ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سهم 4 درصدی رشته کشاورزی در دانشگاه‌ها/ تخفیف 15 درصد شهریه برای دانشجویان روستایی

سهم 4 درصدی رشته کشاورزی در دانشگاه‌ها/ تخفیف 15 درصد شهریه برای دانشجویان روستایی

رئیس موسسه مرکز آموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی، اظهار کرد: دانشجویان علمی کاربردی در مقایسه با دانشجویان سایر دانشگاه ها از مهارت بالاتری برخوردارند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه همدان، سید"جلال الدین بسطام" در حاشیه بازدید از مرکز علمی کاربردی جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی در اصلاح و تقویت تولید کشور نقش بسزایی دارند و با یک آموزش مختصر و هزینه ای اندک می توان سلامت افراد را در جامعه حفظ کرد، اضافه کرد: قرار دادن منابع آبی بدون آموزش در دسترس کشاورزان باعث هدر رفت آب می شود.

وی به سهم چهار درصدی رشته کشاورزی در دانشگاه‌های اشاره کرد و افزود: با اینکه بیستر استان ها برای توسعه خود به دنبال توسعه بخش کشاورزی هستند، این میزان باید به 15 درصد برسد.

بسطام به آموزش تمامی مقاطع حتی دکتری در دانشگاه های علمی کاربردی کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال های گذشته سهم دانشگاه های کشاورزی در جذب دانشجو 30 درصد بود اما در سال های اخیر متاسفانه این میزان به سه درصد رسیده، به طوریکه از هر 600 هزار دانشجو تنها 22 هزار دانشجوی کشاورزی جدب این مراکز می شوند.

وی از کاهش تعداد دانشجویان کشاورزی ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان کرد: در دوسال آینده این وضعیت بدتر هم خواهد شد که باید با ارائه برنامه های کارشناسی شده به فکر جذب دانشجوهای کشاورزی باشیم تا در آینده دچار بحران در این زمینه نشویم.

بسطام به فعالیت 64 مرکز دولتی . 22 مرکز خصوصی رشته کشاورزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 22 هزار دانشجو در مراکز دولتی کشاورزی مشغول به تحصیل هستند. همچنین 102 دو رشته در مقاطع مختلف از سه سال گذشته در این زمینه ایجاد شده است. 200 رشته تک پودمان نیز برای سالجاری در این مراکز دولتی و خصوصی دیده شده است.

رئیس موسسه مرکز آموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی، ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه ها از مهارت و قدرت فنی بیشتری برخوردار هستند. همچنین مدارک دانشگاه علمی کاربردی با مدارک سایر دانشگاه ها از نظر ارزش یکسان است.

وی افزود: در حال حاضر پذیرش دانشجو در رشته کشاورزی منوط به اعلام نیاز وزارت جهاد کشاورزی است و این در حالی است که درخواست هایی برای حذف چندین رشته کشاورزی صورت گرفته است.

تضمین استخدام دانشجویان کشاورزی
رئیس موسسه مرکز آموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی، در ادامه گفت: تضمین استخدام دانشجویان رشته های کشاورزی از برنامه های مهم مراکز علمی کاربردی کشاورزی است.

وی در ادامه از تخفیف 15 درصد شهریه برای دانشجویان روستایی خبر داد و اظهار کرد: در مرکز علمی کاربردی کشاورزی همدان 500 دانشجو در 32 رشته مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان اضافه کرد: گرفتن تسهیلات بانکی برای دانشجویان مراکز علمی کاربردی در اولویت این مراکز است.

آمار بازدید: 198 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image