشگاه‌های بین‌المللی همکاری داشته باشند، افزود: البته این مساله باید با برنامه‌ریزی صورت بگیرد و به گونه‌ای نباشد که تمام دانشگاه‌های ما به سمت یک دانشگاه بروند، بلکه باید تعادل در این مسیر رعایت شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره تاثیر تحریم‌ها و قطع شدن برخی تفاهم نامه‌ها در سال‌های اخیر در فضای علمی کشور گفت: این بزرگترین هیاتی است که به اذعان خود آلمانی‌ها نیز وارد یک کشور شده است. مفهوم و ادبیات این مساله به این معناست که تحریم در رابطه با مسائل علمی بین ایران و آلمان تاثیر نداشته و امروز رییس بزرگترین و معتبرترین دانشگاه آلمان در ایران حضور دارد. لیاقت علم و فناوری کشور ما در این است که با بزرگترین دانشگاه‌های دنیا همکاری داشته باشد.

دکتر خاکی‌صدیق رییس دانشگاه خواجه‌نصیر نیز با اشاره به قطع همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا مجدد همکاری‌های بین‌المللی را بازسازی کنیم و با دانشگاه صنعتی آلمان نیز تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسانیم.

وی درباره طرح‌های ملی دانشگاه خواجه‌نصیر گفت: در دانشگاه خواجه نصیر طرح‌های ملی به صورت عملیاتی انجام نشده اما همکاری‌هایی در طرح‌های بزرگ ملی داشته‌ایم و طرحی که به دانشگاه خواجه‌نصیر داده شده باشد و متوقف شده نداریم.

وی با اشاره به طرح ستاره‌یاب دانشگاه خواجه‌نصیر گفت: فاز قبلی این طرح به اتمام رسیده و وارد فاز دوم شده‌ایم. طرح ستاره‌یاب یکی از طرح‌های موفق بوده و اکنون در دانشگاه هوافضاست و امیدواریم با انعقاد قرارداد و تامین بودجه تکمیل شود.

رییس دانشگاه خواجه‌نصیر درباره سرانجام طرح هلیکوپتر ملی نیز اظهار کرد: این طرح به سرانجام نرسید و هیچ قراردادی بسته نشده است که بخواهد متوقف شود.

خاکی‌سفید با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های میان دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر با دانشگاه صنعتی آلمان اظهار کرد: بناست تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسانیم اما در روزهای آتی درباره مفاد این تفاهم‌نامه، بحث‌هایی صورت خواهد گرفت.

رییس دانشگاه خواجه‌نصیر درباره وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه نیز افزود: امسال هیچ‌گونه افزایش ظرفیتی در خوابگاه‌ها نداشتیم و فرسودگی ساختمان‌ها یکی از مشکلات اصلی این دانشگاه است و امسال توانستیم یکی از خوابگاه‌هایی که غیرقابل استفاده شده بود را بازسازی کنیم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 142 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image