ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد کلنگ احداث یادمان مقبره الشهدا واحد علوم و تحقیقات به زمین زده شد

کلنگ احداث یادمان مقبره الشهدا واحد علوم و تحقیقات به زمین زده شد

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در مراسم کلنگ زنی احداث یادمان مقبره الشهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: دانشجویان باید بدانند شرایط مطلوب و تجهیزاتی که امروز برای تحصیل و زندگی در اختیار دارند به همت و بهای خون شهدا به دست آمده است.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر عباسپور گفت: شایسته است، با توجه به کیفیت و سطح بالای امکانات و ساختمان های واحد علوم و تحقیقات، متناسب با مقام والای شهدا، فضا و نمادی ویژه به ساخت مقبره الشهدا این واحد دانشگاهی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: امید است با پایه گذاری مناسب در محلی با موقعیت فیزیکی مطلوب، نمادی شایسته به منظور پاسداشت مقام شهدا در این واحد دانشگاهی احداث شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه دانشجویان باید بدانند چه کسانی و چگونه به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کردند، گفت: باید با گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه و ایجاد پیوستگی فرهنگی بین جوانان امروز و نسل انقلاب، بستر مناسب برای آشنایی نسل امروز با فضای انقلاب فراهم شود.

وی با اشاره به اولویت‌های فرهنگی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: احداث سالن همایش1000نفره و چند سالن 150نفره در مجاورت مرکز اسلامی پیامبراعظم(ص) به منظور ارتقای سطح فرهنگ علمی کشور و جهان اسلام، در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد.

مهندس هاشمی نیز در این مراسم به معماری این سازه اشاره کرد و گفت: پروژه یادمان مقبره الشهدا واحد علوم و تحقیقات دارای معماری ایرانی و اسلامی است و این طرح برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی در محل واحد علوم و تحقیقات عملیاتی می شود.

مهندس محسن هاشمی معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات در این مراسم به مشخصات فنی یادمان مقبره الشهدا این واحد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته تدفین شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات در مکانی صورت گرفته که خاک آن دستی بوده و امکان ساخت و ساز در آن فراهم نبود، طراحی این پروژه با مشکلات و تاخیر مواجه شد.

وی به مسابقه طراحی یادمان مقبره الشهدا واحد که در گذشته صورت گرفته اشاره کرد و گفت: پس از آنکه طرح اجرایی برنده مسابقه پروژه نماد مقبره الشهدا ارائه شد ، متوجه شدیم با احتساب تورم، ساخت این پروژه نزدیک به 3 میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت و بخش اعظم این هزینه ها مربوط به نوع ساخت و سازی است که باید در خاک این منطقه اعمال می شد.

مهندس هاشمی ادامه داد: با تأکید دکتر میرزاده در برپایی نمادی شایسته و در خور شهدا با هزینه ای منطقی، مقرر شد طرح برنده شده به این بنای فعلی تغییر کند.

معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات از بهره برداری یادمان مقبره الشهدا تا قبل از زمستان سال جاری خبر داد و گفت: یادمان مقبره الشهدا واحد علوم و تحقیقات با سازه ای فولادی ، دارای 16 ستون است و قطر درونی و بیرونی آن در حدود 8 تا 10 متر و دارای ارتفاع 12 متر می باشد.

وی ادامه داد: این یادمان فضایی در حدود 50 تا 60 متر مربع را در برمی گیرد و در اطراف آن نیز فضای سبز مناسبی ایجاد خواهد شد .

مقبره الشهدای واحد علوم و تحقیقات نمادی از احترام دانشگاهیان به فرهنگ ایثار و شهادت است
دکتر کرم الله دانشفرد معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم با بیان اینکه رسالت و مأموریت اصلی مجموعه فرهنگی مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) آموزش، پژوهش و ترویج آموزه های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: مقبره الشهدا و مسجد امام علی (ع) که در این مرکز اسلامی واقع شده اند محل برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت خواهند بود.

وی ادامه داد: مقبره الشهدا بخش مکملی از مجموعه فرهنگی پیامبر اعظم(ص) است و همانند مسجد امام علی (ع) مراسم و مناسبت های فرهنگی نظیر هفته دفاع مقدس، ورود آزادگان، زیارت عاشورا و دیگر مراسمی که مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت است، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم تا نسبت به تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا کوشا باشیم، خاطر نشان کرد: این یادمان نمادی از احترام دانشگاهیان به فرهنگ ایثار و شهادت است.

آمار بازدید: 312 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image