ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی تهیه نرم افزار سجاد برای ارائه خدمات الکترونیکی سراسری به دانشجویان علمی کاربردی

تهیه نرم افزار سجاد برای ارائه خدمات الکترونیکی سراسری به دانشجویان علمی کاربردی

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از ایجاد امکان ارایه خدمات سامانه سجاد برای الکترونیکی و سراسری شدن خدمات تحصیلی این دانشگاه به 700 هزار کاربر دانشجو خبر داد.


به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس،‌ مرتضی گل‌نژاد، در اولین کارگاه منطقه ای "سامانه سجاد "دانشگاه جامع علمی کابردی استانهای جنوبی کشور که در شیراز برگزار شد، راه‌اندازی پروژه "سجاد" در کشور را کاری بزرگ در حوزه آی‌تی دانست و گفت: تا قبل ازسال 1390 اقدامات دراین حوزه به‌صورت جزیره‌ایی و بدون پشتوانه های نظارتی انجام می‌شد که مشکلات بسیاری را به همراه داشت .

گل‌نژاد ادامه داد: با هدف یکپارچه سازی اطلاعات و اتخاذ تصمیمات صحیح و اثرگذار درحوزه اجرا، روند تحقیقات پیرامون ایجاد این سامانه از سال 1390 به همت کارشناسان دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شده و هم اکنون مراحل تکمیلی آن با بررسی نقاط ضعف وقوت درحال انجام است.

وی یادآورشد: با بهره برداری اصولی از این سامانه بیش از 700هزار کاربر از مراکز آموزش علمی - کاربردی در سراسر کشور می‌توانند خدمات آموزشی خود را با مراجعه به "سامانه سجاد "دریافت کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اکنون کار در مرحله تعریف سامانه پرداخت شهریه دانشجویان است، به ایجاد زیر ساخت های موثر در تقویت این سامانه اشاره و اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از هزار مرکز آموزشی در کل کشور را تحت نظارت و مدیریت خود دارد و نیاز به ایجاد و توسعه چنین سیستمی با اتخاذ روش‌های مهندسی احساس می‌شد.

گل‌نژاد همچنین گفت: سامانه سجاد با بهره گیری از دانش روز به گونه ایی تعریف شده است که بدون نیازبه بعضی خدمات پشتیبانی و غیر ضرور امکان پایش آمارها و اطلاعات را به‌صورت لحظه‌ایی به مدیران و مراکز ستادی دانشگاه جامع علمی کاربردی می دهد.

سامانه سجاد نیازهای علمی وآموزشی فراگیران را تامین خواهد کرد
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز گفت: نقش کارشناسان (آی.تی) در تمامی ابعاد زندگی بشر بی بدیل وروبه افزایش است .

علیرضا موغلی با اشاره به رشد روز افزون علم و نیاز به کاربردی شدن علوم در زندگی بشر با هدف پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه استفاده از تجربه و مباحثه پیرامون ارتقای جایگاه "سامانه سجاد" به منظور ارتقای اطلاعات وبهره مندی از دانش روز پژوهشگران وتحلیل داده‌ها است.

وی ابراز امیدواری کرد تا نتایج این کارگاه بصورت تدوین شده در اختیار کارشناسان قرار گیرد.

موغلی همچنین گفت: تا قبل از سال 1390 دانشگاه جامع علمی کاربردی از نرم افزارهای پراکنده‌ای استفاده می‌کرد اما درهمان سال به متمرکز نمودن این سیستم ها در سامانه سجاد در هزار مرکز تحت نظارت این دانشگاه در سراسر کشورتصمیم گرفته شد.

وی هدف اصلی برگزاری این کارگاه را انتقال تجربه عنوان و اضافه کرد: با بحث و نظر مشکلات سیستم نرم افزار سامانه سجاد برطرف و آماده بهره‌گیری خواهد شد و همچنین با تهیه کتابچه مربوطه در روند اجرای سامانه کوشش خواهد شد تا امور مربوط به ‌ثبت‌نام و و فرایند آموزشی به نحوی شایسته و متمرکز انجام شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در ادامه یادآور شد: بالغ بر 700 هزار دانشجو در کل کشور تحت پوشش خدمات آموزشی این دانشگاه در هزار مرکز هستند که از این تعداد 45 مرکز اموزشی با 31 هزار دانشجو در استان فارس است.

آمار بازدید: 260 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image