ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار سایر اخبار جدیدترین اخبار مرتبط با تدریس در مدارس و دانشگاهها

جدیدترین اخبار مرتبط با تدریس در مدارس و دانشگاهها

30 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با آزمایشگاه همراه/ تدریس علوم آسان می‌شود

آزمایشگاه همراهی توسط یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس ساخته شده است که از طریق آن که یک کیف همراه است، می توان تمام آزمایشات را انجام داد.

مصطفی حوائجی- عضو هیات مدیره شرکت تولید کننده آزمایشگاه همراه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تدریس علوم تجربی بدون آزمایش در مدارس بسیار مشکل است از آن رو به فکر تولید آزمایشگاه همراهی افتادیم تا از این طریق انجام آزمایش برای دانش آموزان راحت تر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با آزمایشگاه همراه امکان تجهیز انبوه مدارس کشور به محیط آزمایشگاه و تجهیزات کافی در کوتاه مدت به وجود می آید، اظهار داشت: آزمایشگاه همراه در زمینه های اپتیک، الکتریسیته و مخابرات طراحی و تولید شده و امکان تدریس همزمان با انجام آزمایشات مرتبط را برای معلمان و دبیران آسان می کند.

وی عنوان کرد: آزمایشگاه همراه به اندازه یک کیف لپ تاپ و برگهA4، به جنس پلاستیکی است که با باز نمودن آن بر روی میز، طبقاتی از تجهیزات آزمایشی، بدون نیاز به برق باز شده که معلم از طریق آن می تواند تمام آزمایشات را توسط آن، برای دانش آموزان عملی کند.

کارشناس تیم طراحی آزمایشگاه همراه در ادامه توضیح داد: آزمایشگاه همراه 2 نمونه دارد که یکی رو میزی و دیگری طوری طراحی شده که روی تخته سیاه سوار می شود و می تواند خیلی برای مدارس و معلمین به صرفه و برای دانش آموزان کاربردی باشد.

حوائجی با بیان اینکه اکنون این آزمایشگاه همراه برای مقطع دبیرستان طراحی شده است، یادآورشد: درصدد هستیم تا آزمایشگاه همراهی برای دروس حرارت، ترمودینامیک، فیزیک و همچنین آزمایشگاههایی در مقیاس کوچکتر طراحی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کشور های زیادی در حوزه تهیه بسته های آموزشی و ادراک علوم تجربی برای دانش آموزان کار و تحقیق کرده اند که از جمله کشور های موفق در این زمینه آلمان، آمریکا، ژاپن و چین هستند.

این محقق شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه نمونه خارجی آزمایشگاه همراه در کشورهای دیگر ساخته شده است، توضیح داد: آزمایشگاه همراهی که توسط ما ساخته شده به نوعی می توان گفت نوآوری شده آزمایشگاههای نمونه خارجی است.

وی افزود: با ساخت آزمایشگاه همراه در یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس ، 30 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.








مدارس "امین" باید آسیب شناسی شوند/ روحانیون در مدارس به اصول تدریس مجهز شوند
وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مدارس "امین" نیاز به یک ارزیابی علمی دارد، گفت: باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد تا اثربخشی و کارآیی این مدارس مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر فانی در دیدار با اعضای ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه سراسر کشور با آموزش‌وپرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، در خصوص بندهای یازده‌گانه برنامه های ستاد همکاری حوزه علمیه سراسر کشور اظهار کرد: عناوین ارائه شده نوعی ایده محسوب می‌شود که با برنامه اجرایی بسیار متفاوت است، چون در این مسیر موانع تحقق بسیار بیشتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تا از توانمندی‌های حوزه‌های علمیه در امور مربوط به مسائل تربیتی و اعتقادی نهایت استفاده را ببریم چون در غیر این صورت تمام موارد اصلاحی بعضاً به ضد خودش تبدیل می شود.

فانی جلب اعتماد و تاثیر پذیری در روح دانش آموزان را گام اول تربیت خواند و تصریح کرد: نفوذ کلام و اعتماد برخی روحانیون می‌تواند به رابطه مناسب و منطقی دانش آموزان با محیط تعلیم و تربیت منجر شود.

وی با تاکید بر شیوه پذیرش مبلغین در مدارس افزود: روحانیون علاوه بر تخصص در دروس حوزوی‌ باید در کارورزی‌های خود در کنار معلمین مجرب به ‌صورت عملی به دانش روانشناسی تربیتی کودک و نوجوان و اصول و فنون تدریس مجهز شوند تا بتوانند با نهایت تجربه و توان در مدرسه، خدمت‌رسانی انجام دهند.

فانی با بیان اینکه برای اجرای هر برنامه‌ای باید تمام جوانب آن به طور کامل بررسی شود، خاطرنشان کرد: تعیین مشاور مذهبی و استقرار روحانیون در مدارس به دستور العمل و کارگروهی نیاز دارد که باید معاونت های پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه و توسعه مدیریت و پشتیبانی و همچنین روسای مراکز منابع نیروی انسانی و فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی و روابط عمومی به عنوان نمایندگان آموزش و پرورش در آن حاضر و صاحب رای باشند.

وی اولویت‌بندی مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش را امری ضروری و مهم خواند و افزود: بطور یکسان و همزمان نمی‌توان به‌ تمامی چالشهای پیش روی نظام تعلیم و تربیت پرداخت به دلیل آن‌که سبب اتلاف منابع و کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را نقطه عزیمت و چراغ راه فعالیتهای آموزش‌وپرورش معرفی کرد و اظهارداشت: 40 راهکار از 131 راهکار سند تحول بنیادین در قالب 99 برنامه و فعالیت آماده اجرا در سال تحصیلی جاری است.








سومین جشنواره ملی شیوه های نوین تدریس معارف دین در رشت برگزار می شود
رشت – خبرگزاری مهر: مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری سومین جشنواره ملی شیوه های نوین تدریس معارف دین برای دومین بار طی پائیز سال جاری در رشت خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم ظهر سه شنبه در نشست برنامه ریزی این جشنواره ملی افزود: جشنواره مزبور با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر در حوزه معارف دین و شناسایی استعدادهای برتر و الگوی موفق برگزار می شود.

وی اظهار داشت: شناسایی و تشویق مربیان کارآمد و تقدیر از نوآوری و خلاقیت آنها در عرصه تدریس معارف اسلامی، شناسایی شیوه ها و روش های نوین تدریس معارف دین، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین معلمان، مربیان و پرورش دهندگان نیروی انسانی در حوزه دین، انتقال و تبادل مهارت ها و تجارب مفید تدریس از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: شناسایی نقاط ضعف، قوت و ایجاد رقابت سالم و تشویق و ترغیب و توجه به امر تدریس و آموزش در این حوزه و شناسایی و توسعه رسانه های آموزشی موثر در تربیت دینی و کارآمد کردن آموزش های غیررسمی دینی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ملی با حضور مدرسان نمونه معارف دینی به صورت کشوری برای دومین سال متوالی پائیز 93 در رشت برگزار می شود، افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است و مختص به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیست، علما و اندیشمندان مذهبی، استادن دانشگاه، دانشجویان، حوزه های علمیه، فرهنگیان و مربیان قرآن از مخاطبان این جشنواره هستند.

پورابراهیم بیان داشت: قرآن با محوریت روانخوانی، اعتقادات با محوریت معاد، احکام با محوریت روزه و اخلاق با محوریت آداب سفر از موضوعات این جشنواره است.

وی در ادامه از برگزاری کنگره ملی امام موسی کاظم ( ع ) در این استان خبر داد و افزود: وظیفه شناساندن و معرفی هر یک از امامان معصوم ( ع ) با توجه به ظرفیت و توانمندی استانهای مختلف کشور به یک استان محول شده است.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بیان داشت: بخش اعظم امامزادگان گیلان فرزندان امام موسی کاظم ( ع ) هستند و به همین دلیل بناست کنگره ملی علمی آن امام همام در این استان برگزار شود.

وی یادآورشد: این کنگره تا پایان امسال و با حضور چهره های برجسته علمی و مذهبی برگزار خواهد شد.










یک تبصره به قانون استخدام معلمین حق‌التدریسی الحاق شد
با تصویب نمایندگان مجلس، دو فوریت الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با دو فوریت الحاق یک تبصره با قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی موافقت کردند.

بر این اساس، یک تبصره به ماده قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش الحاق شد و نمایندگان با 142 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع با الحاق این تبصره موافقت کردند.






میزان پیشرفت مدارس وابسته به ظرفیت مدیران است/ لزوم استفاده از روش های فعال تدریس توسط معلمان
تبریز- خبرگزاری مهر: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت: میزان پیشرفت مدارس وابسته به ظرفیت مدیران است و باید این افراد برای اعتلای آموزش و پرورش استان قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شاطریان ظهر دوشنبه در جمع مدیران مدارس آذرشهر گفت: زمانی می توانیم به پیشرفت کشور امیدوار باشیم که دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند تحت تعلیم و تربیت مناسب قرار گیرند و در این بین نقش آموزش و پرورش و مدیران و معلمان کاملا گویاست.

وی ادامه داد: مدیران مدارس باید در اجرای برنامه های متنوع شیوه های متفاوتی را به کار ببرند و با تکرار روش های گذشته نباید انتظار نتایج جدید ومطلوبی را داشته باشیم و در این بین ارائه طرح های جدید توسط نخبگان ضروری است.

شاطریان افزود: نخبگان آموزش و پرورش باید دست در دست هم داده و برای ارائه طرح های جدید به منظور اجرای برنامه های متفاوت دست به کار شوند تا بتوانیم محیط مدارس را از رکود نجات دهیم.

وی با اشاره به ضرورت ترویج روش های فعال تدریس توسط معلمان مدارس به خصوص در دوره ابتدایی گفت: معلمان باید با به کارگیری روش های جدید و شرکت دادن دانش آموزان در جریان تدریس زمینه ایجاد جو علمی در مدرسه را فراهم کنند که در این بین مدیران باید با اعمال مدیریت صحیح و برقراری روابط انسانی سالم و صمیمی تلاش کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان در پایان تصریح کرد: درتنظیم برنامه عملیاتی سالانه باید ضمن استفاده از پتانسیل موجود و همکاری عوامل برون سازمانی و درون سازمانی به تقسیم وظائف و تعیین مهلت انجام کار اهتمام داشته که در این بین محورهای برنامه سالانه هر آموزشگاه، ارتقا کیفیت آموزشی است.






82 رشته کارشناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه تدریس می شود
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه با 82 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پذیرای دانشجویان در ترم تحصیلی پیش رو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشجویان پذیرفته شده در آزمون سراسری امسال باید نسبت به انتخاب محل تحصیل خود در استانهای دیگر دقت کافی را داشته باشند.

مهرداد احمدزاده گفت: برخی از دوره ها، همانند دوره شبانه خوابگاهی در اختیار دانشجویان پسر و دختر قرار نمی دهند، لذا از دانشجویان عزیز درخواست داریم که در انتخاب دانشگاه خود بیشتر دقت داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگری از مواردی که پذیرفته شدگان در آموزن سراسری باید به آن توجه کنند این است که رشته هایی انتخاب نمایند که بازار کار آنها در آینده وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: هدف اصلی را نباید تنها قبول شدن در دانشگاه دانست، بلکه باید آینده شغلی و حرفه ای را نیز دانشجویان مدنظر خود داشته باشند و آن را از اولویتهای نخست و اصلی خود بدانند.

احمدزاده بیان داشت: دانشگاه رازی کرمانشاه با 82 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پذیرای دانشجویان در ترم تحصیلی پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه، از مراکز آموزش عالی ممتاز در کشور محسوب می شود، بیان داشت: دانشگاه رازی کرمانشاه هر ساله آمار بالایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سطح کشوری دارد که این نشان از جایگاه علمی والای این دانشگاه دارد.

مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در دانشگاه رازی کرمانشاه 21 استاد تمام یا همان پروفسور و نیز 68 دانشیار مشغول تدریس هستند.

احمدزاده با اشاره به اینکه 282 استادیار و 32 مربی در دانشگاه رازی کرمانشاه فعالیت دارند، بیان داشت: در حال حاضر 40 دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل می باشند.









82 رشته کارشناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه تدریس می شود
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه با 82 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پذیرای دانشجویان در ترم تحصیلی پیش رو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشجویان پذیرفته شده در آزمون سراسری امسال باید نسبت به انتخاب محل تحصیل خود در استانهای دیگر دقت کافی را داشته باشند.

مهرداد احمدزاده گفت: برخی از دوره ها، همانند دوره شبانه خوابگاهی در اختیار دانشجویان پسر و دختر قرار نمی دهند، لذا از دانشجویان عزیز درخواست داریم که در انتخاب دانشگاه خود بیشتر دقت داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگری از مواردی که پذیرفته شدگان در آموزن سراسری باید به آن توجه کنند این است که رشته هایی انتخاب نمایند که بازار کار آنها در آینده وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: هدف اصلی را نباید تنها قبول شدن در دانشگاه دانست، بلکه باید آینده شغلی و حرفه ای را نیز دانشجویان مدنظر خود داشته باشند و آن را از اولویتهای نخست و اصلی خود بدانند.

احمدزاده بیان داشت: دانشگاه رازی کرمانشاه با 82 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پذیرای دانشجویان در ترم تحصیلی پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه، از مراکز آموزش عالی ممتاز در کشور محسوب می شود، بیان داشت: دانشگاه رازی کرمانشاه هر ساله آمار بالایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سطح کشوری دارد که این نشان از جایگاه علمی والای این دانشگاه دارد.

مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در دانشگاه رازی کرمانشاه 21 استاد تمام یا همان پروفسور و نیز 68 دانشیار مشغول تدریس هستند.

احمدزاده با اشاره به اینکه 282 استادیار و 32 مربی در دانشگاه رازی کرمانشاه فعالیت دارند، بیان داشت: در حال حاضر 40 دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل می باشند.






آغاز آموزش معلمان پایه هشتم از شهریور/ روشهای تدریس در متوسطه اول بازنگری می‌شود
مدیرکل آموزش متوسطه اول با اعلام جزئیات آموزش معلمان پایه هشتم گفت: آموزش معلمان این پایه جدیدالتاسیس پس از ماه رمضان به صورت ستادی در استان تهران آغاز می شود و در شهریور ماه معلمان آموزش دیده اطلاعات لازم را به تمام معلمان پایه هشتم در استانهای مختلف منتقل می کنند.

عظیم محبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: با توجه به جدیدالتالیف بودن کتابهای پایه هشتم امسال پس از ماه رمضان به صورت میانگین از هر استان 10 تا 15 معلم این پایه به تهران می آیند و آموزش های لازم را به شکل ستادی می بینند و در شهریور ماه آموزش همگانی به معلمان این پایه داده می شود.

وی درباره کمبود معلم پایه هشتم گفت: امسال با توجه به اینکه پایه سوم راهنمایی حذف شده است با کمبود معلم مواجه نیستیم. اما براساس آمارهای اعلام شده حدودا با 50 هزار معلم مازاد مواجه هستیم که می توان از بخشی از این نیروها در بخش های مشاوره مدارس متوسطه اول استفاده کرد.

معلمان مازاد، مشاوران پایه شوند

محبی ادامه داد: یکی دیگر از طرحهای ما ایجاد مشاور در مقطع متوسطه اول به ویژه در پایه هفتم است. این طرح پیش از این در مدارس غیردولتی اجرا و نتایج مثبتی داشته و ما نیز به دنبال آن هستیم تا آن را در مدارس دولتی اجرا کنیم. در صورت تصویب این طرح می توان بخش دیگر از معلمان مازاد را به عنوان مشاور پایه به مدارس اعزام کرد. البته قبل از آن معلمان باید دوره های تخصصی مشاوره را برای کمک و راهنمایی دانش آموز در کشف استعدادها و علائقش برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته بگذرانند.

به گفته مدیر کل آموزش متوسطه اول، طرح مشاور پایه از جمله طرحهایی است که باید توسعه پیدا کند و حتی مشاوران پایه در مقطع ابتدایی نیز وجود داشته باشد تا بتوان از همان کلاس اول استعدادهای دانش آموز را با توجه به علاقه و نیاز جامعه برای انتخاب رشته مناسب شناسایی کنیم.

بازنگری روشهای تدریس در متوسطه اول

محبی کیفیت بخشی روش های تدریس و مدیریت مدیران مدارس متوسطه اول را از دیگر استراتژی های اصلی این معاونت خواند و گفت: کیفیت بخشی تدریس با توجه به اسناد تحولی و در قالب سه بسته آموزشی طراحی مبتنی بر تحول، بازنگری روشهای تدریس و نظارت بالینی توسط مدیر و گروه های آموزشی انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین کیفیت بخشی مدیران مدارس بر اساس بهسازی و مشارکت معلمان و فعالیتهای پژوهشی است چرا که معلمان پایه هشتم باید در تکمیل کیفیت بخشی کتابهای درسی جدید مشارکت گسترده کنند.

محبی با اشاره به اجرای طرح تعالی کیفیت مدرسه به عنوان یکی دیگر از برنامه های سال تحصیلی جدید افزود: این طرح ویژه مدیران مدارس است که در سال تحصیلی جدید در 10 درصد مدارس متوسطه اول اجرا خواهد شد. در این طرح 450 مدیر در تهران آموزش می بینند و سپس در کل مدارس متوسطه اول کشور طرح را اجرایی می کنند.

وی ادامه داد: این طرح شامل ارزیابی مستمر کارکنان مدرسه در قالب یک برنامه کیفی از سوی مدیر مدرسه است. ضمن آن که برای سال تحصیلی آینده امکان اجرای این طرح در همه مدارس وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اول درباره برنامه های اداره کل متوسطه اول برای آزمون تیمز گفت: کارهای آموزشی گسترده ای برای آزمون تیمز که اختصاص به دروس ریاضی و علوم در مقطع متوسطه اول دارد انجام داده ایم که نتایج آن همگی در همایشی که احتمالاً همزمان با هفته پژوهش در آذرماه برگزار می شود اعلام خواهد شد. ضمن اینکه از سال تحصیلی آینده جشنواره دانش آموزی در سه محور پژوهشی، آزمایشگاه درس ورزی در مدارس برگزار می شود.











تجمع مربیان حق التدریسی مراکز فنی حرفه ای مقابل مجلس
جمعی از معلمان حق التدریسی مراکز فنی حرفه ای صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر تعدادی از معلمان حق التدریسی مراکز فنی حرفه ای صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

اعتراض این تجمع کنندگان در خصوص عدم اجرای مصوبه سال 1391 در خصوص وضعیت تبدیل قرارداد مربیان حق التدریسی مراکز فنی و حرفه ای بود و خواستار اجرای مصوبه سال 1391 مبنی بر تبدیل وضعیت مربیان حق التدرسی مراکز فنی و حرفه ای هستند.





آیت الله مصطفوی در علوم جامعیت دارد/ استاد کار تدریس و تعلیم را با هم دنبال می کنند
یک استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مصطفوی گفت: استاد یک شخصیت ذوجنبتین دارند. علاقه ایشان به خدمت در دانشگاه امام صادق(ع) در حوزه قدیم و جدید قابل تقدیر است که کار تدریس و تعلیم را در هر دو حوزه دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی عصر امروز 31 خرداد به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

حسین کلباسی اشتری استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی در بخشی از این مراسم بزرگداشت آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی یادآور شد: نخستین مطلبی که به گمانم تکرار مکرر نیست جامعیت ایشان است. مقوله جامعیت اگر در قدیم امری متداول به معنای گسترده بود امروز همه بر این مطلب اجماع دارند که جامعیت در علوم هم به لحاظ آفاقی و هم به لحاظ انفسی نیازمند ریاضیتهای ممتد است؛ هم به لحاظ گستردگی علوم، هم به لحاظ انفسی چون روز به روز علوم گسترده تر و حوزه ها پیچیده تر می شوند.

کلباسی اشتری ادامه داد: تا جایی که من اطلاع دارم آیت الله مصطفوی در علوم، جامعیت دارند. ایشان را به عنوان استاد حکمت یاد می کنیم اما مجموعه ای که در کارنامه ایشان است از فقه و ادبیات و ... و حتی از علومی مانند طبیعیات قدیم، طب قدیم در این رشته ها هم استاد هستند و برای خواص تدریس کرده اند و می کنند و به جرات می توان گفت کسانی که امروز طبیعیات شفاء شیخ الرئیس را تدریس می کنند اگر بگوییم از انگشتان دست بیشتر نیستند گزاف نگفته ایم. استاد علیرغم سختیهای این موضوعات، امروز بر آنها کار می کنند و آنها را تدریس می کنند.

وی گفت: من استاد را به عنوان استاد سینوی می شناسم نه مشائی. استاد در تقریر درسها و کتابهای شیخ الرئیس و حکمت متعالیه و ... توانسته اند شیخ الرئیس را با شیخ الرئیس، حکمت متعالیه را با حکمت متعالیه تقریر کنند.

این استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: استاد یک شخصیت ذوجنبتین دارند. علاقه ایشان به خدمت در دانشگاه امام صادق(ع) در حوزه قدیم و جدید قابل تقدیر است که کار تدریس و تعلیم را در هر دو حوزه دنبال می کنند.

کلباسی اشتری در پایان سخنانش گفت: آیت الله مصطفوی به لحاظ اخلاقی و سلوکی استاد است من تعجب می کنم که ایشان علاوه بر اشتیاق به علم و دانش به منبر و وعظ را هم مورد اهمیت قرار می دادند. چگونه است که این استاد نسبت به وعظ و تبلیغ اینقدر اهتمام دارد؟ این نشان می دهد که لایه اصلی دین در وجود ایشان رنگ خود را از دست نداده بلکه قوی تر و اتفاقا مستدل و معقول تر شده است و رنگ عقلی و علمی به خود گرفته است.





13 رشته هنری در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تدریس می شود
یاسوج – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کلاسهای طرح اوقات فراغت در این حوزه در 13 رشته هنری خبرداد.

رضا پارسیان نژاد به خبرنگار مهر گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت همچون سال گذشته از ابتدای تابستان در حوزه هنری استان برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح علاوه بر برگزاری کلاسهای هنری، برنامه های جنبی دیگری همچون برگزاری اردوها، پخش، نقد و تحلیل فیلم و کارگاههای تخصصی برگزار خواهد شد.

پارسیان نژاد اظهار داشت: کلاسهای آموزشی در تابستان امسال در رشته های طراحی، نقاشی کودکان، معرق، گرافیک، خوشنویسی، انیمیشن، سفالگری، تصویربرداری،عکاسی، خبرنگاری، فیلمنامه نویسی، داستان نویسی و شعر برگزار می شود.

وی بیان داشت: این آموزش ها در راستای شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای جوان هنری و تربیت هنرمندان متعهد که از رویکردهای اصلی حوزه هنری است، انجام می شود.

رئیس حوزه هنری استان بیان داشت: ثبت نام طرح غنی سازی اوقات فراغت حوزه هنری استان آغاز شده و تا هفته آینده ادامه دارد.

پارسیان نژاد همچنین از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در تابستان امسال خبرداد و گفت: اجرای نمایش، پخش فیلم، نمایشگاه تجسمی، شب شعر و .. از جمله این برنامه هاست.

آمار بازدید: 331 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image