ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دنبال بکارگیری نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش نباشید

دنبال بکارگیری نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش نباشید

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت به کارگیری نیروی انسانی جدید و ضرورت کاهش پرسنل این وزارتخانه به 800 هزار نفر، از مدیران کل آموزش پرورش سراسر کشور خواست تا به هیچ عنوان به دنبال به کارگیری نیروی جدید نباشند.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکترعلی اصغرفانی در میزگردی با موضوع اقتصاد و رفاه در سی‌ویکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور با تاکید بر اینکه باید به این یقین برسیم که تعداد پرسنل را در آموزش و پرورش کاهش دهیم، گفت: تا چهار سال آینده 10 درصد و تا 10 سال آینده 50 درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: بنابراین باید به کارگیری نیروی انسانی جدید را به گونه‌ای مدیریت کنیم که تعداد پرسنل آموزش و پرورش به 800 هزار نفر برسد. در واقع جمعیت کنونی پرسنل آموزش و پرورش حدود یک میلیون نفر است که باید تا 200 هزار نفر کاهش پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد، حقوق این 800 هزار نفر بدون آنکه فشاری به دولت وارد شود، حدود 25 درصد افزایش می‌یابد، خطاب به کل مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: به هیچ عنوان به دنبال به کارگیری نیروی جدید حتی به صورت مجانی نباشید چراکه در آینده تعهد استخدامی برای ما ایجاد می‌کند.

فانی افزود: در سال‌های قبل آموزش و پرورش یک استخدام 60 هزار نفری و دو استخدام 40 هزار نفری داشت که اکثر آنها بدون گذراندن دوره‌های تربیت معلم وارد آموزش و پرورش شده‌اند و این مشکلاتی را برای ما به دنبال داشت.

وی در ادامه خطاب به مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: بازار لوازم التحریر و تجهیزات مدارس، بازار بزرگی است که نباید از آن غافل شویم. باید حساب جدی روی این بازار باز کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین ما در آموزش و پرورش فروشگاه فرهنگیان، درمانگاه و باشگاه فرهنگیان، کانون فرهنگیان و... را داریم که به دنبال تجمیع آنان هستیم. این موضوع به سود فرهنگیان است.

به گزارش ایسنا، در این میزگرد شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اگر معلمی از ابتدای تاسیس صندوق عضو شده باشد تاکنون دو میلیون و 100 هزار تومان واریز کرده و دولت معادل همین رقم را پرداخت کرده است، گفت: آنچه امسال تسویه کردیم، به هر فرهنگی 15 میلیون و 400 هزار تومان داده شد در واقع این چهار میلیون و 200 هزار تومان به 15 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافته است.

وی به اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: قبلا فرهنگیان در صورت بازنشسته شدن باید از صندوق خارج می‌شدند اما پس از اصلاح اساسنامه، خروج از صندوق اختیاری شده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: در حال حاضر کارگروه سیاستگذاری برای اصلاح ساختار صندوق تشکیل شده است و حمایت‌های غیرمستقیم دولت را خواهیم داشت تا سودآوری بیشتری داشته باشیم.

آمار بازدید: 188 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image