ارتباط مستقیم با 30598 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه یزد مجوز شیعه‏‌شناسی گرفت

دانشگاه یزد مجوز شیعه‏‌شناسی گرفت

مدیر گروه معارف اسلامی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد گفت: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد دوره کارشناسی ارشد شیعه‌شناسی گرایش جامعه‌شناسی در دانشگاه یزد موافقت کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر "محمود حایری" اظهار کرد: شیعه‌شناسی، رشته‌ایست که در آن به شیعه به عنوان یک کل عینی و واقعی می‌نگرد و از نحوه شکل‌گیری آن در تاریخ، چگونگی گسترش آن در میان اقوام، اصول عقیدتی، آیین‌ها، علوم و دانش‌های اختصاصی آن بحث می‌کند.

وی این رشته را دانشی بین رشته‌‏ای خواند که در میان رشته الهیات و علوم اجتماعی قرار می‎گیرد.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه یزد در ادامه اظهار کرد: ایجاد رشته شیعه شناسی و مطالعات آکادمیک در زمینه جنبه‌های گوناگون جهان شیعی معاصر از آن جهت مفید به نظر می‌رسد که فراتر از مباحث نظری و انتزاعی، با واقعیت‌های روزمره زندگی شیعیان امروز ارتباط دارد و علاوه بر بررسی سیر تاریخی جوامع شیعه، به شناخت و بررسی زندگی شیعیان عصر حاضر می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در این رشته سرفصل‏‌هایی نظیر جنبش‏‌ها و نهضت‏‌های تاریخی شیعه، مردم‎شناسی شیعیان، تاریخ تمدن اسلامی با تاکید بر نقش شیعیان، سازمان روحانیت شیعه و جمعیت‏شناسی شیعیان جهان ارائه خواهد شد.

حایری افزود: همچنین جامعه‏‌شناسی شیعیان جهان و اندیشه‏‌های اجتماعی متفکران شیعه از دیگر مباحثی است که برای این دوره در نظر گرفته شده است.

آمار بازدید: 345 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image