ارتباط مستقیم با 30602 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور رئیس دانشگاه پیام نور جیرفت: با روند کاهشی دانشجو روبرو شده‌ایم

رئیس دانشگاه پیام نور جیرفت: با روند کاهشی دانشجو روبرو شده‌ایم

رئیس دانشگاه پیام نور جیرفت با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور جیرفت 2460 دانشجو دارد، گفت: طی یک سال اخیر با روند کاهشی دانشجو روبرو شده‌ایم، البته هر ساله حدود 500 نفر دانشجو نیز در این دانشگاه مهمان می‎شوند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "میثم عارفی" در نشست خبری اظهارکرد: در منطقه جنوب کرمان در مجموع شش واحد دانشگاه‎ پیام نور با تعداد حدود 9000 نفر دانشجو وجود دارد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه پیام نور جیرفت رشته کارشناسی ارشد ادبیات فارسی راه‎اندازی شده که 126 نفر دانشجو در آن تحصیل می‎کنند و اکثر آن‎ها غیربومی هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه هم‎اکنون 20 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه‎اندازی شده است، گفت: همچنین دانشگاه هفت عضو هیئت علمی دارد که دو نفر دکترا و پنج نفر کارشناس ارشد هستند.

عارفی خاطرنشان کرد: قرار بود که رشته کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه راه‎اندازی شود و بر همین اساس با سه استاد قرارداد امضا کردیم، اما این امر تاکنون محقق نشده به همین دلیل تلاش می‎کنیم تا در سال آینده این رشته فعال شود.

وی بیان کرد: در ابتدای کار، این دانشگاه در ساختمانی به مساحت 7000 متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد، اما با توجه به رو به رشد بودن آن و افزایش تعداد دانشجویان در پی ایجاد زیرساخت‎ها بودیم.

عارفی تصریح کرد: بر همین اساس احداث یک ساختمان در سه طبقه با متراژ 2200 متر مربع آغاز شد که هم‎اکنون بیش از 50 درصد آن احداث شده و فاز دوم نیز به مناقصه گذاشته شده و در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: همچنین به دلیل تدریس رشته تربیت‎بدنی نیازمند یک سالن چندمنظوره برای فعالیت‎های ورزشی بودیم که مجوز ساخت آن اخذ و مرحله اول آن تا ایجاد سقف انجام شد.

وی افزود: در ضلع جنوب غربی ساختمان شماره یک دانشگاه نیز مهمان‎سرایی در سه طبقه در حال احداث است که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یک ماه آینده به اتمام می‎رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت گفت: در بحث محوطه‎سازی نیز با مرکز استان توافقنامه‎ای به امضا رسیده و پیمانکار آن مشخص شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‎شود.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت با بیان اینکه در حال پیگیری راه‎اندازی ستاد شاهد برای برنامه‎ریزی و کمک به دانشجویان شاهد و ایثارگر هستیم، گفت: همچنین توسط دانشگاه کلاس‎های تقویتی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه 1800 جلد کتاب عمومی و علمی در کتابخانه دانشگاه وجود دارد، بیان کرد: کانون بسیج استادان دانشگاه پیام نور با عضویت فعال 100 نفر کمک بسیار زیادی به دانشگاه کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت اظهار کرد: همچنین شش کانون فرهنگی قرآن و عترت، مهدویت، حجاب و عفاف، امداد و نجات، موسیقی و تئاتر در این دانشگاه راه‎اندازی شده و هم‎اکنون در حال فعالیت است.

عارفی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 20 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد روزانه پذیرفته شده‎اند، خاطرنشان کرد: قبولی دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نشاندهنده کیفیت آموزشی این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بخش پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه نیز فعال و مقاله‎های خوبی در همایش‎های مختلف ارائه شده است، اظهار داشت: وضعیت آزمایشگاه دانشگاه پیام نور جیرفت نیز به اذعان مسئولان نسبت به سایر واحدهای استان مطلوب و مورد قبول بوده، البته برای تجهیز بیشتر آن قول مساعد داده شده است.

عارفی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بیشترین حقوق را نسبت به سایر دانشگاه‎ها به استادهای خود پرداخت می‎کند، تصریح کرد: استادانی در دانشگاه ماندگار هستند که از نظر علمی در سطح بالاتری قرار داشته و دانشجویان از رفتار و کردار آنان نیز رضایتمندی داشته باشند.

عارفی شعار دانشگاه پیام نور را «آموزش برای همه، همه وقت و همه جا» ذکر و عنوان کرد: شاید نوع گسترش این دانشگاه سئوال‎برانگیز باشد، اما از نظر کیفیت و محتوایی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و شائبه قارچ‎گونه بودن آن را نفی می‎کند.

آمار بازدید: 302 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image