ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی برنامه بین المللی شدن دانشگاههای روسیه با جذب دانشجوی خارجی

برنامه بین المللی شدن دانشگاههای روسیه با جذب دانشجوی خارجی

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به وضعیت یکی از مشهورترین دانشگاه های کشور روسیه، شرط جذب دانشجوی خارجی را هدف گذاری برای بین المللی کردن دانشگاه ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد با بیان این مطلب افزود: دانشگاه دوستی خلق روسیه (People’s Friendship University of Russia) یکی از دانشگاه های روسیه است که دارای بیشترین دانشجوی بین المللی است. در این دانشگاه تقریبا 35 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از 148 کشور جهان تشکیل می دهند. در رتبه بندی QS اخیرا این دانشگاه در بین 7000 دانشگاه در کشورهای بریکس(برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی) از نظر درصد دانشجویان بین المللی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: در 20 سال گذشته تعداد دانشجویان بین المللی از نظر تعداد و تنوع رو به افزایش گذاشته است و دانشگاه دوستی خلق روسیه یکی از 8 دانشگاه روسیه است که در رتبه بندی QS در بین 500 دانشگاه ممتاز جهان قرار دارد. رتبه بندی تایمز این دانشگاه را در بین دانشگاه های کشورهای بالتیک در رده هفتم رتبه بندی کرده است.

وی گفت: در رتبه بندی ملی در بین 1100 دانشگاه، رتبه این دانشگاه همیشه در دامنه ای بین 4 تا 6 قرار دارد و در بین موسسات پژوهشی در فدراسیون روسیه از نظر تعداد مقالات منتشر شده دارای رتبه 6 و از نظر استناد دارای رتبه 33 است.

مهراد خاطرنشان کرد: اخیرا تامسون رویترز (ISI) با تحلیل نوآوری در روسیه که بر اساس تعداد اختراعات صورت گرفت، دانشگاه دوستی خلق روسیه از نظر ثبت اختراعات در 10 سال گذشته و در بین سال های 2002 تا 2012 رتبه دوم این کشور را به دست آورد.

وی افزود: دانشجویان خارجی عمدتا به تحصیل در رشته های پزشکی علاقه مند هستند، تعداد دانشجویان بین المللی در رشته های مهندسی، فیزیک، ریاضیات و علوم طبیعی نیز زیاد است. رشته حقوق نیز مورد علاقه دانشجویان بین المللی است. حقوق بین الملل تعداد بیشماری از دانشجویان خارجی را در سطح ارشد و دکتری و در بین 200 دپارتمان آموزشی به خود جذب کرده است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اظهار داشت: دانشگاه PFUR در سال 1960 تاسیس شده است و در هدف تاسیس، تربیت دانشجو برای کشور های جهان سوم مورد تاکید قرار گرفته است. هدف گذاری برای جذب دانشجوی بین المللی مهم است. چندین سال است که بعد از تاسیس ISC دولت های وقت کمک به 10 دانشگاه برتر را در برنامه های خود گنجانیده اند.

مهراد با اشاره به بین المللی سازی دانشگاه ها گفت: یک مقایسه ساده بین شرایط حاکم با آنچه که در سایر کشور های جهان در حوزه بین المللی سازی دانشگاه ها می گذرد نشان می دهد که اراده دولت ها در این مورد اهمیت دارد. هدف گذاری برای بین المللی کردن دانشگاه ها شرط جذب دانشجوی خارجی است. در روسیه به وضوح این نوع هدف گذاری مشخص است.

آمار بازدید: 275 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image