ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اعطای یارانه به مدیران مدارس برای خرید کتاب

اعطای یارانه به مدیران مدارس برای خرید کتاب

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح «یارانه کتاب» برای مدارس گفت: کارت‌هایی را صادر و اعتباراتی را تخصیص خواهیم داد تا مدیران مدارس بتوانند تا 40 درصد تخفیف، برای مدرسه کتاب خریداری کنند.



به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حمیدرضا کفاش در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره طرح ملی پنجاه هزار نمایشگاه کتاب در پنجاه هزار مدرسه، با بیان اینکه تفاهم نامه مشترکی با وزارت ارشاد به امضا رسیده است که بندهای مختلف آن تا پایان سال به اجرا در می‌آید گفت: برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه نیز از جمله بندهای این تفاهم نامه است که در آبان ماه و همزمان با هفته کتاب برپا خواهد شد.


وی افزود: امرو ز کارشناسان ما از هر استان در مرکز تربیت معلم شرافت حضور یافته‌اند تا کتب مورد نظر خود را انتخاب کنند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتبی که قرار بود در نمایشگاه عرضه شود در دو مرحله گزینش خود را طی می‌کند، گفت: در مرحله نخست از ناشرانی که طی سه سال اخیر کتب مفیدی منتشر کرده بودند، خواستیم تا یک نسخه از آن را به موسسه منادی تربیت ارسال کنند. پس از آن مجموعه کتب تحویل گرفته شده توسط کارشناسان خبره بررسی و کتابهای مفید انتخاب شده‌اند؛ برچسب خوردند و امروز یک نسخه از آن در این نمایشگاه که ویژه کارشناسان استانی برپا شده عرضه می‌شود. بنابراین این کارشناسان کتابها را پس از بررسی‌های لازم برای دوره‌های مختلف تحصیلی انتخاب کرده و فهرست‌های خود را به ما تحویل می‌دهند تا بتوانیم 10 روز پیش از برگزاری نمایشگاه‌های اصلی در کلیه مدارس، کتابها را برایشان ارسال کنیم.


کفاش در ادامه با بیان اینکه البته کتب کمک آموزشی معرفی شده از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که در انتهای کتب درسی آمده‌اند، بدون گزینش همگی تهیه شده و به استانها عرضه می‌شوند، گفت: شمارگان و عناوین دقیق کتب ارسالی بعد از این نمایشگاه که امروز برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از تخصیص 300 میلیون تومان یارانه برای برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه از سوی وزارت ارشاد خبر داد و گفت: با یارانه در نظر گرفته شده کتب با 20 درصد تخفیف عرضه خواهد شد. همچنین کل هزینه برپایی نمایشگاه را وزارت ارشاد تقبل می‌کند.


وی با اشاره به طرح یارانه کتاب برای مدارس گفت: کارت‌هایی را صادر و اعتباراتی را تخصیص خواهیم داد تا مدیران مدارس بتوانند تا 40 درصد تخفیف برای مدرسه، کتاب خریداری کنند.

آمار بازدید: 246 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image