ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی 90 درصد دانشجویان دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات دختر هستند

90 درصد دانشجویان دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات دختر هستند

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات اولین دانشکده در کشور است که در مقطع دکتری تخصصی و حرفه‌ای دامپزشکی دانشجوی دختر پذیرش کرده است و در حال حاضر حدود 90 درصد دانشجویان این دانشکده را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر پرویز تاجیک افزود: حضور خانم های دامپزشک در عرصه‌های علمی بخصوص در فعالیت‌های آزمایشگاهی و دارویی می تواند در در سطح ملی و بین المللی بسیار مفید باشد.

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی براساس شهریه دانشجویان فعالیت می کند که همین امر سبب شده علاوه بر مسئولین دانشگاه، دانشجویان نیز ارزش این منبع درآمدی را دانسته و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی به مجله علمی – پژوهشی پاتوفیزیولوژی اشاره کرد و گفت: دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات درصدد ایجاد مجله‌ای با عنوان "علوم درمانگاهی" با درجه علمی پژوهشی است.

تاجیک سیاست گذاری دانشکده علوم دامپزشکی در ارتباط با طرح‌ها و پایان نامه‌ها را براساس کاربردی بودن آنها دانست و اضافه کرد: تاکنون به همت محققین این دانشکده 12 ثبت ژن دربانک ژن جهانی در آمریکا و 30 ثبت اختراع در اداره کل ثبت اختراعات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این دانشکده 14 آزمایشگاه تخصصی و مجهز وجود دارد، افزود: این آزمایشگاه‌ها از تجهیزات مناسب و امکانات خوبی برخوردار هستند به نحوی که برخی از آنها قابلیت این را دارند که به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع شناخته شوند.

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها همچون آزمایشگاه هیستوتکنیک، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی مواد غذایی، انگل شناسی، فیزیولوژی، بهداشت و بیماریهای آبزیان، مرکز تشخیص، آنالیز مواد غذایی، میکروبیولوژی و ویروس شناسی است.

تاجیک جایگاه واقعی دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات را فراتر از جایگاهی که اکنون در آن است دانست و اظهار داشت: در صورت حمایت مسئولین واحد و ایجاد شرایط مناسب از قبیل فضا، برطرف کردن مشکل مسیر دانشکده، افزایش بودجه و... این دانشکده می‌تواند جایگاه نخست را در کشور و حتی منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجو چندین طرح از جمله پرورش میگو، پرورش گوسفند و طرح شبانه روزی کردن کلینیک‌های این دانشکده را ارائه داده‌ایم و در صورت فراهم شدن شرایط امکان خودکفا کردن کلینیک در ظرف 4 تا 5 سال آینده وجود دارد.

وی افزود: همکاری ما با ارگانها و سازمانها در حد پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی براساس رابطه اساتید با ارگانها و سازمان‌ها بوده است که از آن جمله می توان به همکاری با شیلات و سازمان دامپزشکی اشاره کرد.

تاجیک تصریح کرد: دانشکده علوم دامپزشکی دارای 16 رشته دکتری تخصصی، یک رشته دکتری حرفه‌ای و دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد است و در حال حاضر این دانشکده دارای 28 عضو هیأت علمی تمام وقت و 16 عضو هیأت علمی نیمه وقت است.

آمار بازدید: 417 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image