ارتباط مستقیم با 30548 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه حمایت از عمومی‌سازی اندیشه‌ آیت‌الله جوادی آملی

حمایت از عمومی‌سازی اندیشه‌ آیت‌الله جوادی آملی

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ با اشاره به همکاری در اجرای جشنواره ملی ملکوت گفت: وزارت ارشاد با کمک شبکه‌های اجتماعی پنج‌گانه خانواده، آموزش و پرورش، مساجد، رسانه و هنر به عمومی‌سازی آثار و اندیشه‌های آیت‌الله جوادی آملی در بستر جشنواره ملکوت خواهد پرداخت.






به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری دومین جشنواره ملی ملکوت با اشاره به جایگاه قرآن و قرآن‌پژوهی آیت‌الله جوادی آملی، گفت: بیداری اسلامی در 150 سال اخیر با ندای بازگشت به قرآن شروع شده و انقلاب اسلامی نیز با همین محوریت آغاز شده و حرکت کرده است.



او با اشاره به فرمایشات امام راحل درباره قرآن، گفت: امام راحل می‌فرمودند اگر قرآن نبود باب معرفت‌الله بسته بود و قرآن کتاب انسان‌سازی است. قرآن باید در تمام شئون زندگی حاضر باشد و اگر جامعه‌ای می‌خواهد به پویایی برسد باید قرآن را محور و کانون خود قرار دهد. این نگاهی است که همواره از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری مورد تاکید بوده است.



صالحی با تاکید بر اینکه نیازمند تولید، توزیع و مصرف در حوزه قرآنی هستیم، گفت: نیازمند مولدانی هستیم تا به معارف قرآنی دست پیدا کنند. سنخیت پیدا کردن با قرآن کار هر کسی نیست. در دوران ما پرچمدار این عرصه آیت‌الله علامه طباطبایی بودند که اکنون شاگرد ایشان آیت‌الله جوادی آملی راه ایشان را ادامه می‌دهد.



معاون فرهنگی وزارت فرهنگ با بیان اینکه اندیشه‌های فرهنگی برای توزیع نیازمند شبکه‌های اجتماعی هستند، گفت: برای توزیع اندیشه‌های ناب آیت‌الله جوادی آملی باید در سطوح مختلف فعالیت‌هایی صورت بگیرد.



او افزود: جشنواره ملی ملکوت به سه سطح توجه ویژه دارد؛ نخبگان و دانشمندان عالی کشور که با قرآن ارتباط کمتری دارند، همچنین فرهیختگان میانه که شامل دانشجویان می‌شوند مورد تاکید جشنواره قرار دارند و در پایان عموم مردم از جامعه‌های هدف این جشنواره هستند.



صالحی با بیان اینکه وزارت ارشاد با نهادهای اجتماعی پنج‌گانه سعی در عمومی‌سازی این تفکرات دارد، گفت: وزارت ارشاد با همکاری نهاد خانواده، آموزش و پرورش،‌ مساجد، رسانه و هنر سعی در توزیع این اندیشه‌ها دارد تا بتوانیم از طریق ادارات کل ارشاد در سطح کشور، شوراهای فرهنگ عمومی و مساجد و معاونت‌های مطبوعاتی و سینمایی در این عرصه گام‌های موثری برداریم.

آمار بازدید: 200 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image