ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور هزینه ورزش نکردن مردم از درآمد نفتی کشور بیشتر است

هزینه ورزش نکردن مردم از درآمد نفتی کشور بیشتر است

رئیس دانشگاه پیام نورالبرزگفت: هزینه‌هایی که از جوانب مختلف توسط دولت صرف ورزش نکردن مردم می‌شود از درآمد نفتی کشور بیشتر است.


دکتر محمدعلی قره در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: چه قبل از انقلاب و چه پس از آن در تمامی دولت‌ها از جامعه ورزشی انتظار قهرمان‌پروری وجود داشته است و متاسفانه تصمیم‌ها صرفاً در راستای ورزش قهرمانی پیش می‌رود که باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی افزود: سالانه حدود هشت میلیون نفر در بیمارستان‌های کشور و 12 میلیون نفر نیز در خانه‌ها بستری می‌شوند که اگر میانگین سه شب را برای هر نفر در نظر بگیریم. سالانه 60 میلیون شبانه روز ایرانی‌ها در بستر بیماری هستند.

قره خاطرنشان کرد: هزینه وقت تلف شده، ازکارافتادگی، دارو و درمان، پزشک و بیمارستان برای این بیمارن از هزینه‌هایی است که به طور غیر مستقیم از جانب ورزش نکردن مردم، برکشور تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های دارو و درمان سالانه 700 هزار نفر را زیر خط فقر می‌برد ولی با توسعه ورزش همگانی در کشور می‌توان جلوی بسیاری از این ناهنجاری‌ها را گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نورالبرز یادآورشد: سیاست‌های افزایش جمعیتی که در پیش گرفته شده است با وجود مادران ضعیف و ورزش نکرده بسیار مشکل‌ساز خواهد شد.

این مسئول افزود: البرز با توجه به بافت جمعیتی که دارد می‌تواند پرچم‌دار ورزش همگانی در کشور باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که معیار ورزش استان از تعداد مدال‌های کسب شده به درصد جمعیت ورزشکار در حوزه ورزش همگانی تغییر کند و ورزش همگانی به عنوان یک فرهنگ اصلاح شده از البرز به تمام کشور صادر شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 253 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image