ارتباط مستقیم با 30587 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار افزایش تراکم کلاسهای درسی برنامه جدید آموزش و پرورش

افزایش تراکم کلاسهای درسی برنامه جدید آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید عملکرد مناطق آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های موفقیت یک منطقه افزایش تراکم کلاس‌های درسی با ملاحظات لازم است.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سیدمحمد بطحائی در میزگرد ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی که در سومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از اختلال در منابع مالی ما ناشی از اختلال در ساختار نیروی انسانی است اظهار کرد: ما برای اینکه به بحران منابع در آموزش و پرورش فائق آییم چاره‌ای نداریم جز آنکه تلاش کنیم تا سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی دولت افزایش دهیم.

وی افزود: در واقع باید سهم اعتبارات غیر پرسنلی را از بودجه آموزش و پرورش افزایش دهیم. در این راستا باید به سراغ جذب مشارکت‌های غیر دولتی نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک ضرورت برویم. برای این کار نباید منتظر بمانیم تا بخش خصوصی اعلام آمادگی کند بلکه خود باید به دنبال آن باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش،‌ ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت سرمایه‌ها و دارایی‌های این وزارتخانه اظهار کرد: همچنین باید اختیارات را به سطوح پایین تر تفویض کنیم به عنوان مثال تا جایی که می‌شود باید بخشی از اختیارات را به مدارس تفویض کرد.

بطحائی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی موفقیت هر منطقه را بر اساس برخی شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. یکی از شاخص‌های مدنظر ما برای این ارزیابی بالا رفتن تراکم کلاس‌ها در مناطق با رعایت تمام ملاحظات است. شاخص دیگر افزایش نسبت دانش آموزان به کارکنان آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر 11.5 میلیون دانش آموز در حال تحصیل و یک میلیون فرهنگی را در نظر بگیریم، باید گفت: به ازای هر 11.5 دانش آموزان یک پرسنل داریم اظهار کرد: این نسبت نیازی به تحلیل ندارد و نشان می‌دهد که وضعیت مدیریت خراب است.

بطحائی ادامه داد: از جمله سیاست‌هایی که برای بهسازی و ساماندهی نیروی انسانی دنبال می‌کنیم این است که اگر همکاران ما در طول سال تحصیلی بازنشسته شدند مشروط به نیاز منطقه و اعلام رضایت آنها می‌توانیم امکان استمرار خدمت آنها را فراهم کنیم در غیر این صورت اگر کمبودی وجود نداشته باشد نیرویی که سنوات خدمتی‌اش پایان می‌یابد باید سریعا بازنشسته شود.

وی درباره بازنشستگی‌های پیش از موعد فرهنگیان نیز گفت: بخشی از فرهنگیان هستند که دچار مشکلات خاصی بوده و درخواست بازنشستگی پیش از موعد از ما کرده‌اند. ما نیز به دنبال اخذ مجوز از معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری هستیم تا در صورت کسب مجوز بتوانیم امکان بازنشستگی پیش از موعد این گروه را فراهم کنیم البته این گروه بدون سنوات ارفاقی بازنشسته می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه باید برای ایجاد ظرفیت‌های جدید انگیزشی تلاش کنیم اظهار کرد: برای آموزش و پرورش خوب نیست که مدیریت منابع انسانی‌اش مطلوب نباشد به عنوان مثال چرا باید یک معاون مدرسه وقتی پستی در منطقه می‌گیرد حقوقش تا 150 هزار تومان کاهش یابد. اقدامات لازم را برای رسیدگی به این موضوع انجام داده‌ایم و نتایجش را تا یک ماه آینده اعلام خواهیم کردم.

آمار بازدید: 132 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image