ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار توضیح آموزش و پرورش درباره دریافت شهریه از اتباع غیر ایرانی

توضیح آموزش و پرورش درباره دریافت شهریه از اتباع غیر ایرانی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در واکنش به اظهاراتی مبنی بر تخلف آموزش و پرورش در دریافت وجه از دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی برای ثبت نام در مدارس گفت: قرار بر عدم دریافت شهریه نبوده و موضوع خوب منعکس نشده است.


خلیل‌اله بابالو در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به چگونگی ثبت‌نام اتباع در کشور و نتیجه جلساتی که با وزارت کشور مبنی بر عدم دریافت شهریه از اتباع برگزار شد گفت: قرار بر دریافت نکردن شهریه نبوده و موضوع خوب منعکس نشده است.

وی افزود: قرار بود درباره میزان شهریه یک کمیته در وزارت کشور که از سازمان‌های مختلفی در آن حضور دارند، تصمیم‌گیری کنند اما چون کمیته تشکیل نشده بود، برای آنکه زمان ثبت‌نام نگذرد و عده‌ای از تحصیل بازنمانند مقرر کردیم این دانش‌آموزان هم در مدارس ثبت‌نام شوند و از آن‌ها تعهد گرفته شود که بعد هر تصمیمی کمیته گرفت طبق آن عمل کنند، بنابراین موضوع دریافت نکردن شهریه نبوده است.

بیش از 76 هزار مدرسه درگیر آموزش اتباع غیرایرانی

تحصیل 300 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در کشور

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون بیش از 76 هزار مدرسه درگیر آموزش اتباع غیرایرانی هستند و دانش‌آموزانی از اتباع را تحت پوشش می‌برند گفت: هیچ مدرسه‌ای به‌طور جداگانه و مختص اتباع نداریم، غیر از چند مدرسه غیر انتفاعی. مابقی مانند فرزندان خودمان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

به گفته بابالو بالغ بر 300 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در کشور تحصیل می‌کنند.

وی درباره ضوابط ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع گفت: بر اساس ضوابط، شهریه مدرسه برای 12 گروه معین شده است. علت آن است که شرایط اتباع با یکدیگر متفاوت است، به عنوان مثال گروهی خانواده‌های ضعیف دارند، پر جمعیت‌اند، بیماری خاص دارند و ... . از سوی دیگر بخشی گذرنامه دارند، عده‌ای کارت اقامت دارند و مانند آن که وزارت کشور هم برای آنها ضوابطی دارد.

آمار بازدید: 1150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image