ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی احداث آکادمی علم و فن‌آوری در الجزایر

احداث آکادمی علم و فن‌آوری در الجزایر

وزارت آموزش الجزایر قصد دارد با همکاری چین، یک آکادمی علم و فن‌آوری تاسیس کند.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش الجزایر با هدف افزایش نقش متخصصان در پیشبرد یک اقتصاد علمی و دانش بنیان قصد دارد با همکاری چین یک آکادمی ملی و فن‌آوری تاسیس کند. احداث این آکادمی علوم به عنوان یکی از توافق‌های چهارم سپتامبر چین – الجزایر با موضوع علم، فن‌آوری و آموزش عالی است.

در این گزارش یکی از مهمترین عوامل مشکل‌آفرین برای رشد تجارت در الجزایر، ناکافی بودن نیروهای کاری تحصیلکرده و فقدان ظرفیت کافی برای خلاقیت عنوان شده است. این مسئله، الجزایر را در بین 144 کشور جهان از حیث داشتن تعداد کافی دانشمند و مهندس در رتبه 61 قرار داده است. این کشور همچنین در زمینه ثبت نام در مقطع کارشناسی در رتبه 78، در مقطع آموزش عالی و آموزش در رتبه 98، در زمینه ریاضیات و آموزش علوم در رتبه 113، از نظر کیفیت نظام آموزشی در رتبه 114، در زمینه آمادگی فنی در رتبه 129 و نیز در عرصه همکاری‌های دانشگاه و صنایع در رتبه 137 قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، این آکادمی به عنوان یک اتاق فکر، تخصص‌های مختلف بین‌رشته‌ای را گردهم آورده و به تصمیم‌گیرندگان و سیاستگذاران در رابطه با مواجه با چالش‌های حاضر در الجزایر کمک می‌کند.

آمار بازدید: 400 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image