ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی دانش‌آموزان و معلمان چند مهارتی نیاز امروز آموزش و پرورش‌

دانش‌آموزان و معلمان چند مهارتی نیاز امروز آموزش و پرورش‌

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یادگیری تلفیقی و بین رشته‌ای و توجه به برنامه‌ها در راستای افزایش کیفیت و ساماندهی نیروهای انسانی به شدت نیاز است گفت: تربیت دانش‌آموزان و معلمان چند رشته‌ای و چند مهارتی از ضرورت‌های نظام آموزش و پرورش است.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد دیمه‌ور در سومین جشنواره کشوری جابر بن حیان که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز به کار کرد و تا بعدازظهر فردا نیز ادامه دارد گفت: نشاط، بالندگی، ذوق و پویایی در فضاهای اردویی و فعالیت‌هایی از این دست قابل رویت است.

وی با بیان اینکه جشنواره جابر ابن حیان در سال جاری با شعار «رویش محصول پویش» با حضور 172 تیم به نمایندگی از 525 دانش‌آموز سراسر کشور آغاز به کار کرد گفت: در سطح مدرسه 1 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز، در سطح منطقه 48 هزار دانش‌آموز، در سطح استانی 17 هزار دانش‌آموز و در مرحله کشوری 525 نفر در قالب تیم‌هایی کارهای پژوهشی خود را ارائه کردند. در واقع این جشنواره توانسته 25 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را درگیر کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ابراز امیدواری از گسترش این فعالیت‌های علمی در سطح مدارس اظهار کرد: تقویت روحیه کنجکاوی و پرسش‌گری از جمله اهدافی است که برای برگزاری این جشنواره دنبال می‌کردیم. علیرغم اینکه بسیاری از صاحبنظران معتقدند آموزش و پرورش به حافظ محوری محدود شده، سعی می‌کنیم با برگزاری جشنواره‌هایی از این دست در راهنمایی معلمان و گروه‌های آموزشی این نقیصه را تا حدودی جبران کنیم و مهارت‌های فنی و علمی دانش‌آموزان را تقویت کنیم.

دیمه‌ور ضمن تاکید بر ضرورت رشد تفکر و مهارت‌های فرآیندی در دانش‌آموزان عنوان کرد: از اهداف اصلی ما این است که دانش‌آموزان براساس تفکر خلاق و نقادانه دست به کارهایی بزنند که در نهایت روحیه پرسش‌گری آن‌ها را رشد می‌دهد.

وی افزود: کمک می‌کنیم تا بچه‌ها بیاموزند که چگونه می‌توان در موقعیت‌های مختلف موضوعاتی را فراگرفت. این یک فرآیند مادام‌العمر خواهد بود و علاوه بر این چون پروژه‌ها تیمی هستند به تقویت مهارت‌های ارتباطی بین فردی نیز کمک می‌کند.

دانش‌آموزان در غالب این تیم‌ها هم‌اندیشی، چگونه با هم زیستن، تعامل، تضارب آرا، افزایش ظرفیت‌های علمی و عملی را فرا می‌گیرند. این‌ها پایه‌های چهارستون اصلی یادگیری در قرن بیست و یکم هستند.

معاون آموزشی ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این پروژه‌های علمی منجر به تولید دانش و تکنولوژی می‌شوند، گفت: پژوهش یکی از حلقه‌های مفقوده نظام آموزشی ما است که جشنواره‌های از این دست می‌توانند آموزش و پرورش را به سمت تولید علم هدایت کنند.

دیمه‌ور با اشاره به اینکه یادگیری تلفیقی و بین رشته‌ای و توجه به برنامه‌های ما در راستای افزایش کیفیت و ساماندهی نیروهای انسانی به شدت نیاز است گفت: تربیت دانش‌آموزان و معلمان چند رشته‌ای و چند مهارتی از ضرورت‌های نظام آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم پروژه‌های علمی یک یادآوری لذت‌بخش و امیدآفرین را برای دانش‌آموزانمان رقم بزنند گفت: اگر بناست فضای علمی بالنده باشد باید به دوره ابتدایی توجه کرد. امروز دوره ابتدایی آینه تمام‌نمای توسعه علمی کشور در آینده است.

آمار بازدید: 399 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image