ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی کاهش 50 درصدی جمعیت دانش‌آموزی ایلام

کاهش 50 درصدی جمعیت دانش‌آموزی ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: جمعیت 180 هزار نفری دانش‌آموزی سال 1384 استان در حال حاضر به 90 هزار نفر رسیده است.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، علی بیراوند در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان ایلامی نسبت به سال 84، 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه جمعیت 180 هزار نفری سال 84 دانش‌آموزان استان در حال حاضر به 90 هزار نفر رسیده است، افزود: بر اساس یک برآورد ساده می‌توان اعلام کرد که جمعیت دانش‌آموزی استان به نصف رسیده اما پراکندگی همچنان باقی است و بسیاری از این مدارس جمعیت استاندارد دانش‌آموزی را ندارند و باید تعطیل شوند.

بیراوند ادامه داد: بر اساس قانون هرگاه تعداد دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوم کمتر از 40 نفر و فنی‌حرفه‌ای و کاردانش کمتر از 30 نفر باشد فاقد شرایط ایجاد مدرسه هستند و این نوع مدارس باید تعطیل شوند به این دلیل که نیروی انسانی بسیاری باید برای این مدارس صرف کنیم؛ به عنوان مثال برای مدرسه‌ای با 15 دانش‌آموز باید حدود 20 معلم و دبیر اعزام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای کارکنان و معلمان می‌شود که جوابگوی نیازهای آموزش و پرورش نیست، خاطرنشان کرد: مکاتباتی برای تعیین تکلیف مدارسی که از نرم متوسط کشوری کمتر هستند در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل معارضات اجتماعی تاکنون از تعطیلی برخی مدارس جلوگیری شده است، تصریح کرد: در برگزاری پروژه مهر تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است.

آمار بازدید: 281 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image