ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار هفت سال، میانگین سالهای تحصیل در کشور

هفت سال، میانگین سالهای تحصیل در کشور

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تحول نظام آموزش و پرورش در گرو ریشه کنی بیسوادی در جامعه است.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، علی باقر زاده روز یکشنبه در نشست تخصصی و آموزشی سواد آموزی که با حضور شورای معاونین و روسای ادارات آموزش و مدیران مناطق آموزش و پرورش قم برگزار شد ابتدا با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عرصه تعلیم و تربیت گفت: دفاع مقدس یادآور 41 هزار شهید معلم و دانش آموز است که با خون خود در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب، جانفشانی کردند.


باقرزاده با اشاره به برخی از مسائل مطرح شده در نشست اخیر یونسکو در این زمینه اظهار کرد: گزارشی از طرف یونسکو در این نشست ارائه شد مبنی بر اینکه با وجود توجهی که به آموزش شده 250 میلیون کودک لازم التعلیم در جهان فرصت دسترسی به مدرسه ندارند و 780 میلیون نفر از بزرگسالان با شاخص بالای 15 سال مطلقا نظام آموزشی را تجربه نکرده و خواندن و نوشتن بلد نیستند.


وی ادامه داد: اما یک آمار عجیب در این گزارش می‌گوید یک دوم این کودکان که نوشتن و خواندن را بلد نیستند تجربه 4 سال آموزش رسمی را دارند که شاید به دلیل رویکرد تغییر در آموزش اتفاق افتاده چرا که در دوره ابتدایی و تمرکز روی نوشتن و خواندن نیست و تمرکز به سمت کشف و شناسایی و شکوفایی دیگر ابعاد انسان است و احتمال از دست رفتن مهارت و فراموشی می‌رود، پس ارائه آموزش‌های دارای کیفیت اهمیت زیادی دارد.


معاون وزیر با ابراز خرسندی از شرایط مناسب آموزش در کشور عنوان کرد: ارتقای کیفیت آموزش یک ضرورت است و خوشبختانه در این زمینه از لحاظ امکانات در شرایط خوبی به سر می‌بریم در حالی که 16 نفر دانش آموز در کلاس هستند در برخی از کشورها میانگین از 25 تا 50 نفر است این در حالی است که میانگین فضای آموزشی ما نیز تقریبا مطلوب است.


وی تصریح کرد: یکی از آسیبهای مهم در زمینه بی‌سوادی این است که تفاوت های زیادی در دیدگاهها وجود دارد و با وجود همگرایی در دنیا چرا باید چنین اختلاف دیدگاهی داشته باشیم از این رو به نظر می‌رسد در تحقق سند چشم انداز 20 ساله بتوانیم به توسعه خوبی در زمینه آموزش دست پیدا کنیم.


باقرزاده در خصوص سند چشم انداز 20 ساله خاطرنشان کرد: در این سند آمده است که ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی الهام بخش در جهان اسلام با تعامل سازنده و موثر در روابط بین المللی که این تحول باید در 1404 تحقق یابد.


وی با بیان سه شاخصه مهم نیروی انسانی در توسعه سند چشم انداز 20 ساله گفت: شاخص امید به تحصیل یا میانگین سالهای تحصیلی و شاخص سواد، امید به زندگی با میانگین سالهای عمر و شاخص قدرت خرید از مهم ترین شاخصه‌های نیروی انسانی است.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ما در زمینه تحصیل رتبه 74 در دنیا را داریم و با وجود اموزشهای دولتی در مدارس و دانشگاه بیش از 16 سال متاسفانه میانگین سالهای تحصیل ما هفت سال است اما به لحاظ امید به زندگی در رتبه خوبی به سر می‌بریم و میانگین عمر 72 سال است؛ هرچند در قدرت خرید شرایط متفاوت می‌باشد و درآمد به منزله قدرت خرید نیست چرا که گاهی هزینه‌های زندگی بیشتر از درآمدهاست و قدرت خرید را کم می‌کند.


وی به سیاست‌های کل نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تحول در نظام آموزش و پرورش مبنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به حیات طیبه و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقای کیفی در حوزه‌های دانش مهارت تربیت سلامت روحی وجسمی دانش آموزان با تاکید بر ریشه کنی بی‌سوادی و تربیت انسانهای مومن، پرهیزگار، ملحق به اخلاق اسلامی، بلند همت، امیدوار، عدالت خواه، خودباور و ایثارگر است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: تحول نظام آموزش و پرورش در گرو ریشه‌کنی بی سوادی در جامعه است که اردیبهشت سال گذشته از جانب رهبر معظم انقلاب به سیاست‌های نظام آموزش و پرورش افزوده شد.

آمار بازدید: 136 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image