ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه یزد مجوز شیعه‏‌شناسی گرفت

دانشگاه یزد مجوز شیعه‏‌شناسی گرفت

مدیر گروه معارف اسلامی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد گفت: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد دوره کارشناسی ارشد شیعه‌شناسی گرایش جامعه‌شناسی در دانشگاه یزد موافقت کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر "محمود حایری" اظهار کرد: شیعه‌شناسی، رشته‌ایست که در آن به شیعه به عنوان یک کل عینی و واقعی می‌نگرد و از نحوه شکل‌گیری آن در تاریخ، چگونگی گسترش آن در میان اقوام، اصول عقیدتی، آیین‌ها، علوم و دانش‌های اختصاصی آن بحث می‌کند.

وی این رشته را دانشی بین رشته‌‏ای خواند که در میان رشته الهیات و علوم اجتماعی قرار می‎گیرد.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه یزد در ادامه اظهار کرد: ایجاد رشته شیعه شناسی و مطالعات آکادمیک در زمینه جنبه‌های گوناگون جهان شیعی معاصر از آن جهت مفید به نظر می‌رسد که فراتر از مباحث نظری و انتزاعی، با واقعیت‌های روزمره زندگی شیعیان امروز ارتباط دارد و علاوه بر بررسی سیر تاریخی جوامع شیعه، به شناخت و بررسی زندگی شیعیان عصر حاضر می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در این رشته سرفصل‏‌هایی نظیر جنبش‏‌ها و نهضت‏‌های تاریخی شیعه، مردم‎شناسی شیعیان، تاریخ تمدن اسلامی با تاکید بر نقش شیعیان، سازمان روحانیت شیعه و جمعیت‏شناسی شیعیان جهان ارائه خواهد شد.

حایری افزود: همچنین جامعه‏‌شناسی شیعیان جهان و اندیشه‏‌های اجتماعی متفکران شیعه از دیگر مباحثی است که برای این دوره در نظر گرفته شده است.

آمار بازدید: 342 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image