ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور نتایج کنکور سراسری 8 صبح فردا منتشر می‌شود/ آمار قبولی‌ها و صندلی‌های خالی

نتایج کنکور سراسری 8 صبح فردا منتشر می‌شود/ آمار قبولی‌ها و صندلی‌های خالی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون سراسری در صبح فردا خبر داد و گفت: اسامی 466 هزار و 888 نفر قبول شده نهایی فردا در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی امروز در نشست خبری اعلام کرد که نتایج کنکور سراسری 93 در ساعت 8 صبح فردا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر و به اطلاع داوطلبان می رسد.

وی اظهار داشت: تعداد نهایی پذیرفته شدگان در این آزمون 466 هزار و 888 نفر است.

خدایی خاطرنشان کرد: 75 درصد افراد انتخاب رشته کننده، در این دوره پذیرفته شدند که از این تعداد 33 درصد در پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی و 67 درصد در پذیرش با استفاده از سوابق تحصیلی و نمره آزمون پذیرفته شده اند.

خالی ماندن ظرفیت

وی با اشاره به آمار قبولی های کنکور سال 93 از خالی ماندن 252 هزار و 883 نفر صندلی در دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی خبر داد و گفت: 99 درصد این ظرفیت خالی مانده در دوره آموزشی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است که 179 هزار نفر در ظرفیت دانشگاه پیام نور و 61 هزار نفر در ظرفیت موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی خالی مانده است.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: ظرفیت دوره های نوبت دوم یا شبانه و پردیس های خودگردان به صورت 100 درصد تکمیل شده است.

خالی ماندن ظرفیت به تفکیک گروههای آزمایشی

وی درباره خالی ماندن ظرفیت به تفکیک گروه های آزمایشی گفت: در گروه ریاضی و فنی 120 هزار نفر، در گروه تجربی 37 هزار نفر، در گروه انسانی 81 هزار نفر و در گروه زبان هم 8 هزار نفر جزء این ظرفیت خالی هستند.

خدایی با تاکید بر اینکه برای کنکور سراسری سال 93 مرحله تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت گفت: پذیرش بدون آزمون برای نیمسال دوم تحصیلی در بهمن ماه اعلام خواهد شد.

وی درباره ظرفیت رشته های دکتری حرفه ای از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: ظرفیت پذیرش در این رشته ها با مساعدت وزارت بهداشت افزایش یافت و کل پذیرش در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی 8 هزار و 300 نفر شد که افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به دوره گذشته را شاهد هستیم .

زمان انتشار کارنامه

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: کارنامه نهایی داوطلبان کنکور سراسری 93 در روز 26 شهریورماه منتشر می شود و داوطلبان در صورت اعتراض به کارنامه خود می توانند به صورت اینترنتی اعتراض خود را به سازمان سنجش ارسال کنند.

وی درباره اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری سال 93 گفت: نتایج اولیه این گروه از رشته ها در 15 مهرماه و نتایج نهایی 14 دی ماه اعلتم می شود.

نسبت جنسیتی پذیرفته شدگان

خدایی اظهار داشت: نسبت جنسیتی پذیرفته شدگان مشابه نسبت جنسیتی شرکت کنندگان کنکور است و در نهایت از تعداد 466 هزار و 888 نفر 58.43 درصد زنان و 41.57 درصد مردان پذیرفته شده اند.

به گزارش مهر، یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر در کنکور سال 93 ثبت نام کردند که این تعداد برای پذیرش در دوره های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین برای کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی با هم به رقابت پرداختند.

آزمون سراسری سال 93 در روزهای پنجشنبه 5، جمعه 6 و شنبه 7 تیرماه در 364 شهرستان و 15 کشور خارجی برگزار شد.

آمار بازدید: 539 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image