ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور جدیدترین اخبار از نتایج کنکور 93 و نتایج آزمون‌های دانشگاه آزاد

جدیدترین اخبار از نتایج کنکور 93 و نتایج آزمون‌های دانشگاه آزاد

نتایج کنکور ۹۳ فردا اعلام می‌شود/ تمام آمارهای آزمون سراسری امسال


مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه آماری از آزمون سراسری سال ۹۳ گفت: نتایج نهایی کنکور ۹۳ فردا اعلام می‌شود و داوطلبان ۲۲ تا ۲۵ شهریور برای ثبت‌نام فرصت دارند.
خبرگزاری فارس: نتایج کنکور ۹۳ فردا اعلام می‌شود/ تمام آمارهای آزمون سراسری امسال

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار آزمون سراسری سال 93 گفت:‌ ثبت‌نام از داوطلبان آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی و غیر دولتی در دو مرحله انجام شد که در مجموع یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر متقاضی شرکت در آزمون سراسری بودند.

به گفته وی، از این تعداد 608 هزار و 852 نفر زن و 422 هزار و 470 نفر مرد هستند.

توکلی افزود: این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال 92 تعداد 52 هزار و 249 نفر، نسبت به سال 91 تعداد 34 هزار و 952 نفر، نسبت به سال 90 تعداد 101 هزار و 658 نفر و نسبت به سال 89 تعداد 255 هزار و 491 نفر کمتر شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور 93 فردا اعلام می‌شود و داوطلبان 22 تا 25 شهریور برای ثبت‌نام فرصت دارند.

توکلی ادامه داد:‌ در آزمون سراسری سال 93 همانند سال گذشته به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجه اجازه داده شده بود که در صورت علاقه در گروه آزمایشی هنر نیز علاقه خود را در فرم ثبت‌نام اعلام کنند که بر این اساس تعداد 43 هزار و 514 داوطلب علاقمندی خود را اعلام کردند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به ضوابط آزمون به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده بود که در صورت علاقه در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نیز علاقه خود را در فرم ثبت‌نام اعلام کنند که بر این اساس تعداد 119 هزار و 793 داوطلب علاقمندی خود را اعلام کردند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان 867 هزار و 694 نفر در جلسه آزمون حاضر شدند که از این تعداد 124 هزار و 727 داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی به عنوان علاقه‌مندان گروه‌های هنر و یا زبان‌های خارجی نیز شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: زمان انتخاب رشته 602 هزار و 567 نفر از حاضران در جلسه آزمون و 22 هزار و 367 نفر از افرادی که در جلسه حاضر نبودند، انتخاب رشته کردند. یعنی به طور کلی در کنکور سراسری امسال به جز احتساب انتخاب رشته دانشگاه آزاد، 624 هزار و 934 نفر انتخاب رشته کردند.

توکلی ادامه داد: تعداد مجازین به انتخاب رشته در گروه علوم ریاضی و فنی 191 هزار و 551 نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی 443 هزار و 881 نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی 217 هزار و 245 نفر، در گروه آزمایشی هنر40 هزار و 640 نفر و در گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی نیز99 هزار و 104 نفر است. ضمن اینکه از تعداد مجازین انتخاب رشته در گروه هنر، 31 هزار و 483 نفر از داوطلبان علاقه‌مند به گروه هنر بوده‌اند و از تعداد مجازین انتخاب رشته در گروه‌ زبان‌های خارجی نیز 93 هزار و244 نفر علاقه‌مند به گروه زبان‌های خارجی بودند که علاوه بر رشته‌های اصلی در این دو گره هنر و زبان‌های خارجی نیز به ترتیب مجاز به انتخاب رشته شدند.





زمان دقیق اعلام نتایج آزمون‌های دانشگاه آزاد اعلام شد

زمان دقیق اعلام نتایج آزمون‌های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد.
خبرگزاری فارس: زمان دقیق اعلام نتایج آزمون‌های دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، زمان دقیق اعلام نتایج آزمون‌های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد.

بر اساس این گزارش، نتیجه پذیرفته شدگان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون ساعت 14 امروز از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

همچنین نتایج پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد فردا سه شنبه 18 شهریور و نتایج پذیرفته شدگان دکتری چهارشنبه 19 شهریورماه منتشر می‌شود.

شایان ذکر است، نتایج کارشناسی باآزمون دانشگاه آزاد که از طریق کنکور سراسری در آزمون شرکت کرده‌اند نیز روز پنج‌شنبه 20 شهریورماه اعلام می‌شود.









پذیرش ۷۵ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/ ظرفیت خالی مقطع کارشناسی در مؤسسات غیرانتفاعی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان زمان اعلام نتایج آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در آزمون سراسری بیش از ۲۵۰ هزار صندلی خالی مربوط به دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی باقی مانده است.
خبرگزاری فارس: پذیرش ۷۵ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/ ظرفیت خالی مقطع کارشناسی در مؤسسات غیرانتفاعی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری سال 93 صبح فردا سه‌شنبه 18 شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود، گفت: تعداد 870 هزار و 584 نفر در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 625 هزار و 878 نفر انتخاب رشته کردند؛ یعنی 72 درصد از مجازین انتخاب رشته اقدام به انتخاب رشته کردند.

وی با بیان اینکه 75 درصد از افرادی که انتخاب رشته کردند وارد دانشگاه می‌شوند، گفت: 466 هزار و 888 نفر تعداد قبولی‌ها است که 33 درصد پذیرش صرفاً از طریق سوابق تحصیلی بود.

خدایی ادامه داد: داوطلبان از 22 شهریورماه تا 25 شهریورماه می‌توانند برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها اقدام کنند که پس از مراجعه به دانشگاه باید براساس برنامه زمانبندی دانشگاه اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به افزایش ظرفیت کنکور سراسری گفت: پس از اصلاحات متعدد دانشگاه‌ها، ظرفیت‌ها افزایش یافته و به 719 هزار و 771 نفر رسید، بنابراین 252 هزار و 882 صندلی خالی است که 99 درصد ظرفیت‌های خالی نیز در دو دوره آموزشی پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی است.

به گفته خدایی، 179 هزار ظرفیت در پیام نور و 61 هزار ظرفیت در مؤسسات غیرانتفاعی خالی مانده است.

وی افزود: کارنامه آزمون سراسری نیز 26 شهریور ماه در سایت سازمان قرار می‌گیرد و به اعتراضات نیز رسیدگی می‌شود.

خدایی گفت: در این بخش تکمیل ظرفیت نداریم و نتایج نیمه‌متمرکز نیز 15 مهرماه منتشر می‌شود.

* پذیرش بدون آزمون از بهمن‌ماه

رئیس سازمان سنجش گفت: براساس مصوبه سنجش و پذیرش وزارت علوم، پذیرش بدون آزمون در نیم سال دوم بهمن‌ماه انجام می‌شود.

* ظرفیت رشته‌های پزشکی افزایش یافت

خدایی با اشاره به افزایش پذیرش داوطلبان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: کل پذیرش در این رشته‌ها 8 هزار و 300 نفر است.

* زمان اعلام نتیجه آزمون فنی‌وحرفه‌ای

وی افزود: در آزمون فنی و حرفه‌ای 284 هزار نفر شرکت کردند که 222 هزار ظرفیت موجود است.

خدایی گفت: در این آزمون 38 درصد شرکت‌کنندگان زن هستند و نتیجه آزمون نیز هفته آخر شهربورماه اعلام می‌شود.

* نتیجه آزمون کاردانی به کارشناسی

خدایی در رابطه با آزمون کاردانی به کارشناسی گفت: 216 هزار و 499 نفر در آزمون شرکت کردند که 215 هزار ظرفیت داریم و نتیجه نیز هفته آخر شهریور اعلام می‌شود.

همچنین آزمون پردیس‌های خودگردان دکتری و دوره‌های مجازی کارشناسی ارشد 21 شهریورماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون فراگیر پیام نور نیز که جمعه با حضور 78 هزار نفر برگزار شد، 7 هزار و 750 نفر ظرفیت دارد و نتیجه آن هم اوایل مهرماه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: اطلاعیه تکمیل‌ظرفیت کارشناسی ارشد و دکترا آخر شهریورماه منتشر می‌شود و شروع فرایند تکمیل ظرفیت نیمه‌دوم مهرماه است.

وی گفت:‌نتیجه آزمون سراسری، سال گذشته 23 شهریورماه اعلام شد که امسال با مساعدت‌های سازمان مرتبط یک هفته زودتر اعلام می‌شود.

آمار بازدید: 965 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
پريا سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷

ايا نتايج بين الملل را زدن؟؟؟؟