ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه ابوترابی فرد: اراده مجلس و دولت در بررسی بورسیه‌های غیرقانونی یکی است

ابوترابی فرد: اراده مجلس و دولت در بررسی بورسیه‌های غیرقانونی یکی است

نائب رئیس مجلس شواری اسلامی گفت: مجلس و دولت در بررسی وضعیت بورسیه‌های غیرقانونی در چارچوب قانون عمل خواهند کرد و اراده مجلس و دولت در این خصوص یکی است.




به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد کارگروه‌های بررسی بورسیه‌های غیرقانونی در دولت و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه که وزارت علوم و کمیسیون آموزش و تحقیقات در آن اتفاق نظر داشتند، این بود که مقررات و ضوابطی که برای جذب بورسیه‌ها بوده، درست تعریف شود.



وی ادامه داد: در حقیقت بررسی مقررات به صورتی است که باید پاسخگو این سوال باشد که در زمان جذب دانشجو، آیا به این مقررات عمل شده؛ در صورت مثبت بودن پاسخ، بورسیه‌ها مورد تائید قرار خواهند گرفت؛ در این میان با کسانی که خارج از مقررات بورسیه شدند، نیز برخورد مناسب خواهد شد.



ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این نقشه راه، مورد قبول دولت و مجلس است و گمان می‌کنم کارگروه‌های شکل گرفته در دولت و مجلس با هماهنگی یکدیگر کار را آغاز کرده و آن را تداوم خواهند داد.



نائب رئیس مجلس شواری اسلامی تاکید کرد: این کارگروه‌ها دو مسئله اصلی را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ اول بررسی مقررات پذیرش بورسیه‌هاست و پس از آن، دانشجویانی که در چارچوب این مقررات بورسیه شده‌اند تائید خواهند شد و با کسانی که در فرآیندی مخالف مقررات بورسیه هستند نیز برخورد می‌شود.



وی در پاسخ به این سوال که «آیا پس از بررسی اسامی متخلفین اعلام می‌شود» گفت: قاعدتا در همین چارچوب عمل می‌شود؛ اراده مجلس و دولت بر این موضوع یکی است و امیدواریم در همین مسیر حرکت کنیم.





رئیس‌جمهور حاشیه‌نشینی را اولویت اول مشهد قرار دهد



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور انتظار دارم در سفر هیات دولت به خراسان رضوی برای مشهد حاشیه‌نشینی را در اولویت قرار دهد و نقشه راه و برنامه‌ای برای حل این معضل تدوین کند.



ابوترابی‌فرد با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان استان، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان و به خصوص مشهد مقدس از جمله وجود بارگاه امام رضا(ع) در مجلس همواره ردیف خاصی برای مشهد، حضرت شاهچراغ و حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شده است.



وی بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی را به عنوان یک زخم قدیمی در مشهد دانست و گفت: بحث حاشیه‌نشینی به طور خاص از مشکلاتی است که باید با تدبیر و در طول زمان نسبت به حل آن اقدام کرد زیرا حل این مشکل کار دشواری است.



ابوترابی‌فرد افزود: در راستای حل این معضل در قدم اول باید از کمترین گسترش حاشیه‌نشینی به معنای واقعی کلمه جلوگیری کرد و در قدم دوم با سرمایه‌گذاری و صرف هزینه برای از بین بردن حاشیه‌نشینی و تبدیل بافت فرسوده به یک بافت خوب و بانشاط و شایسته شهر مشهد قدم برداشت، به همین منظور از رئیس‌جمهور محترم خواستارم که در سفر خود به استان اولویت اول برای مشهد را حاشیه‌نشینی قرار داده و به همین منظور نقشه راه و برنامه تدوین کند.



اختصاص بودجه برای مهار مشکل آب



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث تامین منابع آبی از مسائل جدی کشور است، بیان کرد: خوشبختانه این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد و با موافقت ایشان سهم قابل توجهی از صندوق توسعه ملی برای بحث مهار آب‌های مرزی و استفاده از شایسته از منابع آبی تخصیص داده شده است که در چارچوب این مصوبه از این منابع برای مشهد و خراسان رضوی نیز استفاده خواهد شد که امیدوارم برای تامین منابع آب و شرب قدم‌های شایسته‌ای برداشته شود.



وی اظهار کرد: یکی از راه‌های مهم برای تامین منابع آب لازم در حوزه کشاورزی استفاده از فاضلاب شهری است که به این ترتیب سطح بهداشت ارتقاء می‌یابد و این آب را در چرخه تولید قرار می‌دهد که مشهد نیز در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری و نگاه ویژه است.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف کشور خواست در مصرف آب مدیریت واقعی داشته باشند زیرا در حال حاضر با مصرف بی‌رویه منابع آبی روبه‌رو هستیم.



ابوترابی‌فرد با بیان اینکه با هر واحد صرفه‌جویی در مصرف آب 900 میلیون مترمکعب آب ذخیره می‌شود، افزود: در حال حاضر در کشور تقریبا سطح بهره‌وری از منابع آبی 40 درصد است که این میزان تا 90 درصد قابل افزایش است و تحقق این امر همت همگانی در صرفه‌جویی آب را می‌طلبد.

آمار بازدید: 319 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image