ارتباط مستقیم با 30587 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد همدان، در مرتبه جامع قرار دارد

دانشگاه آزاد همدان، در مرتبه جامع قرار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، از رسیدن دانشگاه به مرحله جامع در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان، دکتر سعید جامه بزرگی روز یکشنبه 26 مردادماه سالجاری، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، محور اصلی این دانشگاه را ارتباط و رفع نیازهای ضروری جامعه دانست و افزود: رتبه بندی دانشگاه ها از کوچک، متوسط، بزرگ و جامع بوده که این دانشگاه طی چند ماه گذشته با توجه به امتیازات زیر ساختی پژوهشی، آموزشی و ورزشی، اعضاء هیات علمی و تعداد استاد در 27 سالگی در مرتبه جامع قرار گرفت و در استان نیز از نظر کیفی بعد از دانشگاه بوعلی سینا رتبه دوم را دارد.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان جزء نخستین دانشگاه های برتر کشور بوده و با هدف آموزش و پژوهش در ارائه خدمت به دانشجویان فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت سال 61 با پیشنهاد "آیت الله رفسنجانی" کار خود را شروع و مورد حمایت امام راحل (ره) نیز قرار گرفت و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شناخته شد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان، مساحت این دانشگاه را حدود 148 هکتار عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد همدان دارای 157 رشته مصوب بود که با رشد اساتید به مرتبه ارشد و استادیاری به 168 رشته رسید.

وی مقاطع دانشگاه آزاد واحد همدان را در ابتدای شروع فعالیت، کاردانی و کارشناسی خواند و ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه با استقبال دانشجویان از مقاطع ارشد و دکتری و حمایت های دولت تدبیر و امید، تحصیلات تکمیلی رشد بی سابقه ای داشته است.

دکتر جامه بزرگی اظهار امیدواری کرد دانشگاه همدان در مهرماه سالجاری نقش مهمی را در راستای جامعه دانشگاهی ایفا کند و گفت: در حال حاضر 19 رشته در مقطع دکتری، 35 رشته کارشناسی ارشد و با چهار دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال فعالیت است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی همدان را از منظر فرهنگی در سطح بالایی ارزیابی کرد و افزود: این دانشگاه از نظر ارتباط فرهنگی که بزرگترین رکن "آیت الله محمدی" که عضو هیات امنای دانشگاه بوده و در اکثر برنامه های دانشگاه با راهکارهای مناسب حضور پررنگی دارند، در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به بخش پژوهشی دانشگاه تصریح کرد: تاکنون مقاله های خارجی زیادی چاپ شده، حدود 300 مقاله ISI ، 35 طرح برون دانشگاهی و 172 طرح درون دانشگاهی به ثبت رسیده و 183 طرح نیز در حال اجراست.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان، جزء به روزترین دانشگاه های کشور
دکتر جامه بزرگی به زیرساخت های آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی همدان دارای 32 آزمایشگاه، 54 کارگاه آموزشی، 198 کلاس و فضای آموزشی مجهز به دیتاپرژکتور و 30 کارگاه کامپیوتر جزء به روزترین دانشگاه های کشور به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های مختلف تهران برای گذراندن آزمایش های دوره دکتری به دانشگاه آزاد همدان مراجعه کرده و از امکانات این دانشگاه استفاده می کنند.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه دانشگاه اظهار کرد: این کتابخانه مجهز به 112 هزار جلد کتاب بوده و کتاب های مرجع و پایان نامه ها نیز در این مکان نگهداری می شوند.

دکتر جامه بزرگی سالن های دانشگاه آزاد همدان را جزء مجهزترین سالن ها برای برگزاری برنامه های مختلف برشمرد و گفت: این سالن ها دارای ظرفیت 150 و 300 نفر بوده و یک سالن نیز با ظرفیت 950 نفر با پیشرفت 50 درصدی تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و بزرگترین سالن مرکز همایش های غرب کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 124 اختراع در دانشگاه آزا واحد همدان به ثبت رسیده و با شرکت در جشنواره ها موفق به کسب رتبه های خوبی شده است.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه دارای 100 هزار متر مربع فضای آموزشی است.

وی در پایان از تاسیس مجتمع اقامتی فدک در دانشگاه خبر داد و گفت: این مجتمع جزء برندهای دانشگاه محسوب می شود که دانشجویان برای گذراندن تحصیلات تکمیلی خود می توانند با قیمت کم از آن استفاده کنند.

آمار بازدید: 193 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image