ارتباط مستقیم با 30583 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آموزش زبان فارسی به 800 دانشجوی عراقی در دانشگاه فردوسی

آموزش زبان فارسی به 800 دانشجوی عراقی در دانشگاه فردوسی

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی از آموزش 800 دانشجوی عراقی در سال‌جاری در این مرکز خبر داد.


احسان قبول در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: ثبت‌نام 400 دانشجوی عراقی در رشته‌های مختلف دانشگاه فردوسی انجام شده که پیش‌نیاز تحصیلی این افراد گذراندن 9 ماه آموزش زبان فارسی در موسسه است.

وی ادامه داد: 400 تا500 دانشجوی دیگر از این کشور نیز مدارک خود را به دانشکده‌های دانشگاه فردوسی ارسال کردند و بررسی‌ها در حال انجام است که در صورت تایید مدارک، از آبان ماه یا اوایل آذرماه وارد مرکز آموزشی زبان فارسی می‌شوند.

قبول یادآور شد: فارسی‌آموزان کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان، تعداد معدودی از کره جنوبی، چین، لبنان و سوریه نیز به صورت آزاد در دوره‌های کوتاه مدت یک و سه ماهه این مرکز آموزش می‌بینند.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: 35 نفر از دانشجویان بورسیه از کشور یمن از طرف وزارت علوم حدود پنج ماه است که در حال آموزش در مرکز زبان فارسی دانشگاه فردوسی هستند و در صورت موفقیت در آزمون، از مهر ماه در کلاس‌های تخصصی رشته‌های مورد نظر خود شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: اساتید زبان و ادبیات فارسی سایر کشورها نیز برای دانش‌افزایی به مرکز آموزشی زبان فارسی دانشگاه فردوسی می‌آیند که در روزهای آینده یکی از اساتید کشور عمان وارد دانشگاه می‌شود، همچنین دانشجویانی که در حال تحصیل در اروپا که برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه فردوسی می‌آیند در صورت علاقه‌مندی به شرکت در دوره‌های آموزش زبان فارسی در کنار تحقیقات خود در دوره‌های کوتاه‌مدت ما شرکت می‌کنند.

وی یکی از تفاوت‌های مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی با سایر مراکز آموزشی را آماده‌سازی فارسی آموزان مستعد و توانا ظرف مدت شش ماه و سایرین ظرف مدت 9 ماه دانست.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی گفت: این مرکز سومین مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاهی کشور بعد از دانشگاه‌های قزوین و تهران است.

به گفته قبول، روش آموزش این مرکز روش ویژه‌ای است که در قالب شش کتاب -مانند 12 کشور دیگر - زبان فارسی را به متقاضیان آموزش می‌دهد، این روش طی 4 سالی که در لبنان حضور داشتم آزمایش شده و در این کشور یک نهضت فارسی‌آموزشی به وجود آورده به گونه‌ای‌که 17 هزار دانش‌آموز و دانشجو در حال آموزش این زبان هستند.

وی درباره میزان هزینه دریافتی از دانش‌آموزان پذیرش شده در این مرکز گفت: دانشجوهای بورسیه به صورت رایگان در این مرکز آموزش می‌بینند و دانشجویان آزاد برای یک دوره سه ماهه با حدود 200 ساعت آموزش 450 یورو دولتی معادل 1.5 میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

قبول تاکید کرد: کلاس‌های آموزش زبان فارسی این مرکز کم جمعیت و دارای هفت تا هشت دانشجو است و مدرکی که در پایان به دانشجویان ارایه می‌شود در سه سطح آغازین، میانه و پیشرفته بوده و قابل ترجمه و تایید توسط وزارت امور خارجه است.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند از هر کشوری تقاضای حضور در دانشگاه فردوسی و مرکز آموزش زبان فارسی را داشته باشند و در صورت تایید بخش کنسولی این دانشگاه می‌توانند از امکانات تحصیلی استفاده کنند.

آمار بازدید: 365 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image