ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاه فرهنگیان

اخبار جدید دانشگاه فرهنگیان

اشتغال به تحصیل 2 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کردستان


سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان کردستان از اشتغال به تحصیل 2 هزار دانشجو در این دانشگاه در استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: اشتغال به تحصیل 2 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محی‌الدین امجدیان ظهر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان کردستان در سنندج، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در کشور با هدف آموزش ارزش‌های انقلاب اسلامی به معلمان و انتقال فرهنگ انقلابی به دانشجویان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ارتقا سطح آموزش عالی معلمان از مهم‌ترین اهداف تاسیس این دانشگاه‌ بوده است، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز با توجه به این رسالت در حد توان با توجه به ظرفیت‌ها و بسترهای موجود حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به اهداف و چشم‌انداز تحول بنیادین وجود ندارد، افزود: دانشگاه فرهنگیان کردستان از لحاظ امکانات فیزیکی و اداری مشکلاتی زیادی داشت و قاطعانه می‌توان گفت تنها سر درب آن از تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از لحظه قبول پست مدیریتی این دانشگاه و در طول این مدت در راستای رفع مشکلات و ایجاد بسترهای لازم تلاش‌‌ها و حرکت‌های خوبی را آغاز کرده‌ام اما معتقدم رسیدن برای رسیدن این دانشگاه به جایگاه اصلی عمر چند مدیریت دیگر نیاز است.

وی از تشکیل گروه‌های آموزشی در قالب 8 گروه در رشته‌های پیوسته در این دانشگاه خبر داد و افزود: در زمینه فضای اداری و آموزشی و خوابگاهی نیز اقدامات قابل توجهی در سطح دانشگاه طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی در دانشگاه طی سال گذشته و ارتقا این مهم گفت: فضای اولیه خوابگاهی دانشگاه ظرفیت 350 نفر را داشت و الان با اقدامات انجام شده فضا برای 400 دانشجوی دیگر با تمام امکانات و زیرساخت‌ها آماده شده است.

وی از احداث و راه‌اندازی 2 کارگاه رایانه در دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 1300 دانشجوی در 6 رشته تحصیلی پیوسته ناپیوسته در در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه قبل از ورود من این دانشگاه فاقد یک سیستم اداری منسجم بود، افزود: با کمک همکاران و توجه مسئولان استانی اعتباراتی در این راستا جذب و در حال حاضر یک سیستم اداری منسجم در دانشگاه فرهنگیان استان وجود دارد.

وی از صرف اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان برای تجهیز فضای اداری این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: درآمدهای دانشگاه فرهنگیان استان نیز نسبت به سال‌های گذشته2 برابر شده است.

وی در پایان جمعیت دانشجویی این دانشگاه را 2 هزار نفر در 17 رشته عنوان کرد و گفت: از نظر هیئت علمی هرچند نسبت به سال گذشته تغییر چندانی حاصل نشده است اما سعی کردم از ظرفیت هیئت علمی سایر دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان برای همکاری استفاده کنم.







ایجاد لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تحول‌های زیادی در بحث دانشگاه‌ فرهنگیان در کشور در حال شکل‌گیری است از ایجاد لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها خبر داد.
خبرگزاری فارس: ایجاد لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یحیی معروفی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان در سنندج با بیان اینکه در طول تجربه کاری خودم همواره این سئوال در ذهن من بوده که آموزش و پرورش با این همه وسعت چرا نباید بتواند نیروهای خود را حفظ کند، گفت: بدون شک تاسیس و آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان بهترین گامی بود که در راستای تربیت و حفظ نیروهای انسانی در آموزش و پرورش شکل گرفت.

به گفته وی با اعتقاد می‌گویم که راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان از آرزوهای دیرینه معلمان و فعالان آموزش و پرورش بوده است که قطعاً می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف نظام آموزشی کشور داشته باشد.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان بهترین تعریف و تعبیر از این بستر ایجاد شده در کشور است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد دانشگاه فرهنگیان فرمودند: این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌ها بوده و رسالت تربیت معلمان را برعهده دارد.

معروفی از آغاز حرکات بسیار خوب و تحولات در این دانشگاه خبر داد و گفت: استقرار لایه استانی یا مجتمع آموزش عالی استانی دانشگاه فرهنگیان از حرکت‌های خوبی است که در دانشگاه آغاز شده و بستر را برای استقلال آن‌ها فراهم خواهد کرد.

وی از تفویض اختیار به تشکیلات استانی خبر داد و افزود: با اجرای طرح لایه‌های استانی برخی از مشکلات و گیر و دارهایی که در زمینه پاسخگویی به مکاتبات و اجرای برنامه‌ها وجود داشت کاملاً برداشته شده و منجر به چابک‌سازی تشکیلات می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: ایجاد لایه استانی و واحدهای استانی و واگذاری بسیاری از اختیارات ستادی به استان‌ها بستر را برای کار و تحقق اهداف هموار خواهد کرد.

معروفی در ادامه کشف معلم را از مهم‌ترین رسالت دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: ما باید با استفاده از این ظرفیت‌ها معلم را کشف کنیم نه اینکه از هر فرد فارغ‌التحصیل در فرایند آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده کنیم.

وی افزود: معلمی و انجام رسالت در چنین جایگاهی استعداد و فن و توانایی می‌خواهد و باید این افراد در بدنه دانشگاه فرهنگیان کشف، تربیت شوند و در راستای حفظ آن‌ها تلاش شود.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان تحقق آرمان‌های نظام را در گرو توجه به آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش جدید باید از ابتدا تا انتها با معلم همراه بود تا شاهد تحقق اهداف و چشم‌اندازهای مورد نظر باشیم.

آمار بازدید: 599 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image