ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی 30 هزار لپ‌تاپ رایگان در اختیار دانش‌آموزان نیکاراگوئه

30 هزار لپ‌تاپ رایگان در اختیار دانش‌آموزان نیکاراگوئه

وزارت آموزش و پرورش نیکاراگوئه، 30 هزار دستگاه لپ‌تاپ رایگان در اختیار دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد قرار داد.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دست‌کم 30 هزار دانش آموز کم‌بضاعت در نیکاراگوئه سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنند که در کوله پشتی‌های خود علاوه بر قلم و دفتر لپ‌تاپ هم دارند. بنیاد «زامورا تران» از سال 2009 میلادی با شعار «هر کودک یک لپ‌تاپ» آغاز به کار کرد و توانست در 104 مدرسه مناطق فقیرنشین نیکاراگوئه برای دانش‌آموزان و همچنین برای 900 معلم لپ‌تاپ‌های رایگان فراهم کند. این لپ‌تاپ‌ها علاوه بر داشتن سرویس‌های متداول در هر رایانه به طور اختصاصی با اهداف آموزشی و یادگیری طراحی شده‌اند و توانایی انجام 52 فعالیت آموزشی با اتصال به اینترنت را داشته و به دوربین داخلی نیز مجهز هستند.

هدف از ارائه این لپ‌تاپ‌ها، دگرگونی نظام آموزشی نیکاراگوئه بوده چرا که بنابر اعلام «یونیسف» در این کشور در حال حاضر تنها 56 درصد از دانش‌آموزان، مقطع ابتدایی را به اتمام می‌رسانند. هدف دیگر دولت نیکاراگوئه افزایش دسترسی عمومی به اینترنت است. در حال حاضر تنها 15 درصد از جمعیت شش میلیون نفری این کشور به اینترنت دسترسی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیز نیوز، نیکاراگوئه از نظر ظرفیت فراهم کردن امکانات فن‌آوری و ارتباطات برای بهبود اقتصاد و رفاه مردم در میان 144 کشور جهان در رتبه 125 قرار دارد. این اقدام دولت نیکاراگوئه باعث حفظ دانش‌آموزان در کلاس‌های درس شده به طوری که در سال 2012 میلادی بنابر اعلام بنیاد «زامورا تران»، آمار حفظ دانش‌آموزان در مدارس و ترغیب به ادامه تحصیل به 97.32 درصد افزایش یافت. از آنجا که نتایج این طرح موجب خرسندی کارشناسان شده، دولت قصد دارد به زودی به تمام 600 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در این کشور لپ‌تاپ اعطا کند.

آمار بازدید: 274 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image