ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید

اخبار جدید مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید

ابلاغ دستورالعمل طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای


وزیر آموزش و پرورش با صدور بخشنامه دستور العمل طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را ابلاغ کرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، در این دستورالعمل با توجه به اجرای آزمایشی طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی گذشته، آمده است: این طرح در راستای علمیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ترویج سیاست مدرسه محوری و توسعه فرهنگ مشارکت، در سال تحصیلی 94-93 با جدیت تمام به اجرا گذاشته شود.

بر این اساس؛ انتظار می رود معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی، استانی و منطقه ای و نیز مدیران مدارس با استفاده حداکثری از توان کلیه ذی نفعان این طرح، از جمله دانش آموزان، اولیا، معلمان و معاون مدرسه و همچنین جلب همکاری و مشارکت سایر مراکز و نهادهای برون سازمان دولتی و غیردولتی، حداکثر اهتمام خویش در اجرای آن مصروف نمایند.

در این دستورالعمل؛ تشکیل ستادهای اجرایی طرح در استانها و شهرستانها، استفاده از کلیه ظرفیتهای درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای برای پیشبرد اهداف طرح، طرح ریزی زمینه‌های عملیاتی شدن طرح در مدرسه، برنامه‌ریزی مشارکت همکاران فرهنگی و دبیران تربیت بدنی در اجرای آن، تقویت مشارکت ذی نفعان طرح و توسعه مشارکت دانش‌آموزان و راه اندازی نظام داوطلبی تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی از موارد مورد انتظار مجریان طرح عنوان شده است.

گفتنی است؛ افتتاحیه هم زمان طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای‌« 26 مهرماه» مصادف با آغاز «هفته تربیت بدنی» در مدارس سراسرکشور برگزار می‌شود.









آیا اداره کل ورزش دختران دانش‌آموز احیا می‌شود؟

مسئول کارگروه ورزش دختران و اوقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت:از ابتدای حضورم به عنوان مشاور ورزش زنان و دختران در معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، پیشنهاد بررسی عملکرد اداره کل ورزش دختران دانش‌آموز را دادم؛ اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است و از رویکرد معاونت ورزشی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اطلاعی ندارم.

طاهره طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: لازم است نقاط قوت و ضعف این اداره کل - که منحل شده است - بررسی شود و در صورت ضرورت نسبت به احیای آن اقدام شود، چراکه در این اداره کل، زنان در مدیریت ورزش دختران نقش داشتند و در زمینه‌هایی مانند آموزش، تربیت نیروی انسانی، داوری، انتشارات و... فعالیت می‌کردند، بنابراین لازم است اقدامات آنها را ارزشیابی کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های کارگروه ورزش دختران و اوقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: ورزش کارکنان زن، ورزش دانش‌آموزی، ورزش دختران در دانشگاه‌ها از جمله موضوعاتی هستند که در کارگروه ورزش دختران و اوقات فراغت به آنها می‌پردازیم و پس از انجام کار کارشناسی، نتایج را در اختیار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده قرار می‌دهیم تا نسبت به پیگیری آنها اقدام کند.

طاهریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: در زمینه موضوعات مورد بررسی تلاش می‌کنیم تا در قالب تفاهم‌نامه و دستورالعمل نسبت به اجرایی کردن آنها اقدام کنیم.

مسئول کارگروه ورزش دختران و اوقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر ورزش کارکنان زن دردستگاه‌های دولتی اظهار کرد: این موضوع برای ما اهمیت زیادی دارد، چراکه زنان در محیط کار و خانه باید فعالیت زیادی داشته باشند. در این شرایط لازم است زمینه‌ای فراهم شود تا آنان بتوانند در محل کار خود به فعالیت ورزشی بپردازند که در کارگروه ورزش دختران و اوقات فراغت درباره این موضوع نیز از نظرات کارشناسی صاحبنظران بهره می‌بریم و از آن استفاده می‌کنیم.

طاهریان در پایان گفت: ورزش کارکنان زن تنها محدود به فعالیت ورزشی روزمره نمی‌شود؛ بلکه قصد داریم در قالب برگزاری مسابقات در این دسته از زنان انگیزه به وجود آوریم و به دنبال ابزارهایی برای دستیابی به این هدف هستیم و به طور قطع از دیدگاه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط بهره می‌بریم.

آمار بازدید: 235 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image